با شرایط پیش آمده سروش رفیعی در آستانه بازگشت به اردوگاه قرمزها قرار گرفته و دیدن تصاویر او حین امضای قرارداد با این تیم دور از ذهن نیست.

اولین تابستان پرسپولیس با SR7
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، سروش رفیعی بازیکنی شده که پیراهن هر تیمی را به تن کند بازهم با دیدنش یاد حضور او در پرسپولیس و پوشیدن پیراهن خاص شماره 7 این تیم در ذهن مرور می‌شود. سروش فصل گذشته نیز با پایان قراردادش با سپاهان مدام به پرسپولیس لینک می‌شد اما بی میلی یحیی به او سبب شد قرارداد خود را یک فصل دیگر با سپاهان تمدید کند.

رفیعی در صورت پوشیدن پیراهن پرسپولیس در لیگ بیست و دوم میان بازیکنان خاصی قرار می‌گیرد که در سه مقطع در این تیم حاضر بوده‌اند. این اتفاق برای هرکسی رخ نمی‌دهد و فاکتورهای زیادی دست به دست هم می‌دهد تا بازگشت سه‌باره یک بازیکن به تیمی بزرگ رخ بدهد. حمید درخشان، مرتضی کرمانی و البته علی کریمی از جمله بازیکنان انگشت شماری هستند که هر یک بنا بر شرایط خاص حضورشان در پرسپولیس به سه مقطع زمانی مختلف مربوط می‌شود. حال در این مطلب به نکاتی از انتقال سروش به پرسپولیس می‌پردازیم.

*سروش برای اولین بار در پیراهن تابستانی پرسپولیس!

رفیعی در لیگ شانزدهم در تراکتور سرباز بود و پس از پایان دوران خدمتش در یک انتقال بزرگ در زمستان پرسپولیسی شد تا علاوه بر قدرتمندتر کردن تیم برانکو باعث تضعیف تراکتوری شود که آن سال حریف مستقیم پرسپولیس در کورس قهرمانی بود‌. او در لیگ شانزدهم پس از قهرمانی با سرخ‌ها عازم لیگ ستارگان قطر شد. دوری سروش از پرسپولیس تحت هدایت برانکو یک فصل طول کشید. او در لیگ هجدهم به ایران برگشت اما بسته بودن پنجره سرخ‌ها باعث شد او بازهم نتواند در تابستان برای پرسپولیس بازی کند و با قراردادی قرضی به فولاد رفت. پس از باز شدن پنجره سرخ‌ها رفیعی بازهم در زمستان پرسپولیسی شد و در آخرین هفته‌های حضور برانکو به قهرمانی جام حذفی و لیگ برتر دست یافت. رفیعی این بار برای نخستین بار در تابستان برای پرسپولیس به میدان خواهد رفت.

*رفیعی باز هم پیراهن سلطان را می‌خواهد؟

یکی از پیراهن‌هایی که در پرسپولیس روی آن حساسیت‌های ویژه‌ای وجود دارد شماره 7 است. لباسی که سال‌ها در اختیار علی پروین بوده و به نوعی مهر او روی این شماره زده شده است. لیست ناکامان هفت پوش پرسپولیس بلند بالا است و البته هرکسی نتوانسته این شماره را داشته باشد. عیسی آل کثیر از جمله بازیکنانی است که خواستار این پیراهن بود اما در نهایت 72 را پوشید. رفیعی در دو مقطع کوتاه 7 پرسپولیس را در اختیار داشته و باید دید این بار هم صاحب این شماره می‌شود یا خیر.

*دیگر به نیم فصل راضی نشو!

دو جدایی سروش از پرسپولیس متفاوت از یکدیگر بوده است. بار اول خود او با بیان اینکه مسائل و مشکلات مالی دارد راهی قطر شد و بار دوم با رفتن برانکو مورد توجه گابریل کالدرون قرار نگرفت و مازاد شد. رفیعی حالا با پیوستن به پرسپولیس تلاش خواهد کرد آمار بازی خود را افزایش دهد. جالب اینکه این هافبک محبوب با حداقل تعداد بازی حداکثر جام‌ها را به دست آورده است. دو قهرمانی لیگ برتر، یک سوپرجام و یک جام حذفی حاصل حضور او در دو نیم فصل در پرسپولیس است.

جالب است که سروش رفیعی برخلاف سایر بازیکنان عادت به آرشیو کردن گذشته خود ندارد. تمام پست‌های دو دوره حضورش در پرسپولیس همواره در پیج او وجود داشته است.

* ترکیب‌های خلاقانه به پرسپولیس برمی‌گردند

حلقه مفقوده سرخ‌ها در سالی که قهرمانی را پس از پنج فصل متوالی از دست داد، "خلاقیت" بود. برنامه‌های پرسپولیس برای گلزنی تا حد زیادی کلیشه‌ای شده و حریفان دست این تیم را می‌خواندند. چرخش توپ در وسط زمین نیز به خوبی صورت نمی‌گرفت تا بار دیگر بازیکن خلاقی چون سروش رفیعی مورد توجه قرار بگیرند‌. حضور سروش می‌تواند امکان چینش ترکیب‌های 1-3-2-4 و 2-2-4 لوزی را به پرسپولیس بدهد. یحیی در بیشتر بازی‌ها از یک مهاجم تخصصی به همراه ترابی یا عالیشاه در خط حمله استفاده می‌کرد و حضور سروش در پست ده به عنوان هافبک نفوذی تخصصی می‌تواند وینگرهای این تیم را نیز در شرایط بهتری قرار بدهد.

*سکوها همچنان سروش را تشویق می‌کنند

یکی از مسائلی که مسیر بازگشت رفیعی را به پرسپولیس هموار می‌کند محبوبیت او میان هواداران است‌. او در زمان مازاد شدن از پرسپولیس هم حاضر نشد به استقلال برود تا همیشه پلی را پشت سر خود گذاشته باشد. بدون شک هواداران نیز از حضور سروش رفیعی آماده در ترکیب‌شان استقبال می‌کنند. ضمن اینکه خود این بازیکن برای قرارگرفتن در لیست نهایی تیم ملی برای ارائه بهترین نمایش تلاش خواهد کرد.