به بهانه قرارداد جدید کیلیان امباپه و ارلینگ هالند رصد خانه فوتبال تصمیم گرفت تیمی متشکل از گرانترین بازیکنان جهان را انتخاب کند.

گرانترین تیم فوتبال جهان تشکیل شد.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش ورزش سه ، سی آی ای اس CIES Football Observatory یا رصد خانه فوتبال, با بررسی ١٠٠ بازیکن برتر در سراسر جهان، و‌. تخمین قیمت هر یک, گرانترین تیم جهان را در حال حاضر را با سیستم ٣-٣-٤ تشکیل داده است.

*کیلیان امباپه پیشتاز و گرانترین بازیگر این تیم است. به همراه او، وینیسیوس جونیور  و ارلینگ هالند، خط حمله مرگبار و گران بهایی را شکل  داده اند. مجموع ارزش این خط حمله ٤٦٥ میلیون است و مجموع ارزش گرانترین تیم و یازده بازیگر جهان به رقم ١.١٦ میلیارد می رسد.

*لیگ برتر با چهار ستاره از ۱۱ ستاره، بیشترین بازیکنان این تیم را دارد و منچسترسیتی، قهرمان فصل ۲۲-۲۰۲۱ انگلستان، با روبن دیاس، ژائو کاستلو و فیل فودن بیشترین عضو این تیم خیالی و قیمتی است.
ترنت الکساندر-آرنولد، مدافع راست لیورپول و از عناصر کلیدی در فصول اخیر در تیم یورگن کلوپ، بازیکن دیگری از لیگ برتر انگلیس است که با ارزش ۷۵ میلیون پوند وارد این تیم شده است.

‌CIES ارزش بازیکنان را با معیار، سن، نقل و انتقالات بازیکنان، دستمزد، عملکرد باشگاه در رقابت‌های مختلف، نوع قرارداد و مدت زمان باقی‌مانده از قرارداد، محاسبه کرده است.

* پس از قرارداد جدید امباپه با دستمزد ٦٥٠ هزار پوندی که اخیراً برای ماندن در پاری سن ژرمن امضا کرد و قید قهرمان اروپا را زد و در این بین حال تمامی افراد ذینفع در  رئال مادرید را به هم زد و موجب اعتراضات وسیعی شد، جایی برای بحث در مورد گران ترین بازیکن جهان باقی نگذاشت.
امباپه توسط CIES با امضای قرارداد سه ساله جدید ١٧٥.٧ میلیون پوند ارزش گذاری شده است و وینیسیوس جونیور برنده مدال لیگ قهرمانان اروپا امسال، پس از جوان فرانسوی با ۱۵۸.۴ میلیون پوند در رتبه دوم قرار دارد. هالند که با قراردادی به ارزش ۵۱ میلیون پوند در تاریخ یکم ژوئن رسماً از بوروسیا دورتموند به منچسترسیتی پیوست، بهترین خط حمله اروپا را با قیمت ۱۳۰ میلیون پوند تکمیل می کند.

*این تیم قیمتی یک عضو قدیمی و جدید از تیم قدیم و جدید هالند هم دارد.جود بلینگهام با هالند در دورتموند‌ همبازی بود. پس از انتقال از بیرمنگام سیتی به آلمان در سال ۲۰۲۰، جایگاه خود را در این تیم بدست اورد و افزایش ارزش او با استعدادی که نشان داده است جای شکی باقی نمی کذارد. این بازیکن ۱۸ ساله که امید دارد تیم ملی انگلیس را برای جام جهانی قطر در اواخر امسال همراهی کند، ۱۱۵ میلیون پوند ارزش گذاری شده است و او را به یکی از سه هافبک با ارزش برتر فوتبال جهان تبدیل کرده است.

*فیل فودن، یکی از هم تیمی های جدید هالند و همچنین هم تیمی بلینگهام در تیم ملی انگلیس نیز در این تیم جای دارد، چنانچه پدری، ستاره بارسلونا. برنده جایزه کوپای فرانس فوتبال در سال ۲۰۲۱، جایزه ایی برای بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال. CIES به این بازیکن ۱۹ ساله ارزشی معادل ۱۱۶ میلیون پوند داده است.

-  لیگ برتر در این تیم با چهار بازیکن از ۱۱ نفر، از دیگر لیگ ها برتری دارد. بوندسلیگا آلمان ۳، لالیگا و لیگ ۱ فرانسه با دو بازیکن تیم را تکمیل کرده اند.
-  در خط دفاعی، اعتبار و ارزش با نامزدی ۳ بازیکن به لیگ برتر انگلیس رسیده است.
-  *بر روی کاغذ و در دفاع راست «الکساندر-آرنولد»، بازیساز لیورپول قرار دارد با ارزش ۷۵ میلیون.«روبن دیاس» با ارزش ۹۴ میلیون پوند مدافع میانی است، در حالی که هم تیمی او «ژائو کانسلو» که خود را به عنوان یکی از بهترین مدافعان کناری فوتبال انگلیس معرفی کرده است، با ارزش ۶۹ میلیون به او می پیوندد.

*برای جلوگیری از  حضور کامل لیگ برتر در این دفاع چهار نفره، «جوسکو گواردیول» ستاره RB لایپزیگ است.طبق گزارشات، این کروات هدف خرید تابستانی منچستریونایتد، چلسی و تاتنهام است، یکی از مدافعان در حال ظهور اروپا است. گواردیول، ۲۰ ساله، ۸۵ میلیون پوند ارزش گذاری شده است، و بدون بند خرید در قراردادش که در سال ۲۰۲۶ منقضی می شود ارزش او انکار ناپذیر است.

*دروازه بان این تیم، قهرمان یورو ۲۰۲۰ ، «جانلوئیجی دوناروما» شماره ۱ پی اس جی است.آلیسون بکر از لیورپول و ادرسون از منچستر سیتی تا حدی از دوناروما فوق ستاره ایتالیایی با ارزشی معادل ۶۳ میلیون پوند، فاصله دارند.دوناروما به عنوان بهترین دروازه بان سال لیگ یک فرانسه انتخاب شد، علیرغم انجام تنها ۱۷ بازی. با سن ۲۳ سال، انتظار می رود در سال های آینده خود را به عنوان بهترین دروازه بان اروپا و جهان معرفی کند.

ارقام باور نکردنی است. بازار در دست از ما بهتران است. این یازده نفر فقط مشتی از خروار است. انصافا همگی بازیکنانی هستند که سرشان به تنشان می ارزد، اما بی اختیار به این فکر می کنم؛به وقت و به جا، مکان مناسب و زمان مناسب. جوانان مستعدی که هیچگاه شانسی بدست نیاوردند. در جایی باشند که قرار است چیزی خوبی رخ دهد. شاید نامش خوش شانسی باشد. کسب منفعت به دلیل شرایط و نه شایستگی.
اگر نخبه ها را گلچین کنیم از این دست در لیگ های سراسر اروپا به وفور به چشم می خورد. بازار شلوغ است، معرکه ایست. جای سوزن انداختن نیست، ولی مثل «همیشه» هر چقدر پول بدی آش می خوری.