مهدی سید علی داور دربی در برنامه «سلام صبح بخیر» گفت: با استقلالی ها نسبتی ندارم و اطلاعاتی که در این زمینه به مدیر عامل باشگاه پرسپولیس داده اند اشتباه است.

داور دربی؛ با  استقلالی ها نسبتی ندارم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، او در واکنش به این موضوع که در فضای مجازی مطرح شده و مورد اشاره مدیر عامل باشگاه پرسپولیس هم بود؛ گفت: من با هیچ فوتبالیست‌، مدیر، مسئول و هیچ کدام از عوامل باشگاهی نسبت سببی و نسبی ندارم و اطلاعات اشتباه به مدیرعامل پرسپولیس داده‌اند. به عنوان یک داور انتظار داریم که نهادهای نظارتی حتما بررسی کنند. با حسن‌زاده رییس کمیته انضباطی صحبت و خواهش کردم اتهاماتی که وارد می‌شود حتما بررسی شوند، شاید دوستان نظرشان درست باشد. اگر اتهاماتی که وارد می‌شود صحت داشته باشد حتما با آن داور برخورد کنند و محروم شود ولی اگر این اتفاق نمی‌افتد و اثبات نمی‌شود با تهمت‌زنندگان برخورد شود. ما هم خانواده داریم و وقتی این اتهامات زده می‌شود داوران نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند چون تریبونی که باشگاه‌ها و مربیان دارند، داوران در اختیار ندارند.

مهدی سید علی که دربی 98 را سوت زد در خصوص صحبت های اعتراض آمیز یحیی گل محمدی هم این چنین گفت: گزارش صحبت‌هایی را که گل‌محمدی مطرح کرد به کمیته انضباطی منتقل کردم. با توجه به اینکه همه انسان‌ها دارای شخصیت هستند مربیان تیم‌ها هم باید سعه صدر داشته باشند و انتظار شنیدن چنین الفاظی از سوی گل‌محمدی را نداشتم.

در بازی های این فصل که گذشت تنها یحیی گل محمدی نبود که به شدت معترض به قضاوت سید مهدی سید علی بود. در بازی با آلومینیوم اراک هم فرهاد مجیدی سرمربی تیم استقلال اعتراض شدیدی به این داور داشت. سید مهدی سید علی در خصوص اعتراض فرهاد مجیدی توضیح داد:  کنار خط آمدم و مجیدی اصرار داشت که صحنه بازی را از تلفن همراه ببینم. با توجه به مقررات داوری، اجازه دیدن بازی از روی گوشی یا وسایل دیگر را در کنار زمین نداریم و فیلمی که سرمربی استقلال می‌خواست نشان بدهد من ندیدم.

او یک بار دیگر در پاسخ به این سوال که آیا در دربی در خصوص تعویض هایی که قرار بود از سوی تیم پرسپولیس صورت گیرد از سوی تیم داوری تعللی صورت گرفت یا نه؛ گفت: انجام تعویض پروسه‌ای دارد و تا سپری نشود داور مجاز به انجام تعویض نیست. در آن صحنه اطلاعی نداشتم که تعویضی در جریان است. اگر سیدجلال حسینی کنار خط آمده به صرف حضور او در کنار خط نمی‌توانیم بگوییم که تشریفات تعویض انجام شده است. در برنامه‌های تلویزیونی مشخص است که تشریفات مربوط به این کار انجام نشده است. زمانی بازی متوقف شد و من می‌توانستم اجازه تعویض بدهم که گل استقلال به ثمر رسیده بود. تصاویر تلویزیونی هم نشان می‌دهد که تابلوی تعویض تا زمان توقف مسابقه کنار زمین نیامده بود. زمانی تابلوی تعویض کنار زمین آمد که بازی در جریان بود و در اولین توقف زمانی که گل استقلال به ثمر رسید تعویض را انجام دادیم. قاطعانه می‌گویم که در زمان انجام تعویض پرسپولیس، تعللی از سوی تیم داوری صورت نگرفته است.

مهدی سید علی در بخشی از این برنامه در خصوص خداحافظی خود از داوری گفت: این شایعاتی بود که در فضای مجازی به وجود آمد. من متولد سال 57 هستم و طبق قوانین ایران دو سال دیگر هم می‌توانم قضاوت کنم. البته بحث سن در فدراسیون جهانی برداشته شده و الان داور 52 ساله در لیگ برتر انگلیس سوت می‌زند. امیدوارم این قانون در ایران هم تسهیل شود، چون از این سن به بعد داوران به تجربه می‌رسند و فوتبال می‌تواند از تجربیات آنها استفاده کند. تا زمانی که توان جسمانی داشته باشم، قضاوت می‌کنم. الان هم شرایط خوبی دارم و تا زمانی که فدراسیون احتیاج داشته باشد، هستم.