رئال برای دربی امشب برابر اتلتیکو انگیزه بالایی ندارد اما کریم بنزما و کارلو آنجلوتی شرایطی متفاوت را تجربه می کنند.

بی‌تابِ دربی؛ رکوردشکنی کریم، حساب  تسویه نشده کارلتو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، امشب در وندامتروپولیتانو، اتلتیکو میزبان رئال از هفته 35 لالیگاست. سرنوشت قهرمانی هفته قبل مشخص شد و رئال مادرید امشب انگیزه های کمتری نسبت به رقیب همسایه دارد. اتلتیکو اما برای کسب سهمیه می جنگد و دربی برایش اهمیتی مضاعف خواهد داشت.

هرچند رئال مادرید با توجه به قطعی شدن قهرمانی اش برای این بازی انگیزه های سابق را ندارد ولی برای دو نفر در این تیم، شرایط متفاوت است. اولی کریم بنزماست و دومی کارلو آنچلوتی.

بنزما بهترین گلزن این فصل لالیگا آمار 26 گل را به ثبت رسانده و قصد دارد در 4 بازی پیش رو تعداد گل هایش را به 30 یا بیشتر برساند که بهترین آمار او خواهد بود. با توجه به فاصله 11 گل بین نفر دوم و بنزما، آقای گلی کریم حتمی است ولی بنزما قصد ندارد روی 26 گل متوقف شود. کریم در 43 بازی این فصل توانسته 43 گل به ثمر برساند و 14 پاس گل نیز داده تا روی 57 گل این فصل رئال تاثیر مستقیم داشته باشد. رابرت لواندوفسکی، ستاره بایرن نیز در 49 بازی فصل خود توانسته 44 گل بزند ولی او شش پاس گل داده تا روی 50 گل بایرن تاثیر مستقیم داشته باشد. بنزما همچنین می تواند با زدن یک گل در دربی، با رکورد 322 گل رائول برای رئال برابری کند. به این ترتیب او پس از رونالدو دومین گلزن برتر تاریخ رئال خواهد شد. جالب اینکه رائول اولین گل خود با پیراهن رئال را در فصل 95-1994 برابر اتلتیکو در ویسنته کالدرون به ثمر رساند.

کارلو آنچلوتی نیز حسابی تسویه نشده با اتلتیکو دارد. فوریه 2015 رئال در زمین اتلتیکو با 4 گل شکست خورد که آغازی بود بر برکناری کارلتو از رئال در پایان فصل. رئال پس از آن شکست، دیگر در زمین اتلتیکو چه در ویسنته کالدرون و چه در وندا متحمل باخت نشده است(در بازی های لالیگا) و در هفت بازی اخیر خود نیز 5 بار پیروز شده و دو بار نیز مساوی کرده از جمله برتری در ضربات پنالتی در فینال سوپرکاپ 2020. رئال البته سال 2017 در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان و در ویسنته کالدرون 2-1 به اتلتیکو باخت ولی به لطف برتری 3-0 بازی رفت، راهی فینال شد. کارلتو امشب انتقام شکست تلخ 2015 را می گیرد؟