احمد کریمی اصفهانی گفت: اصلاح‌طلبان باید به خودشان بیایند و اگر هنوز وطن‌شان را دوست دارند چشمانشان را روی حقایق باز کنند.

روسیاهی به اصلاح‌طلبان مانده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: اصلاح‌طلبان در تازه‌ترین دستور کار خود می‌کوشند با تمام قوا دولت و در مرتبه بعد جمهوری اسلامی را عامل اصلی به نتیجه‌نرسیدن مذاکرات تا این لحظه جلوه دهند. آنها سعی دارند این شائبه را جا بیندازند که ایران در معطل‌ماندن مذاکرات مقصر است؛ همان دستورکاری که کشورهای غربی هم پیش گرفته‌اند اما هدف آنها از چنین وارونه‌نمایی چیست؟

احمد کریمی اصفهانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «باید توجه داشته باشیم که هر موقع دشمن علیه ما قطعنامه صادر می‌کند یا هر اقدام دیگری بر ضد ما انجام می‌دهد یعنی راه را درست رفته‌ایم زیرا کار دشمن، دشمنی‌کردن است و اگر چنین نکند باید به خودمان شک کنیم. متأسفانه دولت قبل با اعتماد بی‌حدوحصرش به غربی‌ها مدام چراع سبز نشان می‌داد اما همه این اعتمادها با بدعهدی غربی‌ها مواجه شد و دولت یازدهم و دوازدهم برخلاف وعده‌هایی که می‌داد به هیچ وجه نتوانست اقتصاد و معیشیت مردم و حتی روابط بین‌المللی را درست کند. آقای روحانی حتی آب خوردن مردم را هم به برجام گره زده بود اما مشخص شد که راهش نادرست بوده است».

او ادامه داد: «اکنون اصلاح‌طلبان تصور می‌کنند اصرار بر همان مسیر پیشین راهگشا خواهد بود اما من به آنان نصیحت می‌کنم که از تجربیات تاریخی درس بگیرند و متوجه بشوند که نباید به عقب برگردیم. به هر حال امروز بعد از آن همه اعتمادهای بی‌اندازه ثابت شده است که مسیر آنان که عاشق ولایت و نظام‌اند اثربخش است و باید بگوییم که روسیاهی به اصلاح‌طلبان مانده است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «ببینید که مقاومت در برابر استکبار کار را تا جایی برده است که آنهایی که روزگاری ادعای فتح نیل تا فراط را داشتند امروز می‌کوشند محدوده خود را حفظ کنند. رهبری چندسال پیش فرمودند که اسرائیل حداکثر تا 25سال دیگر محو می‌شود و امروز می‌بینیم که سخن ایشان چه‌قدر درست بوده است زیرا کاملا مشهود است که ارکان رژیم غاصب قدس در حال فروریزی است. کشورهای زورگو هم دست و پایشان را جمع کرده‌اند و دیگر قدرت زورگویی ندارند. خب با این شرایط نیروهای داخلی باید حواسشان را جمع کنند که فریب دشمنان را نخورند».

او با توصیه به اصلاح‌طلبان اظهار کرد: «اصلاح‌طلبان باید به خودشان بیایند و اگر هنوز وطن‌شان را دوست دارند برای وطن چشمشان را به روی حقایق باز کنند و ببینند که اعتماد به آمریکا چه اشتباه بزرگی است. آمریکا در تمام تاریخ اندکی که دارد، خونریزی کرده است؛ هر جنایتی که بوده ردپای آمریکا در آن مشاهده می‌شود. البته من اصلاح‌طلبان به دو بخش تقسیم می‌کنم. برخی اصلاح‌طلبان فریب‌خورده‌اند و فکر می‌کنند واقعا غربی‌ها برای ما آورده‌ای خواهند داشت که باید از خواب غفلت بیدار شوند اما متأسفانه برخی هم ارتباطاتی با غربی‌ها دارند و امیال آنها را دنبال می‌کنند و در صدد تحقق خواسته‌هایشان هستند».

کریمی اصفهانی در پایان گفت: «یک موضوع دیگر هم در پایان بحث اشاره کنم؛ آنکه مسئولان هم بهانه به دست بدخواهان و فریب‌خوردگان ندهند. یعنی طوری عمل شود که حتی اگر دشمن بخواهد بهانه‌جویی کند، بهانه‌ای به دست نیارود که مهم‌ترین مصداق این موضوع اقتصاد است. مسئولان باید اوضاع اقتصادی را سروسامان دهند تا دیگر دشمنان بر هیچ موضوعی نتوانند مانور دهند».