باشگاه مونزا در دیداری جذاب و تماشایی موفق به کسب سهمیه حضور در رقابت‌های سری A شد.

صعود مونزا؛ بازگشت برلوسکونی به سری A
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مونزا شب گذشته در دیدار برگشت پلی‌آف سری  A ایتالیا به مصاف پیزا رفت و موفق شد با نتیجه 3-4 برابر این تیم به پیروزی رسد. 

این اولین تجربه حضور در سطح اول فوتبال ایتالیا برای این باشگاه است و حالا سیلویو برلوسکونی که پیش از این مالکیت باشگاه میلان را برعهده داشته و نخست وزیر ایتالیا نیز بود بار دیگر با باشگاهی جدید به این رقابت‌ها بازخواهد گشت. 

این بازی در وقت قانونی با تساوی دو تیم به پایان رسید و مونزا در وقت‌های اضافه موفق شد با درخشش بازیکنانش نتیجه بازی را به سود خود تغییر دهد، در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 4-6 به پیروزی رسیده و در نهایت مجوز صعود به سری A را به‌دست آورد. 

برلوسکونی پس از پایان بازی در این‌باره گفت:« ما برای یک سال جنگیدیم و توانستیم به رکوردی تاریخی برای این باشگاه دست پیدا کنیم. مونزا از سال 1912 که این باشگاه تاسیس شد تا به حال نتوانسته بود به رقابت‌های لیگ ایتالیا راه پیدا کند.»

نخست وزیر سابق ایتالیا با اشاره به این دستاورد بزرگ اضافه کرد:« امروز ما به اینجا رسیدیم و این اتفاقی عالی برای ما و همه شهروندان بریانتزا است. حالا ما می‌خواهیم فاتح اسکودتو شویم، به لیگ قهرمانان راه پیدا کنیم و در این لیگ هم قهرمان شویم. من در زندگی‌ام به قهرمانی عادت دارم، باید ببینیم شرایط چطور پیش خواهد رفت.»