رئال مادرید در یک بازی دراماتیک دیگر در سانتیاگو برنابئو، منچسترسیتیِ پپ گواردیولا را از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان محروم کرد و خود حریف لیورپول شد.

غیرقابل توضیح؛ اینجا برنابئو، رئال جادو می‌کند (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، داستان رئال مادرید و برنابئو در لیگ قهرمانان باورنکردنی و غیر قابل توضیح است. انگار این ورزشگاه نیرویی جادویی در خود دارد که می تواند قدرتمندترین حریفان را نیز ناکار کند. امشب یک بار دیگر این قدرت جادویی را شاهد بودیم. رئال مادرید که تا دقیقه 90 با یک گل از سیتی عقب بود و چیزی تا حذف از لیگ قهرمانان فاصله نداشت، به یکباره رنگ عوض کرد و در دو دقیقه بازی باخته را با پیروزی عوض کرد.

رئال در بازی رفت که هفته گذشته در اتحاد برگزار شد، علی رغم اینکه سیتی موقعیت های بسیار بیشتری داشت، در نهایت با نتیجه خفیف 4-3 بازنده شد تا امیدهایش برای بازی برگشت حفظ شود. این امیدها در دقیقه 73 بازی امشب کمی رنگ باخت؛ زمانی که ریاض محرز توانست با ضربه ای زیبا سیتی را در برنابئو پیش بیندازد.

کارلو آنچلوتی بلافاصله ترکیب خط میانی خود را تغییر داد. تونی کروس که دقایقی قبل از زمین خارج شده بود و لوکا مودریچ و کاسیمیرو نیز به او ملحق شدند. در زمین فده والورده، ادواردو کاماوینگاو مارکو آسنسیو به عنوان هافبک بودند و رودریگو گوئس نیز به خط حمله رفت.

سیتی در ادامه می توانست دو گل دیگر هم بزند و در یک صحنه فرلاند مندی بود که توپ را از روی خط برگشت داد تا رئال در بازی بماند. دقیقه 90 بازی بود که کریم بنزما از سمت چپ توپی را به درون محوطه جریمه فرستاد تا رودریگو گوئس با یک بغل پا کار را برابر کند.

برنابئو که منفجر شده بود بازیکنان را رو به جلو هدایت کرد و یک دقیقه بعد روی ارسال دنی کارواخال، بازهم رودریگو بود که گلزنی کرد. این بار ضربه سر او به درون دروازه رفت تا رئال در دو دقیقه بازی باخته را با برد عوض کند و کار به وقت های اضافه کشیده شود. این ششمین گل رودریگو بود و او در بازی برگشت یک چهارم نهای برابر چلسی و زمانی که رئال 3-0 عقب بود نیز توانسته بود با گل خود رئال را به بازی برگرداند. 

امشب همان داستان بازی برگشت برابر پی اس و چلسی تکرار شد و زمانی که کسی تصور نمی کرد، رئال به بازی برگشت و ورق را برگرداند. برابر پی اس جی رئال که تا دقیقه 60 در مجموع 2-0 عقب بود، با هت تریک کریم بنزما 3-1 برنده شد و راهی دور بعد شد.

تنها سه دقیقه از وقت اضافه اول گذشته بود که با خطای لاپورت روی کریم بنزما، داور برای رئال پنالتی گرفت تا کریم گل سوم را هم به ثمر برساند. این گل شماره 15 بنزما بود که 10 تایش در مراحل حذفی به ثمر رسیده است. تنها پوشکاش با 12گل در مراحل حذفی عملکردی بهتر از کریم بنزما داشته است. کریم یک پاس گل نیز داده تا در مجموع روی 16 گل تیمش موثر باشد. این هشتمین گل کریم بنزما در نیمه نهایی های لیگ قهرمانان نیز بود و تنها رونالدو با 13 گل بالاتر از او قرار دارد.

بله، باور کنید، رئال در نهایت این بازی را 3-1 برد و به فینال لیگ قهرمانان رفت.