علیرضا علیزاده می‌گوید خودش را مدیون گل گهر و امیر قلعه نویی می‌داند و به همین خاطر هم قراردادش را تمدید کرده است.

علیزاده: سی امتیاز از  کسر کردند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، علیزاده که یکی از مهره های کلیدی تیم گل‌گهر در لیگ بیست و یکم محسوب می‌شد، در روز های اخیر به عنوان اولین بازیکن این تیم، قرادادش را تمدید کرد تا سال آینده نیز در جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی حضور داشته باشد.

این بازیکن در گفت‌وگویی با خبرنگار ما درباره این مسئله و همچنین شرایط سختی که گل‌گهر در این فصل پشت سر گذاشت صحبت کرد و به تمجید از امیر قلعه‌نویی پرداخت.

این مصاحبه را در ادامه می‌خوانیم:

* خودمان را به فوتبال ایران ثابت کردیم

علیرضا علیزاده در ابتدا درباره تمدید قراردادش با گل‌گهر صحبت کرد و گفت: امسال سومین سالی است که در خدمت باشگاه گل‌گهر هستم. باشگاه های بزرگ لطف داشتند و پیگیر من بودند و پیشنهاداتی هم بود چون خدا را شکر فصل هم باشگاه گل‌گهر و هم بازیکنان تیم فصل خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم. فکر می‌کنم بیشتر بازیکنان پیشنهادات خوبی داشته باشند چون بعد از ۷ امتیازی که از ما کم کردند عملکردمان خیلی بهتر شد و همدل و هم‌قسم شده بودیم تا به فوتبال ایران ثابت کنیم که حق گل‌گهر خیلی بالاتر از این حرف ها بوده است.

* خودم را مدیون امیر قلعه‌نویی می‌دانم 

وی افزود: اصلی ترین دلیل حضورم در گل‌گهر شخص خود امیر خان بوده است؛ با صحبت هایی که با ایشان کردیم و مشاوره هایی که دادند دوست داشتم یک سال دیگر بمانم و به مجموعه گل‌گهر و امیر خان کمک کنم چون واقعا خودم را مدیون این شخص می‌دانم. او در این دو سال در فوتبال و حتی بیرون از فوتبال و زندگی‌ام تاثیر زیادی داشته است. من تا به حال این حرف ها را به ایشان نزده‌ام اما همه معرفت و بزرگی امیر قلعه‌نویی را می‌شناسند. با این شرایط من هم بدون هیچ منتی، وظیفه خودم می‌دانستم قراردادم را تمدید کنم؛ با وجود اینکه شاید در تیم های دیگر می‌توانستم ۳۰-۴۰ درصد بیشتر قرارداد ببندم اما خودم را مدیون باشگاه گل‌گهر و شخص امیر قلعه‌نویی می‌دانستم و دوست داشتم یک سال دیگر کمک‌شان کنم.

* حداقل ۳۰ امتیاز از ما گرفتند

هافبک تیم گل‌گهر در خصوص کسر امتیاز از این تیم گفت: هفت امتیازی که از ما کسر شد تاثیر زیادی در کار ما گذاشت. شب آن اتفاق ما به فولاد باختیم چهار هفته متوالی هم مساوی کردیم ولی در دور برگشت با همان فولاد مساوی کردیم و چهار تیم را هم بردیم. این مسئله نشان می‌دهند هفت امتیاز تاثیر زیادی در کار ما گذاشته بود. با آن هفت امتیاز هم به قول فوتبالی ها حداقل ۳۰ امتیاز از ما گرفتند اما مجموعه باشگاه و کادرفنی و بازیکنان خواستیم در کنار یکدیگر به همه ثابت کنیم که حق گل‌گهر نبوده است و فکر می‌کنم این اتفاق هم افتاد. ما با آن هفت امتیاز سوم جدول بودیم. باز هم تاکید می‌کنم هفت امتیاز نبود و خیلی بیشتر بود اما خدا را شکر فصل خیلی خوبی برای خودمان و کادرفنی و باشگاه گل‌گهر شد.

* در تیم امیر خان باید هر روز صد در صد باشی

او در مورد همکاری با امیر قلعه‌نویی عنوان کرد: کار کردن با امیر خان فوق‌العاده سخت و لذت‌بخش است؛ بازیکن مجبور است هر روز صد در صد باشد و خوب تمرین کند چون امیر خان از کوچک ترین اتفاق فنی و اخلاقی نمی‌گذرد. خود من قبل از اینکه به گل‌گهر بیایم فکر می‌کردم امیر خان جزو مربیانی باشند که حداقل یکی دو روز سر‌ تمرین نمی‌آیند اما واقعا حتی در سبک ترین تمرینات و روز هایی که فقط قرار بوده ۲۰ دقیقه وزنه بزنیم هم اولین نفر در تمرین حاضر می‌شدند و آخرین نفر هم می‌رفتند؛ به نظرم راز موفقیت ایشان هم همین بوده است. ضمن اینکه با این شرایط پیگیر بودن و صد در صد بودن و حس مسئولیت را هم بازیکنان انتقال می‌دهند؛ از همه بازیکنان هم سوال کنید قطعا می‌گویند در تیم امیر خان هر روز مجبوری صد در صد باشی و همین هم باعث پیشرفت بازیکنان می‌شود.

* پست حیاتی و سختی دارم

علیرضا در واکنش به اینکه بازیکن نترسی است در‌ بازی هایی هم با ابروی شکسته بازی کرده گفت: هافبک دفاعی بودن دردسر هایی هم دارد و واقعا پست حیاتی و سختی است و شما مجبور هستی روی همه توپ ها صد در صد بروی و به دل و جان بازی کنی. به نظرم پست خیلی سختی است اما خدا را شکر من از لحاظ فیزیکی و طرز تفکر طوری هستم که دوست دارم در هر شرایطی به تیم‌مان کمک کنم. در بازی با استقلال هم در دقیقه ۲۰-۲۵ آن اتفاق افتاد و هم بینی ام شکست و هم ابرویم ۱۳ بخیه خورد ولی واقعا دوست داشتم در زمین بمانم و به تیم کمک کنم.

* استقلال شایسته قهرمانی لیگ بود

این بازیکن درباره کیفیت لیگ امسال و اینکه آیا استقلال شایسته قهرمانی بود گفت: کیفیت لیگ خیلی بالا بود و حتی اگر هفت امتیاز را از ما کم نمی‌کردند، بالای جدول خیلی جذاب تر می‌شد. از طرفی حتی در پایین جدول هم تا هفته آخر مشخص نبود چه تیمی سقوط می‌کند. به نظرم تیمی که بدون باخت قهرمان شده، واقعا می‌تواند لایق قهرمانی باشد.

* باشگاه گل‌گهر طرز تفکر بزرگی دارد 

علیزاده در خصوص بالا رفتن انتظارات از گل‌گهر و شرایط این تیم در فصل آینده گفت: باشگاه گل‌گهر در این دو سه سال نشان داده می‌تواند باشگاه خیلی بزرگی باشد؛ طرز تفکر باشگاه خیلی بزرگ است و می‌خواهند یکی از بزرگترین باشگاه های ایران شوند. در این دو سالی که من در خدمت گل‌گهر بودم واقعا باشگاه سعی کرده همه امکانات را برای بازیکنان مهیا کند. شک ندارم که گل‌گهر در دو سه سال پیش رو به یکی از بهترین باشگاه های ایران هم از نظر رفتار با بازیکن و هم از لحاظ سخت افزاری تبدیل می‌شود. باشگاه خیلی خوبی است و ما یک مدیرعامل خیلی خوب هم داریم؛ آقای اسفندیارپور شخص فوتبالی و مدیر قوی هستند و درک بالایی نسبت به فوتبال دارند. امسال کار سختی داریم و امیدوارم بتوانیم از ابتدا خوب شروع کنیم و انشاالله خوب هم به پایان برسانیم.

* امیدوارم نگاه ویژه ای به تیم ما داشته باشند 

او در مورد دعوت دو بازیکن از گل‌گهر به تیم ملی گفت:: وقتی تیم شما یک سال چهارم می‌شود و یک سال هم در صورت عدم کسر چهار امتیاز می‌توانست سوم باشد، انتظار می‌رود که بازیکنان بهتر و بیشتر دیده شوند. این اتفاق خیلی خوب بود که هم آرمین سهرابیان و هم سعید صادقی به تیم ملی دعوت شدند و حق‌شان هم خیلی بیشتر از اینها بود. به نظرم دو سه بازیکن دیگر هم می‌توانستند از تیم ما به تیم ملی دعوت شوند چون واقعا عملکرد همه بازیکنان خیلی خوب بوده است. هنوز نیم فصل دیگر تا جام جهانی وقت هست و اتفاقات زیادی می‌تواند رخ بدهد. امیدوارم تیم ما هم به طور ویژه ای دیده شود.

* حضور در تیم ملی آرزویم است

او ادامه داد: همه آرزویشان است پیراهن تیم ملی را بپوشند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم و خیلی دوست دارم این اتفاق برایم بیفتد‌ و واقعا یکی از آرزو هایم همین است. از این به بعد سعی و تلاشم را بیشتر می‌کنم تا بتوانم به تیم ملی دعوت بشوم و این افتخار را داشته باشم که پیراهن تیم ملی را بپوشم. هنوز نیم فصل تا قبل از جام جهانی وقت هست و بعد از آن هم جام ملت ها در پیش است. امیدوارم تا آن زمان دعوت شوم. خیلی دوست دارم این اتفاق رخ بدهد اما باید خودم هم تلاشم را بیشتر کنم.