سفیر و نماینده دائم اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی عصر چهارشنبه درخواست همکاری کامل میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را برای حل و فصل مسائل باقی مانده پادمانی تکرار کرد

اتحادیه اروپا درخواست همکاری کامل ایران با آژانس اتمی را تکرار کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سفیر و نماینده دائم اتحادیه اروپا نزد سازمان‌های بین‌المللی عصر چهارشنبه درخواست همکاری کامل میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را برای حل و فصل مسائل باقی مانده پادمانی تکرار کرد.

 اشتفن کلمنت در اظهاراتی که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد، ادعاهای ساختگی علیه ایران را تکرار کرد و گفت: اتحادیه اروپا در سال‌های گذشته نگرانی‌های خود را از وجود ذرات اورانیوم با منشأ انسانی در سه مکان اعلام‌نشده در ایران، یعنی تورقوزآباد، ورامین و مریوان و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام‌نشده قبلی و استفاده از مواد هسته‌ای در لویسان شیان ابراز کرده است.

وی افزود: اتحادیه اروپا از ایران خواسته است تا توضیحات لازم را مطابق با تعهدات مندرج در توافقنامه پادمان جامع خود به آژانس ارائه کند. علی‌رغم فرصت‌های متعدد برای شفاف‌سازی موضوعات مهم پادمان‌ها، و درخواست‌های مکرر و قوی شورای حکام درباره ایران، از جمله قطعنامه ژوئن ۲۰۲۰، پیشرفت تا به امروز به وضوح کافی نبوده است.