پاسخ لیونل مسی در جریان مصاحبه‌اش با تلویزیونی آرژانتینی به ادعاهای اخیر رابرت لواندوفسکی سر و صدای زیادی به پا کرده است.

مسی: لواندوفسکی هر چه می‌خواهد بگوید؛ مهم نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، این روزها نام رابرت لواندوفسکی به دلیل اعلام او مبنی بر تمایلش برای ترک بایرن مونیخ در رسانه‌‌های ورزشی مرتب به چشم می‌خورد. در این میان مصاحبه اخیر لیونل مسی با یک تلویزیون آرژانتینی جنبه دیگری به این ماجرا اضافه کرد. لواندوفسکی و مسی حالا هر کدام یک بار به‌صورت غیرمستقیم و به میانجی رسانه به هم جواب داده‌اند و باید دید آیا جنگ لفظی آنها ادامه پیدا خواهد کرد یا نه.

لیونل مسی در جریان مصاحبه با شبکه TyC Sports وقتی با این سوال خبرنگار مواجه شد که نظرش درباره اظهارات لواندوفسکی درباره بهترین فوتبالیست دنیا چیست، گفت:" هر کس می‌تواند هر چه دلش می‌خواهد بگوید. این در مورد او هم صادق است. راستش را بخواهید من با او هم‌نظر نیستم. ولی او می‌تواند هر چه می‌خواهد بگوید. برایم مهم نیست".

لیونل مسی در ماه ژانویه در رای‌گیری فیفا برای انتخاب بهترین فوتبالیست سال 2021 به لواندوفسکی رای نداده بود. اما لوا با این وجود موفق شد برای دومین سال پیاپی این عنوان را به خود اختصاص دهد. لواندوفسکی بعد از آن به‌صورت غیرمستقیم و با لحنی محتاط از رای ندادن لیونل مسی به خودش انتقاد کرد.

این در حالی بود که در ماه نوامبر 2021 زمانی که نشریه فرانس فوتبال جایزه توپ طلا را به لیونل مسی داد، ستاره آرژانتینی اعلام کرد اگر توپ طلا در سال 2020 هم اهدا می‌شد بدون شک حق لواندوفسکی بود. مراسم توپ طلا در سال 2020 به دلیل همه‌‌گیری کرونا برگزار نشد. لواندوفسکی با اینکه در سال بعد هم نمایش‌های درخشانی داشت ولی در نهایت پشت سر مسی ایستاد و نتوانست توپ طلا را تصاحب کند.

لیونل مسی که هفت بار توپ طلا را تصاحب کرده و 6 بار هم به‌عنوان بهترین بازیکن سال فیفا انتخاب شده در مصاحبه اخیرش، درباره توپ طلای 2020 و صحبت‌های او درباره لواندوفسکی گفت:" من آن زمان حرف‌هایی که زدم از ته دل بود و دقیقا همین حس را داشتم. برای همین گفتم به نظرم برای سالی که گذشته بود کسی که شایسته توپ طلا بود او است که در طول سال قبل عالی کار کرده بود. ولی در سالی که من صاحب توپ طلا شدم لواندوفسکی بهترین نبود. اما او می‌تواند این حرف من را هر طور که دوست دارد تفسیر کند".

*رسانه‌های لهستانی تنها یک سوژه دارند: لواندوفسکی

رسانه‌های ورزشی لهستان از چند روز پیش کاملا در تسخیر اخبار و یادداشت‌ها و تحلیل‌هایی درباره وضعیت لواندوفسکی و باشگاه آینده او است.

پرتیراژترین روزنامه لهستانی، Przeglad Sportowy، امروز در یادداشتی نوشت:" لواندوفسکی بمب بزرگ را ترکاند و گفت بایرن برای من دیگر متعلق به گذشته است. اینکه فوتبالیستی با این مهارت و در این کلاس به این صراحت از قصد خود برای باشگاهی به بزرگی بایرن مونیخ صحبت کند تا کنون کمتر دیده شده است. باشگاهی که لوا از سال 2014 در آن توپ می‌زند".

دیگر رسانه لهستانی Superexpress هم نوشت:" لواندوفسکی کل شب را در سفر سپری کرده بود به‌طوری‌که وقتی با خبرنگارها روبه‌رو شد لباسهایش کاملا چروک بود. اما این سفر شبانه و خستگی هم نتوانست انرژی او را آنقدر تحلیل ببرد که لواندوفسکی از منفجر کردن بمب بزرگ خود صرف‌نظر کند. بمبی که مونیخ را لرزاند: لوا دیگر نمی‌خواهد برای بایرن بازی کند".

این در حالی است که در مونیخ چند هفته است که می‌دانند لواندوفسکی ماندنی نیست و حتی رسانه‌های این شهر مدتی است از احتمال بالای پیوستن ستاره لهستانی به بارسلونا خبر می‌دهند.