فینالیست‌های پرطرفدار یورو 2021 در دو مسابقه لیگ ملت‌ها 9 گل دریافت کردند.

آبروریزی فینالیست‌های یورو با 9 گل خورده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، این دو نتیجه غیر قابل باور در پایان فیفادی‌های ماه ژوئن در اروپا اتفاق افتاد: آلمان 5-2 ایتالیا، مجارستان 4-0 انگلیس. دو نتیجه‌ای که هرگز آن را تصور نمی‌کردیم. به خصوص که پای دو تیم بزرگ فوتبال دنیا در میان است. ایتالیا و انگلیس که پارسال در همین روزها قدرت‌های اول فوتبال اروپا به نظر می‌رسیدند.

آلمان، گربه سیاهش را کشت

هنوز 10 دقیقه از بازی آلمان و ایتالیا در شهر دورتموند نگذشته بود که روی یک کار تیمی حساب شده، توپ در مرکز محوطه جریمه ایتالیا به جاشوا کیمیش رسید تا او با یک ضربه فنی دروازه ایتالیا را باز کند. بازی تا آخرین لحظات نیمه اول با همین نتیجه ادامه داشت اما در وقت‌های اضافه نیمه اول هوفمان، مهاجم جوان مانشافت در محوطه جریمه سرنگون شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. ایلکای گوندوگان، ستاره منچسترسیتی پشت توپ ایستاد تا آلمان نیمه اول را با اختلاف دو گل به پایان رسانده و با روحیه مضاعف به رختکن برود.

آلمان نیمه دوم را با توپ پر شروع کرد و شش دقیقه بعد توماس مولر سومین گل را درون دروازه دوناروما کاشت. در دقیقه 64 مسابقه هانسی فلیک، هافمن جوان که نمایش تاثیرگذاری داشت از بازی بیرون کشید و سرژ گنابری را وارد زمین کرد. این تعویض، طلایی بود چرا که پنج دقیقه بعد پاس گنابری، با ضربه تیمو ورنر به گل چهارم آلمان تبدیل کرد. یک دقیقه بعد ورنر بار دیگر زهر خود را به لاجوردی‌ها ریخت تا پنجمین گل مانشافت به ثمر برسد.

وقتی از شدت حملات ژرمن‌های 5گله کاسته شد نوبت به ایتالیا رسید تا در دقیقه 78 یکی از گل‌ها را جبران کند. آخرین دقایق وقت‌های تلف‌شده بازی شاهد به ثمر رسیدن گل دوم ایتالیا بود تا شب افتضاح تیم روبرتو مانچینی با نتیجه 5-2 به پایان برسد و قهرمان اروپا که در جام جهانی قطر حضور نخواهد داشت شب تلخ دیگری در تاریخ فوتبالش را تجربه کند.

انگلیس، حتی بدتر از ایتالیا؛ ساوت‌گیت در لبه خطر

افتضاح دوم امشب در استادیوم مولینکس و برای شاگردان گرت‌ ساوت‌گیت اتفاق افتاد. تیمی که از سه بازی قبلی خود در لیگ ملت‌ها تنها موفق به کسب 2 امتیاز شده بود به بازی امشب مقابل تیم ضعیف‌تر مجارستان به عنوان فرصتی برای جبران نگاه می‌کرد.

اما مجارها که برای دیدار با انگلیس به خاک این کشور رفته بودند نه تنها از پیش باخته نبودند بلکه با ارائه یک بازی برتر موفق شدند سه‌شیرها را در خانه خودشان تحقیر کنند.

رولاند سالای در دقیقه 16 اولین گل را برای مجارها زد. بازی پس از این گل تا دقیقه 70 با همین نتیجه ادامه پیدا کرد تا سالای دومین گل خود را به ثمر برساند. ده دقیقه بعد ناگی اختلاف مجارستان را به عدد سه رساند. انگلیس در دقایق باقی مانده یک اخراج هم داد و از دقیقه 82 با اخراج جان استونز ده نفره شد. انگلیسی‌ها در دقیقه 89 چهارمین گل را هم دریافت کردند تا یکی از تحقیرآمیزترین شکست‌های خانگی خود در بازی‌های رسمی را به ثبت برسانند.

صدرنشینی مجارستان در حضور بزرگان اروپا

انگلیس در پایان هفته چهارم با دو امتیاز در قعر جدول گروه 3 لیگ ملت‌ها ایستاده است. جالب اینجاست در گروهی که بزرگانی مثل آلمان، ایتالیا و انگلیس در آن حضور دارند حالا مجارستان با 7 امتیاز صدرنشین است.