مربی پیکان معتقد است که بحث مربی خارجی و داخلی مطرح نیست و باید شایسته سالاری مدنظر قرار بگیرد.

حسینی: مربیان خارجی فرمول جادویی ندارند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پیکان به عنوان جوان ترین تیم لیگ بیست و یکم، فصل را با رتبه نهم به پایان رساند. مجتبی حسینی، سرمربی این تیم، شب گذشته یکی از میهمانان برنامه فوتبال برتر بود. او در بخشی از صحبت های خود با گلایه از اجرا نشدن یکسان قانون برای مربیان، در خصوص اینکه در این فصل چند بار اخراج شد گفت: امسال اخراج نشدم ولی کارت زیاد گرفتم.  یک چیز جالبی بود. من که مثلا محروم بودم و نشسته بودم، سریع بلندم کرده و به پشت بام فرستادند. ولی یحیی گل محمدی هم مقابل ذوب آهن محروم بود و راحت در جایگاه نشست و بازی را دید. این خیلی عجیب است چون من هر وقت محروم بودم می فرستادند آن بالا و قانون برای همه یکسان اجرا نشد.

او به نکته جالبی اشاره کرده و در خصوص فرق مربیان ایرانی و خارجی تاکید کرد: خیلی دوست دارم که مربیان خارجی را این همه توی سر مربیان ایران نکوبید. این از سر نداشتن علم و آگاهی است. آنقدر این مسائل را گفته اند که مردم عام فکر می کنند مربیان خارجی یک فرمول موفقیت در لپ تاپ دارند. علم کمک می کند ولی باید دیدگاه علمی داشته باشی. برای دیدگاه علمی هم باید امکانات داشته باشی و بتوانی هزینه کنی. علم روانشناسی، بدنسازی، تغذیه، زمین خوب، لباس خوب، کفش خوب و ... این ها کمک می کند.

سرمربی پیکان با تاکید به این موضوع که بحث ایرانی و خارجی مطرح نیست افزود: ما باید شایسته سالاری را مدنظر داشته باشیم. انگلیس که مهد فوتبال دنیاست خیلی از مربیانش خاجی است. سرمربی تیم اول اسپانیا ایتالیایی است. ایرانی و خارجی مطرح نیست و باید شایسته سالاری باشد. انقدر مربی خارجی و علم را توی سر مربی خارجی نزنند. علم به کمک فوتبال آمده است. ما فرمولی نداریم و باید هزینه کنیم و امکانات تهیه کنیم.

حسینی با اشاره دوباره به این موضوع که مربیان خارجی فرمول خاصی برای موفقیت ندارند گفت: من الان بخواهم یک متخصص تغذیه بیاورم برای بازیکنان که درصد چربی آنها را پایین بیاورد که راحت تر در زمین بدوند، باید هزینه کنم. تیم های بزرگ دنیا علمی کار می کنند ولی امکاناتش را دارند. بازیکن از صبح تا 7 بعد از ظهر در اختیار مربی است. امکانات خوابگاه، تغذیه و انواع پزشک ها را دارند. خیلی ها فکر می کنند که مربی های خارجی فرمولی دارند و لپ تاپ را باز کرده و چند دکمه را می زنند و یک چیزی بیرون می آید. نه چنین چیزی نیست و باید هزینه کنیم و نگاه علمی به فوتبال داشته باشیم.