احتمالا بزرگ‌ترین قربانی برگشت کریستین اریکسن به مستطیل سبز، یک ایرانی است.

قدوس؛ قربانی یک بازگشت پرسروصدا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، با صعود برنتفورد به لیگ جزیره و تقویت این تیم نسبت به دوره‌ی حضور در چمپیونشیپ، سامان قدوس، ملی‌پوش ایرانی برنتفورد فرصت کمتری برای حضور ثابت در ترکیب این تیم لندنی پیدا کرد.

شروع رویایی لیگ جزیره با پیروزی برابر آرسنال باعث شد توماس فرانک سرمربی دانمارکی برنتفورد به ترکیب اولیه خودش و البته مردان جانشین نسبتا ثابتش اعتقاد بیشتری پیدا کند. مخصوصا که این ترکیب، ماحصل پنج دیدار تدارکاتی پیش‌فصل برنتفورد بود و با توقف منچستر در الدترافورد و غلبه بر والنسیا امتحانش را پس داده بود.

دقیقه ۷۰ بازی با کریستال پالاس در هفته‌ی دوم لیگ بود که سامان قدوس اولین بار، بازی در لیگ جزیره را برابر شاگردان پاتریک ویرا تجربه کرد.

هرچند برنتفورد این بازی را نبرد ولی عملکرد ۲۰ دقیقه‌ای سامان، سرمربی دانمارکی را متقاعد کرد تا او را در ویلاپارک برابر استون‌ویلا فیکس بازی بدهد. با وجود عملکرد خوب سامان و خلق یک شانس مسلم گلزنی و دریافت نمره‌ی ۷ در ۶۶ دقیقه‌ای که فرصت بازی پیدا کرد، در هفته‌ی بعد برابر برایتون حتی به عنوان بازیکن تعویضی هم به کار گرفته نشد تا این‌طور به نظر برسد که سامان برای بازی کردن در برنتفورد کار راحتی ندارد. در پیروزی هفته پنجم برابر ولوز و توقف تاریخی لیورپول هم فرصت بازی به قدوس نرسید. اتفاقی که در هفته‌ی هفتم برابر وستهام هم تکرار شد. 

دو هفته‌ی بعدی اوضاع برای برنتفورد خوب پیش نرفت و دو شکست پیاپی برابر چلسی و لسترسیتی نصیب این تیم شد. دو مسابقه‌ای که هربار برنتفورد از حریف عقب افتاد، فرانک قدوس را برای تغییر نتیجه به میدان می‌فرستاد اما با وجود تاثیرگذاری او، تیمش توان به تساوی کشاندن بازی‌ها را نداشت. موضوعی که در بازی برابر بارنلی در هفته‌ی دهم هم تکرار شد و فرانک که شاگردانش را در بین دو نیمه با نتیجه‌ی سه بر صفر بازنده می‌دید، باز هم قدوس را به بازی فرستاد. هرچند این بار سامان توانست سنگینی شکست را کم کند و اولین گلش در پریمیر لیگ را ثبت کند، اما این گل هم برای فیکس شدنش کافی نبود.

هفته‌ی بعد نوبت شکست برابر نورویچ رسیده بود و باز هم قدوس روی نیمکت بود. این بار هم بعد از شکست دو بر صفر در نیمه‌ی اول سامان به میدان فرستاده شد و از اتفاق، باز هم با یک پاس گل بار شکست خانگی را کاهش داد تا در بازی مقابل نیوکاسل چاره‌ای جز قرار دادن او در ترکیب یازده نفره پیش پای فرانک باقی نماند. عملکرد معمولی سامان در این بازی باعث شد تا در  سه مسابقه‌ی بعدی حتی یک دقیقه هم به او بازی نرسد. برابر سیتی و استون ویلا هم قدوس به جای بازیکن مصدوم به میدان رفت.

همه‌ی شواهد حاکی از این بود که اوضاع برای سامان در اولین فصل از حضور در لیگ جزیره، رو‌به‌راه نیست. بعد از سه شکست سنگین برابر ساوتهمپتون، لیورپول و منچستر، نوبت بازی برابر ولوز بود. تنها هفت دقیقه، مدت زمانی بود که سامان فرصت داشت به تیمش برای فرار از شکست خانگی کمک کند. اتفاقی که به وقوع نپیوست تا باکسینگ‌دی با ناکامی محض برای قدوس و برنتفورد به پایان برسد.

با شروع ماه فوریه، مسئولان برنتفورد از عقد قرارداد با بازیکنی خبر دادند که شنیدن نامش برای فوتبال‌دوستان ایرانی‌ هم خوشحال‌کننده بود، هم ناراحت‌کننده؛ کریستین اریکسن! ستاره‌ی دانمارکی که در مسابقات یورو به دلیل ایست قلبی فاصله‌ای با از دست‌دادن جانش نداشت و به دلیل قوانین پزشکی موجود در سری‌آ، ناچار به ترک اینتر بود. حضور او در برنتفورد جمع دانمارکی‌ها را حسابی جمع کرد. تیمی که فقط چهار بازیکن انگلیسی در اسکواد خودش داشت، به جز سرمربی‌اش، با هفت بازیکن دانمارکی مواجه بود.

ماتیاس ینسن و کریستین نورگارد، دو مهره‌ی غیرقابل تغییر در ترکیب مدنظر فرانک بودند. زوجی که در سه مسابقه‌ی بعدی برابر سیتی، پالاس و آرسنال هم نتوانستند موجبات برد برنتفورد را فراهم کنند. هرچند قدوس در دو بازی برابر پالاس و آرسنال بعد از دقیقه هشتاد وارد زمین شده بود، اما با رسیدن کریستین اریکسن به مرز آمادگی، می‌شد پیش‌بینی کرد در بازی دیروز برابر نیوکاسل، شانس بازی قدوس نزدیک به صفر خواهد بود.

با توجه به اینکه اریکسن از هفته‌های بعد می‌تواند به صورت فیکس برای برنتفورد بازی کند، منطق هم به توماس فرانک امر می‌کند تا از مثلث دانمارکی اریکسن، ینسن و نورگارد در خط میانی بهره ببرد. تصمیمی که قدوس را به نیمکت این تیم لندنی پیچ می‌کند، چرا که راسموسن دیگر هافبک دانمارکی برنتفورد هم در شرایط خوبی به سر می‌برد و قاعدتا گزینه‌ی اول تعویض در خط میانی خواهد بود.

اگرچه برنتفورد با ۲۴ امتیاز از ۲۷ بازی در رده‌ی پانزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد، اما برنلی و اورتون تیم‌های هجدهم و هفدهم جدول به ترتیب با ۲۱ و ۲۲ امتیاز، سه بازی از آنها کمتر دارند و با امتیاز گرفتن از بازی‌های عقب‌افتاده‌ی خودشان، برنتفورد را به منطقه‌ی سقوط هدایت می‌کنند. چالشی که احتمالا، تنها محرکی است که می‌تواند نظر توماس فرانک را به سمت اعتماد مجدد به قدوس جلب کند. هافبک ایرانی‌ای که ثابت کرده نیمکت‌نشینی را برنمی‌تابد و تمام تلاشش را برای اثبات توانایی‌هایش به کار می‌گیرد. امری که به نظر، از همیشه دشوارتر خواهد بود.