وزیر خارجه آمریکا با دفاع از تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران، گفت که در صورت عدم دستیابی به توافق در وین، واشنگتن به تحریم‌ها علیه تهران ادامه خواهد داد.

شرط آمریکا برای رفع تحریم ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با دفاع از تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران، گفت که در صورت عدم دستیابی به توافق در وین، واشنگتن به تحریم‌ها علیه تهران ادامه خواهد داد.

وی مدعی شد که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در پیگیری مسیر دیپلماسی معنادار برای بازگشت دوجانبه به برجام صادق و استوار بوده است.

بلینکن افزود که در صورت عدم دستیابی به یک توافق، به استفاده از اختیارات تحریمی خود برای محدود کردن صادرات نفت، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی از ایران ادامه خواهیم داد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (اوفک) روز گذشته -پنجشنبه- دو فرد و ۹ شرکت را به اتهام تلاش برای دور زدن تحریم‌ها علیه ایران، تحریم کرد.

شرکت‌های تحریم‌شده، چینی و اماراتی و ایرانی هستند و ادعا شده است که به دور زدن تحریم‌ها و فروش محصولات پتروشیمی ایران کمک می‌کنند.

اوفک طی بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت پتروشیمی مارون، شرکت پتروشیمی خارک (سهامی عام) و شرکت پتروشیمی فن‌آوران (سهامی عام) که در ایران و همچنین شرکت‌هایی اماراتی و چینی با حمایت از دو شرکت پتروشیمی تریلیانس و شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران، در فروش فرآورده‌های پتروشیمی ایران به مشتریان در جمهوری خلق چین و شرق آسیا نقش داشته‌اند.

علاوه بر این سه شرکت ایرانی، چهار شرکت اماراتی و دو شرکت چینی مستقر در هنگ‌کنگ نیز به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

یک شهروند چینی به نام «جینگفنگ گائو» و یک شهروند هندی به نام «محمد شهید رکن‌الدین بهور» نیز تحت تحریم قرار گرفته‌اند. | منبع: ایلنا