با جست و جو در مورد مالکان جدید باشگاه چلسی به یک نام ایرانی برخورد می‌کنیم؛ بهداد اقبالی.

میلیاردر ایرانی روی صندلی رومن آبراموویچ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" نیمه های شب بود که خبر انتقال مالکیت چلسی از رومن آبراموویچ، به کنسرسیوم تاد بولی و شرکا روی خروجی سایت رسمی این باشگاه قرار گرفت. 

طبق اعلام لندنی‌ها تاد بولی، شرکت Clearlake Capital، مارک والتر و هانسیورگ ویس مالکین جدید چلسی بجای رومن آبراموویچ روس خواهند بود و حالا باشگاه قدیمی و با افتخارات فراوان را در اختیار دارند.

اما با سرچ ساده در مورد شرکت Clearlake Capital به یک نام ایرانی می‌رسیم. بهداد اقبالی، میلیاردی ایرانی- آمریکایی که موسس شرکت مذکور است و طبق اسناد موجود دو سوم از سرمایه کنسرسیوم تاد بولی از این شرکت آمریکایی تامین می‌شود.

این چهره بهداد اقبالی، میلیارد ایرانی- آمریکایی است که در سال ۲۰۰۶ همراه با خوزه فلیسیانو شرکت کلیر لیک کپیتال را تاسیس کرد و حالا جزو سهامداران یکی از باشگا‌ه‌های پر افتخار انگلیس محسوب می‌شود. فردی که جزو ۴۴ نفر از افراد جدیدی است که توسط مجله فوربس به جمع پولدارها اضافه شده.

حالا بعد از فرهاد مشیری که مالکیت باشگاه اورتون را در اختیار دارد، اقبالی دومین ایرانی است که نام آن دور و بر مالکیت یک باشگاه انگلیسی می‌چرخد. هر چند که تا الان اسمی از این میلیاردر ایرانی به صورت رسمی به میان نیامده اما طبق اخباری که از قبل منتشر شده مدیریت چلسی بر عهده تاد بولی خواهد بود و تصمیم گیری ها و سایر موارد، همه چیز میان بولی و شرکت کلیرلیک کپیتال به صورت 50-50 خواهد بود.

تاد بولی حالا با امضای قراردادی به ارزش ۴ میلیارد پوند جانشین میلیاردر روس شده است و امید دارد افتخارات به دست آمده توسط آبراموویچ را بتواند تکرار کند.

این میلیاردر ایرانی از سوی مجله forbes در میان میلیاردرهای ایرانی تبار قرار گرفته سرمایه شرکتش بالغ بر 43 میلیارد دلار تخمین زده شده است. 

طبق اعلام رسمی چلسی 2.5 میلیارد پوند  از کل سرمایه گذاری انجام شده به یک حساب بانکی مسدود شده در بریتانیا واریز شود تا 100 درصد به اهداف خیریه کمک شود. درست همان حرفی که مالک روس بعد از استعفا به زبان آورد. هر چند برای انجام این کار نیز تایید دولت بریتانیا نیز لازم است. 

بیانیه رسمی باشگاه چلسی در مورد انتقال مالکیت باشگاه

علاوه بر این مبلغ، ۱.۷۵ میلیارد پوند نیز به سرمایه گذاری در گسترش استمفورد بریج، آکادمی، تیم زنان و ... هزینه خواهد شد. طبق اعلام لندنی‌ها این انتقال در اواخر ماه می (اواسط خرداد) با کسب مجوزهای کاری از دولت بریتانیا تکمیل خواهد شد.