داوید آلابا یک سال پس از جدایی از بایرن به قدری در رئال محبوب شده گویی سال‌هاست برای این باشگاه بازی می‌کند.

بابت آلابا عذر می‌خواهم؛ او را راحت از دست دادیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در بایرن مونیخ همچنان به‌خاطر از دست دادن داوید آلابا ناراحتند و کارل هاینس رومینیگه، مدیر اجرایی سابق باشگاه را مقصر می‌دانند. آلابا تابستان سال گذشته با اتمام قراردادش راهی رئال مادرید شد. او بر سر تمدید قرارداد با بایرن توافق نکرد و ماه‌ها قبل از پایان فصل 21-2020 با رئال مادرید قرارداد بست. 

کارل هاینس رومینیگه مدیر اجرایی وقت بایرن مونیخ از اینکه نتوانست مانع جدایی ستاره اتریشی شود پشیمان است. آلابا در رئال فصل فوق العاده‌ای را پشت سر گذاشت و با این تیم فاتح لیگ قهرمانان، لالیگا و سوپرکاپ شد. او خیلی زود توانست جای خالی سرخیو راموس را پر کند و به بازیکنی بسیار محبوب در رختکن و نیز میان هواداران تبدیل شده است. شادی با صندلی او حالا به یک شادی معروف نیز بدل گشته و قطعا این برای بایرنی‌ها اصلا قابل قبول نیست.

رومینیگه در مصاحبه با بیلد و در مورد آلابا گفت:« از این بابت بسیار عذر می‌خواهم و انتقادات را می‌پذیرم. آلابا رهبر خط دفاعی ما بود و در قهرمانی سال 2020 چمپیونزلیگ زیر نظر هانسی فلیک بی نظیر کار کرد. جای خالی داوید شدیدا به چشم می‌آید و جانشینان او خوب کار نکرده‌اند. صادقانه بگویم که به خاطر آلابا متاسفم.»

تونی کروس نیز سال 2014 بایرن را با 35 میلیون یورو به مقصد رئال ترک کرد. او با بایرن یک بار فاتح لیگ قهرمانان شده بود و با رئال 4 بار موفق به فتح این جام شده است. رومینیگه در مورد کروس گفت:« مورد کروس با آلابا تفاوت دارد. ایجنت او قراردادی گزاف برای تمدید می‌خواست که در توان‌مان نبود. معتقدم کار درستی کردیم که به او اجازه جدایی دادیم و رفتن کروس، نتیجه یک ضعف مدیریتی نبود.»