معاون امور مجلس رئیس جمهور استمرار راه سرخ شهیدان را مسیر رسیدن به عزت و سرافرازی دانست و اظهار داشت: دولت مردمی با تلاش و مجاهدت در مسیر خدمت و پیگیری آرمانهای شهیدان به دنبال عزت و کرامت ملت ایران است.

حسینی: راه سرخ شهیدان، راه عزت و سرافرازی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معاون امور مجلس رئیس جمهور استمرار راه سرخ شهیدان را مسیر رسیدن به عزت و سرافرازی دانست و اظهار داشت: دولت مردمی با تلاش و مجاهدت در مسیر خدمت و پیگیری آرمانهای شهیدان به دنبال عزت و کرامت ملت ایران است.

به گزارش ایسنا، سید محمد حسینی روز سه شنبه در آیین بزرگداشت شهید علم و فناوری احسان قدبیگی در دانشگاه شریف با اشاره به اهتمام خویش بر ارتباط با خانواده معزز شهیدان گفت: وقتی با والدین و خانواده شهیدان دیدار می کنم واقعا نیازی نیست که به آنها دلداری داد بلکه این من هستم که از آنها روحیه و انگیزه مضاعف می گیرم. والدین و اعضای خانواده شهیدان در جریان این دیدار ها نکات ارزشمندی بیان می کنند که روحیه بخش و مایه مباهات است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت ادامه راه شهیدان اظهار داشت: امروز همه ما به ویژه جوانان و دانشجویان عزیز وظیفه داریم پرچم شهیدان را برافراشته نگه داریم.

حسینی با بیان اینکه راه ملتی که شهید می دهد، توقف ناپذیر است، گفت: نهضت و انقلاب اسلامی با خون شهیدان به اوج رسید و با غلبه بر اختناق و دیکتاتوری دوران رژیم ستمشاهی، درنهایت در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید و جمله حضرت امام که فرمود خون بر شمشیر پیروز است را به وضوح در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شاهد بودیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدام ناجوانمردانه دشمنان در ترور نخبگان و دانشمندان کشورمان اظهار داشت:  به رغم تمام جنایت های دشمنان، امروز ملت ایران قوی تر از گذشته در صحنه حضور دارد و مسیر عزت و پیشرفت را با اقتدار طی می کند.

حسینی ملت ایران را بخاطر برخورداری از روحیه ایثار و شهادت شکست ناپذیر دانست و گفت: اگرچه دشمنان ، ناجوانمردانه آسیب هایی وارد میکنند اما ملت ایران فرزندان عاشورا و کربلا هستند و در طول تاریخ بخوبی آموخته اند که با صبر و مقاومت مسیری که به آن  باور دارند، را طی کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه هر کس از مسیر حق فاصله بگیرد رو به زوال و نابودی خواهد رفت اظهار داشت:  کسانی که به دامان دشمنان رفته و وطن فروشی می کنند سرنوشتی جز خاری و ذلت نخواهند داشت.

حسینی همچنین افزود: باید با حفظ هوشیاری در مقابل نقشه های دشمنان در حفاظت از دانشمندان و نخبگان کشور دقت کرد البته اقدامات مذبوحانه دشمن بدون پاسخ نخواهد ماند.

در این مراسم که رئیس دانشگاه و مسئولین ارشد دانشگاه شریف و دانشجویان حضور داشتند، از خانواده شهید احسان قدبیگی تقدیر شد.

به گزارش ایسنا، احسان قدبیگی براساس اعلام وزارت دفاع، در روز۵  خرداد طی سانحه ای در یکی از واحدهای تحقیقاتی وزارت دفاع در پارچین به شهادت رسید.