مربیان قبلی پرسپولیس فوق العاده بودند اما یک سوالی دارم؛ چرا میراث فرگوسن به مربیان بعدی منچستر نرسید؟

بیست دقیقه مشاجره دستیار یحیی با خبرنگاران!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، آخرین نشست خبری فصل پرسپولیس قرار بود با حضور یحیی گل‌محمدی برگزار شود و خبرنگاران پرسش‌های خود را برای او آماده کرده بودند اما ساعتی قبل از کنفرانس اعلام شد که یحیی به دلیل محرومیت نمی‌تواند در نشست حضور یابد.

حمید مطهری دستیار او که این فصل شاید بیشتر از خود یحیی در کنفرانس‌های خبری حاضر شده باشد، در مقابل خبرنگاران نشست و حدود بیست دقیقه با آنها گفتگو کرد و در بسیاری از لحظات این نشست خبری بیشتر شباهت زیادی به یک مشاجره داشت.

مطهری در صحبت‌های خود گفت که انتقادات از کادرفنی پرسپولیس سازماندهی شده بوده و بیشترش کار ادمین‌های نوجوان اینستاگرامی است. وی همچنین تاکید کرد بسیاری از این حرفها «کف خیابانی‌» هستند.

دستیار گل‌محمدی تاکید کرد که اختلاف این تیم با استقلال سه امتیاز است و این نایب قهرمانی پرسپولیس دستکمی از قهرمانی ندارد. وی همچنین برای اولین بار در مقابل این سوالات قرار گرفت: قبول دارید کادرفنی پرسپولیس نیاز به تقویت دارد؟ آیا جدا خواهید شد؟ بدنسازی پرسپولیس دچار مشکل است؟

مشروح اظهارات مطهری را می‌خوانید:

* پرسپولیس یک تیم است

وی افزود: 12-13 بازیکن را به دلایل مختلف نداریم اما من همیشه گفته‌ام پرسپولیس به معنای واقعی یک تیم است و همیشه سعی کردیم با کار تیمی کار را جلو ببریم. سعی داریم فردا فوتبال قابل احترامی ارائه دهیم و سه امتیاز بگیریم.

* پرسپولیس  فصل آینده قهرمان خواهد شد

مربی سرخپوشان در مورد اهداف پرسپولیس در این فصل عنوان کرد: پرسپولیس به عنوان تیمی که 5 سال قهرمان لیگ شده بود، بازهم هدفش قهرمانی بود اما در این مسیر اتفاقاتی رخ داد که نمی‌خواهم به آن ورود کنم. ما همیشه برای قهرمانی جنگیدیم و باتوجه به اتفاقات، این نایب قهرمانی کمتر از قهرمانی نیست. هواداران ما بابت این نایب قهرمانی ناراحت شدند چون عادت کردند به قهرمانی. اما این قول را به آنها می‌دهم که اگر ارکان باشگاه و هواداران از یحیی گل‌محمدی حمایت کنند و در نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته باشند، سال بعد دوباره پرسپولیس قهرمان خواهد شد. این را قول می‌دهم و یک خط و نشان می‌کشم. کاری به خودم ندارم و با آقای گل‌محمدی این تیم قهرمان خواهد شد.

* درباره رامین بعد از بازی صحبت می‌کنیم

مطهری راجع به وضعیت رامین رضاییان گفت: الان کنفرانس بازی فجرسپاسی است و دوست داشتم درباره این بازی سوال می‌کردید. درباره رامین [رضاییان] او صددرصد لیاقت خودش را دارد اما این موضوعی است که بعد از بازیها باید بررسی شود. نگاه شما به بخش حمله است اما ما مجموع عملکرد بازیکنان را زیر نظر داریم. حرفه‌ای نیست به این سوال پاسخ دهم و بعد از بازی آقای گل‌محمدی در این مورد تصمیم‌گیری خواهند کرد. رامین رضاییان خیلی برای ما زحمت کشید و بازیکن ارزشمندی است و هم باشگاه و هم آقای گل‌محمدی می‌توانند درباره او تصمیم‌گیری کنند.

* انتقاد منصفانه را قبول دارم

او درباره انتقادپذیری کادرفنی پرسپولیس توضیح داد: اولا من همیشه گفته‌ام انتقاداتی که منصفانه باشد، ما پذیرا هستیم چون انتقاد منصفانه باعث پیشرفت کار شما می‌شود. من 30 سال است در فوتبال هستم و شما سوال کنید و راه بروید می‌دانم چه بگویم. تخریب خیلی با انتقاد منصفانه متفاوت است و یکسری آدم 15-16 ساله در  فضای مجازی و یکسری پیج‌های خاص تخریب می‌کنند. شما اگر انتقاد منصفانه را قبول نکنید و مثل کبک سر در برف کنید، چیزی نصیبتان نخواهد شد. می‌دانم، می‌دانم خیلی سازماندهی شده تخریب کردند و دقیقا آمارش را دارم و می‌توانم اشاره هم کنم اما فردا بازی فجرسپاسی است و دوست ندارم کامم را تلخ کنم.

* این تیم کجا مشکل بدنی دارد؟

وی افزود: این کادر چه مشکل بدنی‌ای دارد؟ شما طوری حرف می‌زنید که این تیم افتاده لیگ دو. پرسپولیس 57 امتیاز دارد، سه امتیاز بازی تراکتور که کمیته انضباطی باید حکمش را بدهد، می‌شود 60 امتیاز و بازی فردا را اگر ببریم می‌شود 63 امتیاز. یعنی فرمولی که برای قهرمانی (دو امتیاز به ازای هر بازی) است را گرفتیم. کجای این تیم مشکل بدنی داشته؟ تیم قهرمان هم 68 امتیاز گرفته، دو امتیازش هم برای آن اتفاقات بود. یعنی سه امتیاز اختلاف داریم؛ چه مشکل بدنی ای؟ تیمی که دقیقه 85 گل می‌زند، چه مشکل بدنی دارد؟ چرا انتقادات مطرح می‌شود؟ نمی‌گویم چرا.

* اگر بگویم پیشنهاد ندارم دروغ است

دستیار گل‌محمدی در مورد پیشنهاداتش گفت: دوست ندارم فردا که بازی فجرسپاسی است، در این باره صحبت کنم و اگر بگویم پیشنهاد ندارم، دروغ است. در این دو سال و نیم پیشنهاد داشتم اما به خاطر اصول خودم، تعهدم به باشگاه و رفاقتم با آقای گل‎‌محمدی ماندم. من بازیکن و مربی پرسپولیس بودم و به خودم می‌بالم که در این تیم کار کردم. نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد اما همیشه دوست دارم منصفانه همدیگر را نقد کنیم و احترام متقابل باشد. من مرام و معرفتم را نسبت به پرسپولیس نشان دادم و به پیشنهاداتم فکر نکردم. انشالله فردا بازی را ببریم و بعد از آن می‌توانیم صحبت کنیم.

* خبر تغییر کادر پرسپولیس از ریشه غلط است

مطهری در مورد جدایی احتمالی اش اظهار داشت: ببخشید، این موضوعی است که فضای مجازی و برخی رسانه‌ها راه انداختند. بروید از آقای درویش و آقای گل‌محمدی سوال کنید. من که نباید پاسخ بدهم. این حق آقای گل‌محمدی است که کادرش را انتخاب کند اما اصلا اینطور نیست. کجا را دیدید یک تیمی دو قهرمانی لیگ و یک سوپرجام و یک نایب قهرمانی آسیا داشته باشد و بعد بگویند کادر ضعیف است؟ این خنده‌دار است. نه اینکه من در تیم باشم، من از مربی بدنساز و مربی دروازه‌بان‌ها دفاع می‌کنم، آنها کارنامه روشنی دارند. اما در نهایت این حق طبیعی آقای گل‌محمدی است که با هرکسی کار کند اما این خبر از ریشه و پایه غلط است.

* چرا میراث فرگوسن به مربیان بعدی نرسید؟

مربی قرمزها درباره اینکه می‌گویند عمر کادرفنی پرسپولیس در این تیم به پایان رسیده، گفت: موافق نیستم! مربیان زیادی بودند که در ادوار تاریخ مثل آقای فرگوسن 24 سال یکجا کار کردند. مربیان قبلی پرسپولیس واقعا فوق العاده بودند و برای این تیم زحمت کشیدند اما یک اتفاقی در منچستر افتاده و سوال من این است که چرا میراث آقای فرگوسن به مربیان بعدی نرسید؟ چرا هرکسی می‌آید منچستر نمی‌تواند تیم را جمع کند؟ بله ما هم میراث دار مربیان قبلی هستیم، اشکال ندارد به دیده منت این را می‌پذیریم. ما عادت داریم انسان‌های موفق را بزنیم. منظورم گروه خودمان نیست و مثالهای زیادی داریم، مثل آقای دایی‌ها و... که جزو عادت ماست هرکسی که موفق است را بزنیم. این تفکرات خوب نیست. ما باید این تفکرات را دور بریزیم. پرسپولیس 5 سال قهرمان شده و ما هیچ توقعی برای تبریک و تونل افتخار و... نداشتیم اما پنج سال این تیم را زدند. حتی رسانه ملی ما می‌گوید اینتر به میلان تبریک گفت اما ما هم احترام می‌خواستیم. چرا نفرت پراکنی می‌کنی آقای رسانه ملی؟ چرا هوادار و تیم‌ها را به جان هم می‌اندازی؟ حلقه مفقود شده فوتبال ما احترام متقابل و اخلاق‌مداری است. فلسفه این فوتبال لذت بردن و احترام متقابل است. ما فوتبال را با فضای مجازی به نابودی می‌بریم، با این حرف‌های کف خیابانی!

* این درخواست ماست؛ فقط همین!

حمید مطهری در مورد برنامه لیگ عنوان کرد: علی رغم تلاش همه برای ارائه بهترین کار، واقعا باید نگاه کنید به شرایط خود تیم پرسپولیس؛ چقدر بازیهای ما یکهو بدون تماشاگر شد؟ یکهو بازی رفت زمین بی طرف و ثالث... بازی در اصفهان برگزار شد اما پرسپولیس محروم شد. اینکه باشگاه خوب دفاع نکرد، گناه این کادر و هوادار چیست؟ یا اینکه صبح یک بازی دیگر، با تماشاگر می‌شود. چرا باید این اتفاقات برای پرسپولیس بیفتد؟ شاید الان بگویند این حرف‌ها بهانه است اما نه والله به خدا. من همیشه گفتم باید قوی تر از بهانه باشیم. این بهانه نیست و خواهشا این را بنویسید. این واقعیتی است که اتفاق افتاده. من دوست دارم سال بعد این اتفاقات رخ ندهد و لیگی با برنامه فوق العاده و با عدالت داشته باشیم. همین! این درخواست ماست.