یحیی گل محمدی احتمالا تا پایان این هفته فهرست بازیکنانی که برای فصل جدید موردنظرش نیستند؛ در اختیار باشگاه قرار خواهد داد.

یحیی حداقل ۳+۳ پرسپولیسی را خط می‌زند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس با جذب علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی‌گنجی و مذاکره با چهار بازیکن دیگر، بازار نقل و انتقالات را قبضه کرده و به دنبال این است که در آغاز رسمی پنجره تابستانی، با تیم کامل به استقبال آماده‌سازی پیش فصل برود.

با این حال شاید چالش اصلی سرخ‌پوشان در فصل نقل و انتقالات علاوه بر جذب بازیکنان موردنظر، تهیه فهرست خروجی‌ای باشد که کمترین آسیب را به تیم برساند؛ جایی که ابتدا باید تکلیف بازیکنان تمدیدی مشخص شود و در عین حال مذاکره برای جدایی بازیکنان تحت قرارداد نیز به سرانجام برسد.

نکته مهم اینکه پرسپولیس می‌تواند 20 بازیکن بزرگسال به‌همراه چهار بازیکن زیر 25 سال (که فصل گذشته در تیم بوده‌اند) داشته باشد و همین موضوع محدودیتی قابل توجه و مهم را در این تیم پدید می‌آورد و یحیی باید روی اسم بازیکنان نسبتا زیادی قلم قرمز بکشد.

**لیست تحت قرارداد؛ جدایی 2+2 نفر

برای فصل آینده 10 بازیکن بزرگسال تحت قرارداد پرسپولیس هستند که از این جمع ادامه حضور علی نعمتی، کمال کامیابی‌نیا وحید امیری و امید عالیشاه تقریبا قطعی است و مهدی ترابی نیز به‌تازگی قراردادش را تمدید کرد و تا پایان لیگ بیست و سوم در جمع سرخ‌پوشان حضور خواهد داشت.

از بین حامد لک و احمد گوهری، یک بازیکن باتوجه به بازگشت بیرانوند از لیست خط خواهند خورد. حامد پاکدل مهاجمی است که فصل آینده هم با پرسپولیس قرارداد دارد اما شاید به در خروجی هدایت شود؛ احتمالی که برای علیرضا ابراهیمی پررنگ‌تر است. همچنین شایعاتی پیرامون جدایی فرشاد فرجی به‌دلیل خدمت سربازی وجود دارد و باید دید کار او به کجا خواهد رسید.

**لیست تمدیدی‌ها؛ تلفن چه کسی زنگ می‌خورد؟

همچنین پرسپولیس 10 بازیکن دیگر هم دارد که قراردادشان به پایان رسیده است. از این جمع میلاد سرلک به‌صورت رسمی پیشنهاد تمدید قرارداد دارد و با احسان پهلوان نیز مذاکراتی برای تمدید قرارداد انجام شده است.

از بین 8 بازیکن دیگر رامین رضاییان، مهدی مهدی‌خانی و عیسی آل‌کثیر بازیکنانی هستند که به احتمال فراوان از پرسپولیس جدا خواهند شد و رضا اسدی نیز پیش‌تر از پیشنهاد میلیون دلاری تایلندی خود پرده برداشته بود.

علی شجاعی، سیامک نعمتی و سعید آقایی نیز سه بازیکنی هستند که باید دید یحیی در مورد آنها چه تصمیمی خواهد گرفت. باتوجه به تمایل سرمربی سرخ‌پوشان به جذب یک مدافع چپ، او باید از بین آقایی و شجاعی یکی را خط بزند. شجاعی این فصل دو گل و سه پاس گل برای پرسپولیس ثبت کرده و از آن سو آقایی مدافع چپ ثابت سرخ‌پوشان بوده و در نهایت باید دید تصمیم یحیی روی کدام بازیکن است.

**فهرست یحیی؛ 6 بازیکن قطعا جدا می‌شوند!

پرسپولیس تاکنون مرتضی پورعلی‌گنجی و علیرضا بیرانوند را به‌خدمت گرفته و مذاکرات مثبتی با دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی و سجاد شهباززاده انجام داده است. همچنین میلاد زکی‌پور بازیکنی است که به‌شدت موردتوجه یجیی گل‌محمدی قرار دارد.

با این حساب در صورتی‌که مراحل انتقال این 6 بازیکن انجام شود، از بین 10 بازیکن تحت قرارداد و 10 بازیکن تمدیدی، 6 نفر باید در فهرست خروج قرار بگیرند.

به نظر می‌رسد این معادله با جدایی 1. لک/گوهری، 2. فرجی/ابراهیمی، 3. رضاییان، 4. مهدی‌خانی، 5. آل‌کثیر/پاکدل و 6. آقایی/شجاعی قابل حل باشد و با عدم تمدید قرارداد بازیکنی نظیر رضا اسدی، امکان جذب بازیکنان بیشتر هم خواهد بود. همچنین یحیی باید در مورد سیدجلال حسینی تصمیم‌گیری کند.

**چهار سهمیه خارجی؛ یحیی با شرزود و تاجیک‌ها چه می‌کند؟

برای فهرست زیر 25 سال فصل آینده مهدی عبدی حضور خواهد داشت و شرزود تمیروف نیز به این لیست منتقل می‌شود. محمد شریفی بازیکنی است که همچنان در لیست بزرگسال حضور ندارد و وحدت حنانوف و منوچهر صفروف نیز به‌همراه بازیکنانی نظیر یوسفی، جودکی، عمری و... در این لیست حاضر خواهند بود.

اگرچه سه بازیکن خارجی پرسپولیس در لیست بزرگسالان حضور ندارند اما باتوجه به اینکه جزو سهمیه خارجی حساب می‌شوند، در صورتی‌که یحیی درخواست بازیکن خارجی داشته باشد، باید مراحل فسخ این بازیکنان هم دنبال شود.

به نظر شما چه کسانی از فهرست 10 نفره تحت قراردادها باید جدا شوند و با چه کسانی از لیست 10 بازیکن دیگر باید تمدید شود؟