بازی امیدهای ایران – ازبکستان هم به لیست بلند بالای بازی هایی که احمد الکاف عمانی برای تیم های ایرانی بدیمن بوده، اضافه شد.

داور بدیمن عمانی  این بار ترمز امیدها را کشید (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال امید ایران مقابل ازبکستان به تساوی یک بر یک رضایت داد تا از صعود به دور حذفی رقابت های قهرمانی زیر 23 سال آسیا ناکام بماند. احمد ابوبکر سعید الکاف عمانی قضاوت این بازی را به عهده داشت؛ داوری که تیم های ایرانی هیچ گاه خاطره خوشی از او نداشته اند و این بار هم در حذف تیم ملی امید ردپایی از اشتباهات و تصمیمات او دیده شد.

بحث برانگیزترین صحنه داوری بازی ایران و ازبکستان را در دقیقه 85 شاهد بودیم؛ جایی که توپ داخل محوطه جریمه به دست بازیکن ازبک برخورد کرد اما الکاف اعتقادی به خطای پنالتی نداشت و بعد از بازبینی صحنه در VAR هم روی تصمیم خود ایستاد تا شانس بزرگی را از شاگردان مهدوی کیا بگیرد. 

در شرایطی که امیدهای ایران بعد از این صحنه و در دقایق باقی مانده، چهره ای کاملا تهاجمی به خود گرفته بودند، در حین آخرین حمله خود که می رفت خطرساز شود، با سوت بی موقع داور بازی مواجه شدند. الکاف برخلاف عرف معمول، وسط یک حمله خطرناک، به نشانه پایان بازی در سوت خود دمید تا بازی را به پایان برساند که جز یک پنالتی مشکوک، اکثر صحنه های 50-50 آن را به ضرر ایران گرفته بود.

این گونه بود که بازی ایران و ازبکستان که به حذف تیم ملی امید انجامید، به لیست بلند بالای بازی هایی که احمد الکاف عمانی برای تیم های ایرانی بدیمن بوده، اضافه شد. این داور در طول بازی هم بدون توجه به رده سنی مسابقات و سن پایین بازیکنان، رفتارهای تند و خشنی با آنها داشت که از یک داور باتجربه بعید بود.

این داور عمانی در اکثر بازی هایی که برای تیم های ایرانی سوت زده، نتیجه آن بازی ها با شکست تیم های ایرانی همراه بوده است. شکست استقلال خوزستان برابر لخویا، باخت های تراکتور به الاهلی و الاتحاد و شکست سال گذشته استقلال به پاختاکور (یک پنالتی واضح برای نماینده ایران گرفته نشد) از جمله دیدارهایی بودند که احمد الکاف عمانی در آن ها قاضی میدان بود. او همچنین بازی برگشت پرسپولیس و کاشیما در استادیوم آزادی را که با تساوی بدون گل به پایان رسید و قهرمانی آسیا از دست شاگردان برانکو پرید را داوری کرد.