ارلینگ هالند به جمع انبوه مهاجمان سرشناسی پیوست که زیر نظر پپ گواردیولا کار می‌کنند.

هالند کدام مسیر را می‌رود؛ آگوئرو یا ابراهیموویچ؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، روز شنبه بعد از حدود یک هفته گمانه زنی در مورد پیوستن هالند به منچسترسیتی، انتقال این بازیکن به مبلغ 60 میلیون یورو از دورتموند به سیتی کامل شد و دوست داران فوتبال با شروع فصل آینده میتوانند خط حمله ی آتشین منچسترسیتی را با حضور این غول بچه نروژی تماشا کنند.

پپ گوردیولا در فصل گذشته تیمش را تقریبا بدون حضور مهاجم هدف هدایت کرد و نتایج خوبی نیز بدست آورد و حال باید دید که با حضور این ماشین گلزنی تمام عیار آیا گواردیولا میتواند اتفاقی متفاوت و خاص تر از فصول گذشته خود را در منچستر سیتی رقم بزند یا خیر.

حال به بهانه پیوستن ارلینگ هالند به تیم پپ گواردیولا میخواهیم بپردازیم به 11 مهاجم تمام کننده برتر که گواردیولا از ابتدای کار خود به عنوان سرمربی با آن ها کار کرده است و آن ها را به ترتیب نسبت دقایق بازی به گل زده رتبه بندی کنیم:

11) الکسیس سانچز : میانگین هر 188 دقیقه یک گل

مهاجم شیلیایی در جولای 2011 با مبلغ 26 میلیون یورو از اودینزه به بارسلونا پیوست.

با وجود آنکه در تیم سابق خود بیشتر به عنوان وینگر بازی کرده بود پپ از او در پست مهاجم هدف نیز بهره برده و این بازیکن در آخرین فصل حضور گواردیولا در بارسلونا آمار 41 بازی و 14 گل را به ثبت رساند.

10) داوید ویا : میانگین هر 176 دقیقه یک گل

ویا از بازیکنان محبوب طرفداران بارسلونا و اسپانیا به حساب می آید و یکی از نمادهای دوران تیکی-تاکا است.

این بازیکن در ابتدای فصل 2010-2011 به مبلغ 40 میلیون یورو در 28 سالگی از والنسیا به بارسلونا پیوست تا در طول 2 فصل تحت هدایت پپ کار کند.

او در طول این دو فصل آمار 76 بازی و 32 گل را به ثبت رساند.

9) بویان کرکیچ : میانگین هر 168 دقیقه یک گل

بویان کرکیچ را شاید بتوان یکی از بزرگ ترین استعداد های سوخته تاریخ باشگاه بارسلونا لقب داد.

بازیکنی که با آماری فوق العاده در سال 2007 از لاماسیا به تیم اصلی رسید ولی شاید به دلیل فشار شدید رسانه ها و سطح بالای تیم اصلی بارسلونا در آن سال ها هرگز نتوانست در حدی باشد که جای پای خودش را در بارسلونا و حتی اروپا محکم کند در حدی که در حال حاضر در سن 31 سالگی بعد از حدود 6 ماه بدون تیم بودن به ویسل کوبه ژاپن پیوسته است.

اما به طور کلی این بازیکن در طول 3 فصل همکاری با پپ توانست در 115 بازی 29 گل به ثمر برساند.

8) تیری آنری : میانگین هر 166 دقیقه یک گل

شاید یکی از حسرت های فوتبال دوستان این باشد که چرا جبر زمانی اجازه نداد تا پپ و آنری کمی زودتر و زمانی که آنری سطح به شدت بالاتری داشت بایکدیگر کار کنند.

با این حال تیری آنری حتی در 32 سالگی و در یک و نیم فصل حضور همزمانش با گورادیولا در بارسلونا عملکرد 30 گل در 74 بازی را از خود بجای گذاشت.

7) زلاتان ابراهیموویچ : میانگین هر 156 دقیقه یک گل

زلاتان شاید از معدود فوق ستاره هایی باشد که پپ نتوانست از تمام پتانسیل او در تیم خود استفاده کند که البته این موضوع بی تاثیر از عملکرد خارق العاده لیونل مسی در آن دوران نیز نبود.

با این حال زلاتان فقط یک فصل توانست با این شرایط گواردیولا کنار بیاید و در طول این فصل توانست 21 گل در مجموع 45 بازی به ثمر برساند.

6)گابریل ژسوس: میانگین هر 150 دقیقه یک گل

این بازیکن برزیلی جز اولین بازیکن هایی بود که در شروع کار گواردیولا در منچسترسیتی به این تیم پیوست و در این لیست، بیشترین فصول همکاری با پپ را داراست.

این بازیکن که احتمالا به پایان کار خود در سیتی رسیده است 6 فصل تحت امر پپ گواردیولا کار کرده و طی این مدت در 236 بازی توانسته 95 گل به ثمر برساند.

البته باید این موضوع را در نظر گرفت که ژسوس در فصل اخیر خود کمتر به عنوان مهاجم هدف در بازی کرده است.

5)ماریو مانجوکیچ : میانگین هر 127 دقیقه یک گل

عمر همکاری این بازیکن کروات با پپ گواردیولا کوتاه بود و فقط یک فصل را تحت هدایت این سرمربی بازی کرد اما در طول همین فصل هم کیفیت خود را به نمایش گذاشت و شاید اگر انتقال لواندوفسکی به بایرن مونیخ صورت نمیگرفت شاهد بازی های بیشتر او تحت هدایت پپ بودیم.

با این حال مانژو در طول این فصل طی 48 بازی توانست 26 گل را به ثمر برساند.

4) روبرت لواندوفسکی : میانگین هر 123 دقیقه یک گل

این بازیکن در دومین فصل حضور پپ در بایرن مونیخ خریداری شد تا بعد از تجربه همکاری با یورگن کلوپ، بازی تحت هدایت گواردیولا را هم تجربه کند.

لوا در طول دو فصل حضور گواردیولا توانست در 100 بازی 67 گل را به ثمر برساند.

البته تفاوت عملکردی زیاد بین فصل اول (25 گل) و دوم (42 گل) لواندوفسکی تحت هدایت گواردیولا موجب شده تا این بازیکن نتواند در جایگاه بالاتری قرار بگیرد.

3) ساموئل اتوئو : میانگین هر 112 دقیقه یک گل

هر چند اتوئو فقط یک فصل توانست تحت هدایت پپ گواردیولا کار کند اما در همان فصل، موفق به کسب سه گانه شد و عملکرد او نیز تاثیر بسزایی در این دستاورد داشت.

اتوئو در طی فصل 2008-2009 توانست در 52 بازی 36 گل به ثمر برساند از جمله گل اول بارسلونا در فینال لیگ قهرمانان مقابل منچستریونایتد.

اتوئو در پایان این فصل با مبلغ 20 میلیون یورو به اینتر پیوست و تحت هدایت مورینو هم توانست موفق به کسب سه گانه شود و سازنده گل دوم تیمش در فینال لیگ قهرمانان مقابل بایرن مونیخ باشد.

2) سرخیو آگوئرو : میانگین هر 101 دقیقه یک گل

همکاری 5 فصله ی آگوئرو و پپ گواردیولا شاید دقیقا از همان نوعی بود که کمال گرایی محض پپ به آن علاقه دارد.

عملکرد آگوئرو تحت هدایت پپ آنقدر خوب و با ثبات بود که اگر مصدومیت های گه گدار او نبود احتمالا ژسوس هرگز فرصت خود نمایی را پیدا نمیکرد.

آگوئرو در طول این فصول توانست 182 بازی برای پپ انجام دهد و 124 گل به ثمر برساند

با این حال آگوئرو در پایان فصل 2021 تصمیم گرفت به این همکاری پایان بدهد و با رویای هم تیمی شدن با دوست صمیمی اش به بارسلونا برود.

رویایی که هرگز تعبیر نشد زیرا مدتی بعد از پیوستن سرخیو به بارسلونا، مسی از این تیم جدا شد و مشکلات ناگهانی قلبی آگوئرو هم او را مجبور به خداحافظی زود هنگام از میادین کرد.

1)  لیونل مسی : میانگین هر 85 دقیقه یک گل

حدس زدن نفر اول این لیست ابدا کار سختی نیست زیرا تقریبا اکثر ما یا به چشم خود دوران درخشان مسی تحت هدایت پپ را دیده ایم یا آوازه آن را بارها و بارها به گوش شنیده ایم.

نکته ی جالب در مورد لیونل مسی این است که تقریبا تنها عضو این لیست به حساب می آید که ذاتا مهاجم هدف و تمام کننده نیست اما خود گواردیولا بهترین توصیف را درباره ی این موضوع انجام داده است:

«بهترین بازیکن مسی است. مسی بهترین بازیکن شماره 9، 10، 11، 7، 6،5 و 4 است.»

مسی تحت هدایت گواردیولا در چهار فصل توانست در طی 219 بازی که انجام داد، 211 گل به ثمر برساند. آماری که دیگر افراد حاضر در این لیست حتی به آن نزدیک هم نیستند.

حال باید منتظر بود و تماشا کرد که ارلینگ هالند در تیم پرستاره حال حاضر پپ گوراردیولا چه عملکردی را از خودش به جای میگذارد و آیا میتواند همانطور که انتظار میرود جز صدرنشینان این لیست باشد و خطری برای جایگاه لیونل مسی ایجاد کند و یا فوتبال روی دیگر خودش را نشان خواهد داد.