در حالی که چند روز پیش انتقال داروین نونیز به لیورپول رسمی شد، حالا ممکن است که او در فصل جدید، رقابتش با طارمی را در لیگ جزیره ادامه دهد.

خرید جدید لیورپول طارمی را به انگلیس می‌برد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال پرتغال در فصلی که سپری شد، شاهد رقابت دو مهاجم آماده و تراز اول بود. اولی مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو که از دو فصل پیش درخشش در لباس پورتو را آغاز کرده و به یکی از ارکان اصلی تیم کونسیسائو تبدیل شده بود و دومی نیز داروین نونیز اروگوئه‌ای که توانست در لباس بنفیکا بدرخشد و عنوان آقای گلی لیگای پرتغال را از آن خود کند.

درخشش خیره کننده ستاره 22 ساله بنفیکا کافی بود تا تیم های مطرح دنیای فوتبال در پی به خدمت گیری این بازیکن آینده دار باشند. نونیز که در فصل 2020 – 2021 در 43 بازی 13 گل به ثمر رسانده بود و 12 بار نیز پاس گل داده بود، در فصل گذشته نبوغ و استعدادش را به رخ کشید و این بار طی 41 دیدار برای بنفیکا، 34 گل زد و 4 بار نیز پاس گل داد.

او با قرارداد سنگین 85 میلیون یورویی راهی آنفیلد شد تا شاهد جنگ تازه ای میان این بازیکن و ارلینگ هالند در لیگ جزیره باشیم. تابستانی داغ برای تیم های لیگ جزیره که با صرف هزینه های گرفان قیمت، توپخانه خود را فعال کرده و مهاجمین طراز اولی را به خدمت گرفته اند. حال چه بسا که رقیب نونیز در فصل گذشته لیگای پرتغال نیز راهی بریتانیا شود.

این روزها اخبار زیادی پیرامون علاقه باشگاه های مختلف به مهدی طارمی شنیده می شود. ستاره ایرانی که شاید اگر چند سالی زودتر راهی فوتبال اروپا می شد و به سطح کنونی می رسید، اکنون بسیاری از تیم های مطرح دنیا را خواهان خود می دید. با این حال پیشنهادات داغ و جذاب برای این ستاره بوشهری از راه رسیده اند.

رسانه های ترکیه چند روزی است که از علاقه شدید ژرژ ژسوس سرمربی جدید فنرباغچه به طارمی خبر می دهند. پیرمرد با تجربه پرتغالی در زمان حضور در بنفیکا علاقه ای به جذب طارمی نشان نداد تا این بازیکن لباس آبی و سفیدهای بندرنشین را بر تن کند و با این تیم به موفقیت های بزرگی دست یافت و در نهایت پشیمانی نصیب ژسوس و بنفیکا شد که در این 3 فصل 70 بار برای پورتو و ریوه آوه گلزنی کرده و 40 بار نیز پاس گل داده است. تأثیرگذاری روی 110 گل در 133 بازی آمار استثنایی مهدی طارمی در دو تیم ریو آوه و پورتو است.

حقیقت این است که فنرباغچه تنها تیم خواهان جذب طارمی نیست. او پیشنهاد چند تیم انگلیسی و فرانسوی را در جیبش دارد و پورتو روی ستاره ایرانی خود برچسب 20 میلیون دلاری زده است. این قیمت برای بازیکنی که در آستانه ورود به 30 سالگی است، زیاد به نظر می رسد اما هم می توان با کمی مذاکره و گفتگو این مبلغ را کاهش داد و هم اینکه فوق ستاره ایرانی ارزش این سرمایه گذاری را دارد.

شواهد و مدارک و همچنین صحبت های طارمی با نزدیکانش نشان از این دارد که پسر بوشهری فوتبال ایران علاقه زیادی دارد تا حضور در انگلیس را تجربه کرده و برای یکی از تیم های لیگ جزیره به میدان برود. تابستان گذشته بود که خبر پیشنهاد 60 میلیون یورویی تاتنهام برای جذب طارمی در برخی از رسانه ها منتشر شد که حتی واکنش این بازیکن را نیز در پی داشت.

او در واکنش به علاقه تاتنهام به خودش به یک خبرنگار پرتغالی گفته بود: من در پورتو خیلی خوشحال هستم و در آنجا جا افتادم. اگر پیشنهادی به باشگاه ارائه شود دیگر تصمیمش با باشگاه است. من با این باشگاه قرارداد دارم و باید ببینیم در آینده چه می‌شود. در تمام لیگ‌ها به تازگی مسابقات تمام شده است و باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. تیم‌هایی هستند که مهاجم ندارند. من دوست دارم جایی بروم که بتوانم بازی کنم، ولی همه چیز به باشگاه پورتو بستگی دارد.

حالا یکبار دیگر بحث علاقه تیم های انگلیسی به طارمی به میان آمده است. واقعیت این است که خود این بازیکن نیز بی میل نیست که حضور در بهترین لیگ دنیا را تجربه کند. هنوز روزهای آغازین بازار نقل و انتقالات تابستانی است و تیم ها پیشنهادات جدی خود را ارائه نکرده اند. حتی اگر در این تابستان طارمی راهی یک تیم در بریتانیا نشود، ممکن است در بازار زمستانی این اتفاق برای او رخ دهد، به شرطی که این بازیکن برابر انگلیس درخشش لازم را داشته باشد.

طارمی تا سال 2024 با پورتو قرارداد دارد و آبان امسال باید مقابل تیم گرت ساوت گیت قرار بگیرد. قطعا درخشش برابر سه شیرها می تواند تیم های لیگ جزیره را بیش از پیش به شکار این ستاره ایرانی ترغیب کند. به هر حال باید منتظر ماند و دید آیا می توانیم شاهد جدال دوباره طارمی و داروین نونیز در لیگ جزیره باشیم یا خیر؟ اضلاع بعدی این پیکار با حضور ارلینگ هالند و محمد صلاح قطعا جذاب تر نیز خواهد شد.