جانلوییجی دوناروما، دروازه‌بان تیم ملی ایتالیا، می‌گوید حتی اگر انگشتش را از دست بدهد هم باز برای تیم ملی کشورش به میدان می‌رود.

دوناروما: بدون انگشت هم برای ایتالیا بازی می‌کنم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایتالیا شنبه شب در چارچوب رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا به مصاف تیم ملی آلمان رفت و به تساوی 1-1 برابر این تیم رضایت داد.

در دقایق پایانی این بازی، دوناروما وقتی در تلاش بود که توپ ارسالی را با نوک انگشتان دستش دور کند، از ناحیه انگشت دست چپ دچار مصدومیت شد و به نظر می‌رسید که احساس درد بسیار شدیدی دارد.  

چند رسانه ایتالیایی حتی پس از این بازی مدعی شدند که ممکن است دست این بازیکن شکسته و نیاز به عمل داشته باشد اما در نهایت آزمایش‌های انجام شده نشان داد که هیچ آسیب جدی و قابل توجهی به انگشت دست چپ او وارد نشده است.

دوناروما در گفتگو با RAI  اسپورت درباره شرایط دستش اظهار داشت:« حتی اگر انگشتم را از دست داده بودم هم باز برای تیم ملی ایتالیا بازی می‌کردم. من باید از کادر پزشکی تشکر کنم. چند روز قبل، بازی با این شرایط غیرممکن به نظر می‌رسید اما با علاقه من برای بازی و کمک آنها بود که توانستم در زمین حضور داشته باشم. من می‌خواهم تا زمانی که ممکن است پیراهن این تیم را به تن کنم.»

او با اشاره به شرایط نراتزوری پس از عدم موفقیت در کسب سهمیه حضور در جام جهانی 2022 قطر گفت:« ما می‌دانستیم که باید کار جدیدی انجام دهیم و تغییر کنیم. بازیکنان سعی کردند به تمامی خواسته‌های مربیان توجه کنند. آنها اشتیاق زیادی به کار دارند و این رفتار درستی است چون ارزش پیراهن تیم ملی ایتالیا بسیار زیاد است.»