همچنین هر گرم طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۸۴ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱,۴۹۸,۳۰۰ (یک میلیون و چهارصد و نود و هشت هزار و سیصد ) تومان معامله شد.

افزایش قیمت طلا در بازار امروز | روند صعودی قیمت طلا تا کی ادامه دارد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت طلا  و سکه متاثر از رشد نرخ افزایش پیدا کرده است. قیمت طلا خهمچنان روند صعودی خود را حفظ کرده است. قیمت طلا اکنون به سطح بالایی صعود کرده است. قیمت طلا در سایر نقط دنیا نسبتا ثابت بوده است. آخرین وضعیت قیمت طلا را در ادامه  بخوانید.

قیمت طلا

 

قیمت هرگرم طلا ۱۸ عیار اعلام شد / ۲۳ خرداد

همچنین هر گرم طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۸۴ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱,۴۹۸,۳۰۰ (یک میلیون و چهارصد و نود و هشت هزار و سیصد ) تومان معامله شد.
 
 قیمت یورو در صرافی ملی امروز ۲۳ خرداد
 
جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۴۹۸,۳۰۰ -۱۲,۷۰۰.۰۰ -۰.۸۴ ۱۱:۳۵
۱,۵۱۱,۰۰۰ ۳۴,۲۰۰ ۲.۲۶ روز قبل
۱,۴۷۶,۸۰۰ ۳۱,۸۰۰ ۲.۱۵ ۲ روز پیش
 

تحلیلگران عقیده دارند بهترین زمان برای افزایش قیمت طلاست، اما بالا رفتن ارزش دلار و مهم‌تر از آن سیاست‌های بسیار سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو آمریکا نه‌تنها مانع این افزایش شده بلکه روند آن را نزولی کرده‌است. طلا در کشمکشی بین تقاضای بالا به‌خاطر شرایط تورم و سیاست‌های فدرال رزرو برای کنترل تورم گیر افتاده‌است. بنابراین سرمایه‌گذاران در شرایط فعلی ترجیح می‌دهند تجارت این فلز گران‌بها را کنار بگذارند.

طلا همواره یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان افزایش تورم بوده‌است. بنابراین شدت گرفتن نگرانی در مورد روند صعودی تورم در اروپا و سایر مناطق دنیا می‌تواند از قیمت این فلز گران‌بها در بحبوحه افزایش چالش‌ها در اقتصاد دنیا حمایت کند.

جروم پاول، رییس فدرال‌رزرو آمریکا در روز سه‌شنبه اعلام کرد بانک مرکزی این کشور نرخ بهره را تا جایی که لازم است بالا می‌برد تا تورم را کنترل کند، چون تورم زیربنای اقتصاد کشور را تهدید می‌کند.

قیمت نقره در معاملات امروز با ۰.۲۹ درصد کاهش به ۲۱ دلار و ۸۵ سنت رسید و پلاتین با ۰.۶۳ درصد کاهش ۹۵۹ دلار و ۱ سنت معامله می‌شود.

طلا و نقره مخصوصاً در زمان تورم بالا به‌عنوان یک منبع باارزش ذخیره‌سازی شناخته می‌شوند، بنابراین دلیل کاهش قیمت اخیر این فلزات گرانبها را می‌توان افزایش ۰.۵ درصدی نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا دانست. به‌عبارت‌دیگر، بازار فلزات گران‌بها تحت تاثیر سیاست‌های این بانک قرار دارد.

طلا و نقره در زمان بی‌ثباتی بازارهای مالی ذخایر ایمنی به حساب می‌آیند. بنابراین ادامه درگیری‌ در اوکراین و تورم بالا باید زمینه خوبی برای افزایش قیمت این فلزات گران‌بها باشد. اما بت توجه به ضعف عملکرد آنها، بسیاری متخصصان عقیده دارند دوران این فلزات به پایان رسیده که دلیل آن را می‌توان تغییر ساختار بازار از اواخر آوریل آوریل دانست.

قیمت نقره با ۰.۰۱ درصد کاهش به ۲۰ دلار و ۷۷ سنت رسیده،  اما پلاتین با ۱.۳۸ درصد افزایش ۹۶۰ دلار و ۵۴ سنت معامله می‌شود.

شاخص دلار روند افزایشی خود را ادامه داده و هنوز هم در بالاترین رقم طی ۱۹ سال گذشته قرار دارد. ارزش بالای دلار خرید فلزات گران‌بها را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران می‌کند.

سقوط بازار سهام آمریکا هم در ضعف کلی ارزش طلا بی‌تاثیر نبوده‌است.مایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز به‌خاطر ترس از توانایی فدرال‌رزرو برای مقابله با تورم بدون ایجاد رکود کاهش‌یافته است.

طبق گفته‌ تحلیلگران، طلا در هفته‌های اخیر به‌دنبال بالا رفتن منحنی نرخ سود خزانه‌داری آمریکا کاهش قابل‌توجهی داشته‌ اما پایین آمدن این منحنی امروز از قیمت آن حمایت کرده‌است.

کاهش ۰.۳ درصدی ارزش دلار هم قیمت این فلز گران‌بها را برای دارندگان سایر ارزها مناسب‌تر کرده‌است.

شرکت‌کنندگان بازار انتظار دارند فدرال‌رزرو آمریکا نرخ بهره خود را ۵۰ واحد در پایان اجلاس ۲ روزه خود در روز چهارشنبه افزایش دهد تا تورم مهار شود.

با وجود این‌که طلا یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان تورم به حساب می‌آید، اما بالا رفتن نرخ بهره سود نگهداری آن را به صفر می‌رساند.

این درحالی‌ست که بالا گرفتن تنش‌های ژئوپولیتیکی یا ترس از تورم می‌تواند طلا را یک‌بار دیگر به ۱۹۰۰ دلار در هر اونس برساند.

بالا رفتن ارزش دلار در برابر روپیه هند و یوآن چین به‌عنوان بزرگ‌ترین خریداران طلای دنیا، یک دوره پرچالش برای این فلز گران‌بها به وجود می‌آورد.

قیمت نقره با یک کاهش ۰.۱ درصدی به ۲۲ دلار و ۶۰ سنت در هر اونس رسیده و پلاتین با ۳ درصد افزایش، ۹۶۲ دلار و ۹۳ سنت معامله می‌شود.

پالادیوم هم با ۲.۱ درصد افزایش به ۲۲۶۲ دلار و ۸۴ سنت رسیده‌است.

قیمت طلا کاهشی شد 

قیمت جهانی طلا در معاملات امروز با ۰.۳۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل به ۱۸۹۰ دلار و ۹۶ سنت رسید.

 هر اونس طلا امروز با ۰.۳۱ درصد کاهش ۱۸۹۰ دلار و ۹۶ سنت معامله می‌شود. کاهش ارزش طلا را می‌توان نتیجه سقوط سنگین بازار بورس وال‌استریت در روز جمعه دانست. وال‌استریت درابتدای هفته رشد ناچیزی داشت و اخیراً تا محدوده منفی پایین آمده‌است.

کاهش ارزش دلار هم بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارد که نشانه‌ای از بی‌ثباتی بازار قبل از افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکاست.

از طرف دیگر تعطیلات چین و کاهش شاخص مدیران خرید در ماه آوریل در کنار شرایط همه‌گیری کرونا در یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان طلا قیمت این فلز گرانبها را به چالش کشیده‌است. بحران اوکراین و نگرانی‌ درمورد رکود اقتصاد دنیا به‌خاطر اختلال در زنجیره‌های عرضه هم بر قیمت طلا تاثیر می‌گذارد.

به‌نظر می‌رسد برای مهار تورم فزاینده، نیاز به کاهش شدید نقدینگی باشد. بنابراین سرمایه‌گذاران انتظار یک فضای سخت نقدینگی را در سال جاری میلادی دارند که قیمت طلا را در بلاتکلیفی نگه می‌دارد.

شمش بدون بازده در مواقع نامطمئن به عنوان یک ذخیره امن و پوششی در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود. شاخص دلار آمریکا به دنبال کاهش بازدهی خزانه‌داری از بالاترین سطح ماه می ۲۰۲۰ کاهش یافت و باعث شد طلا برای دیگر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد. معامله‌گران مشتاقانه منتظر نشست بانک مرکزی اروپا هستند.

به نقل از رویترز، در حالی که طلا به عنوان محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، نرخ بهره و بازده بالاتر ایالات‌متحده هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد. ادوارد میر تحلیلگر موسسه من کپیتال اظهار کرد: به نظر می‌رسد طلا افزایش نرخ های آمریکا را نادیده می‌گیرد و به طور خاص بر تورم متمرکز شده است.

دارایی‌های بزرگ‌ترین صندوق قابل معامله با پشتوانه طلا در جهان، یک درصد افزایش یافت و به ۱۱۰۴.۴۲ تن رسید.

در بازار فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۵.۷۹ دلار در هر اونس رسید و پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۹۸۷.۹۷ دلار رسید و پالادیوم ۱.۸ درصد افزایش یافت و به ۲۳۵۷ دلار و ۶۱ سنت رسید.

به نقل از رویترز، در حالی که طلا به عنوان محافظ در برابر تورم در نظر گرفته می‌شود، نرخ بهره و بازده بالاتر ایالات‌متحده هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد. شاخص دلار آمریکا نزدیک به بالاترین حد در دو سال گذشته بود و باعث شد طلا برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۴.۹۷ دلار رسید و پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۷۸ دلار رسید. پالادیوم پس از رسیدن به قله ۲۵۵۰.۵۸ دلاری در آخرین جلسه که بالاترین میزان از ۲۴ مارس بود، ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۲۴۴۸ دلار و ۱۴ سنت رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در حالی که به دنبال حمله موشکی به یک ایستگاه قطار محل پناه گرفتن غیرنظامیان در اوکراین بار دیگر درگیری و تنش بین روسیه و غرب شدت گرفته و کیف خواستار تشدید تحریم ها علیه مسکو شده است قیمت طلا روز جمعه شاهد افزایش بود.