داورزنی می‌گوید اگر قرار باشد بازی تیم ملی زنان والیبال ایران و کانادا نیز سیاسی شود با برگزاری این بازی موافقت نمی‌کند.

داورزنی: تیم ملی زنان والیبال کانادا از ما دعوت کرده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال امروز در حاشیه مراسم تقدیر و رونمایی از سردیس چهره های ماندگار ورزش ایران با خبرنگاران صحبت کرد که مشروح صحبت‌های او را می‌خوانید:

*در خصوص مراسم امروز، تقدیر و رونمایی از سردیس بزرگان صحبت کنید.

داورزنی: همان طور که گفتم، مردم معمولا فقط جنبه قهرمان را می‌بینند که در یک مسابقه جهانی یا المپیکی مدال آورده و او مورد تشویق قرار می‌گیرد و از زحماتش و کاری که انجام داده تقدیر می‌کنند. باید بدانیم برای قهرمانی و اینکه بتوانیم در میادین جهانی و المپیک به نتیجه برسیم نیازمند مدیرانی هستیم تا بتوانند شرایط لازم را برای رشد و پرورش قهرمانان فراهم کنند؛ مدیرانی که در صف وزارت خانه هستند، در ستاد وزارت خانه هستند، رؤسای فدراسیون‌ها و کسانی که به هر ترتیب این شرایط را فراهم می‌کنند که قهرمانان‌ ما بتوانند بدرخشند و باعث عزت و افتخار برای کشورمان شوند.

اقدام خوبی کمیته المپیک انجام داد و از رؤسای سازمان تربیت بدنی و رؤسای فدراسیون‌هایی که در طول این ۳ یا ۴ سال گذشته باعث افتخارات کشور شدند تقدیر کرد. نامی از آن‌ها برده شد و در ویترین موزه المپیک زده خواهد شد. معمولا ما زمانی که افراد از بین ما می‌روند از آن‌ها تقدیر می‌کنیم. چند کار خوب را کمیته المپیک شروع کرده و از مدیران ورزش کشور که در طول ۳۰، ۴۰ سال گذشته خدمات خوبی انجام دادند مثل آقای غفوری فر، هاشمی تبار و بعضی دیگر از بقیه بزرگان و همچنین برخی از رؤسای فدراسیون‌ها که به هر ترتیب الان در بین ما نیستند ولی زحمات بسیار خوبی کشیدند مورد تقدیر قرار داده و تندیس آن‌ها آماده شده و در تالار کمیته ملی المپیک گذاشته خواهد شد. این اقدام برای آیندگان ورزش کشور‌مان ارزشمند است و برای جوانان و نوجوانی در آینده یادآوری خواهد شد که چه کسانی در ۵۰ سال یا ۱۰۰ سال گذشته برای ورزش کشور، بهبود ورزش کشور و افتخار آفرینی ورزش کشور کار کردند و زحمت کشیدند. این اقدام بسیار خوب اتفاق افتاد.

*در خصوص لغو دیدار دوستانه فوتبال ایران و کانادا صحبت کنید.

داورزنی: به نظرم برنامه‌ای که برای بازی‌های تدارکاتی تدوین شده بود نباید به فضای دیگری کشیده می‌شد. به هرحال مسابقات مختلفی الان در دنیا برگزار می‌شود و کشورهای مختلف میزبان هستند و در این میزبانی موظف هستند شرایط میزبانی را فراهم کنند. همین الان فدراسیون کانادا از تیم ملی زنان والیبال ما دعوت کرده است و با توجه به اینکه مجموعه هزینه‌های آن را یک بخش خصوصی در کانادا تأمین و پرداخت می‌کند باید هماهنگ کنیم و اگر بحث برای ما به سمتی برود که تبدیل به یک سوژه سیاسی شود خیلی موافق این موضوع نیستیم و کار خوبی نیست. متاسفانه ما شاهد بد اخلاقی‌هایی هستیم و از سمتی این اتفاقات می‌افتد که خوشان را ایرانی و وطن‌پرست می‌دانند. تیم ملی برای یک بازی تدارکاتی که ضرورت دارد به کشوری دعوت می‌شود و بعد فضاسازی‌هایی صورت می‌گیرد که مطمئنا کسانی که هیچ علاقه‌ای به ایران زمین و هم‌وطنان‌مان ندارند شروع به جو سازی و تخریب این روابط می‌کنند. متاسفانه بی‌تدبیری دولت کانادا هم یکی از بحث‌هایی است که در این موضوع اتفاق افتاده و منجر به این مسائل شده است ولی اعتقاد من این است که ورزش زبان مشترک تمام ملت‌ها است.

اینکه ما در میادین مختلف حضور داریم و در میادین کشورهای مختلف بازی‌های رسمی یا تدارکاتی انجام می‌دهیم نباید تبدیل به یک ابزار سیاسی برای بعضی موضوعات شود که عمدتا براساس شایعات و ظلمی است که اتفاق می‌افتد. اساسا من این نوع رفتارها را نمی‌پسندم و اعتقاد دارم باید اجازه داد ورزش مسیر غیر سیاسی خودش را به پیش برود و این فضا فراهم باشد تا مردم از طریق ورزش باهم صحبت کنند و در کنار همدیگر باشند.

*دلیل این اتفاق وضعیت نابسامان فدراسیون فوتبال نیست؟ شما زمانی معاون وزیر ورزش بودید و از اوضاع باخبر بودید. الان فدراسیون با سرپرستی اداره می‌شود و کمیته‌های آن‌ها به درستی عمل نمی‌کنند. 

داورزنی: اتفاقی که الان در فوتبال برای بازی با کانادا افتاد کاملا سیاسی است. درست است الان نیازمند این هستیم که هر چه سریع‌تر ثبات در فوتبال کشور به وجود بیاید و وضعیت مدیریت فوتبال تعیین و تکلیف شود اما اتفاقی که افتاد، موضع‌گیری نخست وزیر کانادا و اتفاقات دیگری که رقم خورده موضوعات را کاملا سیاسی کره است. خیلی نمی‌شود به این موضوع آن را ربط داد. به هر حال الان فدراسیون سرپرست دارد و اتفاقاتی که باید برای اخذ ویزا، انجام این سفر و کارهایی که باید انجام می‌شد، می‌توانست روال عادی خودش را طی کند.

در وضعیت پیش‌رو برای شرکت تیم ملی در جام جهانی، شرایطی که تیم ملی دارد، نگرانی که بازیکنان و کادر فنی و مردم دارند بحث کاملا درستی است و باید هرچه زودتر تعیین و تکلیف شود. جناب دکتر سجادی و مجموعه‌ وزارت ورزش باید تدابیر بهتری اتخاذ کنند تا ما بتوانیم شاهد ثبات بیش تر در ورزش کشورمان باشیم و تیم‌ملی ما با آرامش بیش تری به مسابقات جام جهانی برود‌.