این سه شنبه همه ما هواداران بارسا چشم امید به پپ گواردیولا و منچسترسیتی داشتیم تا در بازی رفت نیمه نهائی لیگ قهرمانان کار رئال را در اتحاد تمام کنند ولی.....

گواردیولا آخرین امید؛ چرا کار رئال را تمام نکردی؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، ما دوست‌داران بارسا متاسفانه به ناکامی و نتایج فاجعه‌بار در رقابت های اروپایی عادت کرده ایم. چندین سال است که بارسا با شکست هایی تحقیرآمیز از لیگ قهرمانان و امسال از لیگ اروپا حذف شده است. شکست های تلخ برابر یوونتوس، رم، لیورپول، بایرن، پی اس جی و....باعث شده اند تا لیگ قهرمانان برای هواداران تبدیل به یک کابوس شود. همچنین برای بازیکنان که سال به سال ثابت کرده اند برابر رقبای بزرگ و برتر، ناتوان و خنثی هستند. هفت سال از آخرین قهرمانی بارسا در چمپیونزلیگ می گذرد و در این مقطع ناامیدی پشت نامیدی نصیب هواداران شده است. یک حس زجر و استیصال تمام نشدنی.

آخرین موفقیت به سال 2015 با هدایت لوئیس انریکه و مثلث تاریخی MSN بر می گردد. زمانی که مسی، نیمار و سوارز در اوج فوتبال خود بودند. مثلثی که زیر نظر لوئیس انریکه بیشتری بازدهی ممکن را نشان داد. بارسا برای فتح جام، بازی هایی هجومی و به یادماندنی ارائه داد و شایسته ترین تیم برای قهرمانی بود و به حق خود نیز رسید. از آن سال به بعد، شرایط سال به سال بدتر شد تا اینکه فصل جاری به حذف از دور گروهی رسیدیم. بارسا به لیگ اروپا سقوط کرد و بدتر از این امکان نداشت.

این روند نزولی وحشتناک بارسا مصادف شد با موفقیت های متوالی رئال در لیگ قهرمانان. سه لیگ قهرمانان متوالی رئال بین 2016 تا 2018، بازتاب ناکامی های اروپایی بارسا را چند برابر کرد. درد هواداران بارسا با قهرمانی رئال مضاعف شد و تنها امیدواری آنها در سال های اخیر این بوده که تیمی در اروپا پیدا شود و بتواند از قهرمانی رئال جلوگیری کند. اتفاقی که متاسفانه زیاد رخ نداده است.

این سه شنبه همه ما هواداران بارسا چشم امید به پپ گواردیولا و منچسترسیتی داشتیم تا در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان کار رئال را در اتحاد تمام کنند. تیم پپ به نظر تنها تیمی می رسد که قادر به متوقف کردن رئال خواهد بود. پس از کامبک های رئال برابر پی اس جی و چلسی در یک هشتم و یک چهارم نهایی، رئال ثابت کرده که امسال هم تیمی برای خلق معجزه و انجام کارهای غیرممکن در اختیار دارد. 

با داشتن کریم بنزما به عنوان ناجی، رئال برابر تیم از هر لحاظ قدرتمند سیتی قرار گرفت و به نظر می رسید در همان نیمه اول با جام وداع خواهد گفت. سیتی در ده دقیقه دو گل زد و می توانست تا دقیقه 30 با نتیجه 4-0 نیز پیش بیفتد ولی در نهایت این رئال بود که از اتحاد زنده خارج شد. باورنکردنی است ولی این اتفاقی بود که رخ داد. 

در دیداری که هر لحظه روی یکی از دروازه ها شاهد موقعیت گل بودیم و این تعداد روی دروازه تیم مادریدی به مراتب بیشتر بود، رئال توانست شکست بسیار ارزشمند 4-3 را به خانه ببرد. هر زمان که تصور می شد کار رئال تمام شده، این تیم به بازی برگشت و در نهایت نه تنها پرونده نیمه نهایی در بازی رفت بسته نشد، که حالا هر احتمالی برای صعود رئال در بازی برگشت را می توان در نظر گرفت. در واقع شکست 4-3 به رئال اجازه رویاپردازی برای رسیدن به فینال را می دهد. بله؛ باور می کنید یا نمی کنید، هیچ چیز این رئال مادرید با منطق جور نیست.