رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه بردن پرونده هسته‌ای ایران ‌به شورای حکام تست آخر دشمنان بود، گفت: ‌به صورت کاملا "حقوقی و قانونی" پاسخ آنها را دادیم.

روایت رئیس سازمان انرژی اتمی از تست آخر دشمنان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد اسلامی  با بیان اینکه سازمان‌های بین‌المللی نباید از قدرت خود سوءاستفاده کنند، اظهار داشت: آنچه مهم بوده آن است که دنیا بداند ایران سه درصد از ظرفیت هسته‌ای دنیا را دارد اما بیش از ۲۵ درصد از بازرسی‌ها از ایران انجام شده است.

وی با بیان اینکه باید بررسی کرد کشورهایی که هیاهو و جنجال علیه ایران راه‌اندازی می‌کنند چه میزان بازدید از مراکز هسته‌ای آنان صورت می‌پذیرد، افزود: همین معاهده اخیر که بین فرانسه و استرالیا امضا شده در آن فرآوری پلوتونیوم صورت می‌گیرد و در زمینه بازفرآوری سوخت بوده و همان مسیر نظامی است؛ آیا نسبت به این کشورها حساس نیستند؟

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه این اقدامات در راستای سیاست فشار روانی، سیاسی و فشار حداکثری علیه ملت ایران است، ابراز داشت: دشمنان در واپیس نفس‌های خود، تست آخر خود را انجام دادند و پرونده ایران را به شورای حکام بردند که ‌به صورت کاملا "حقوقی و قانونی" پاسخ آنها را دادیم و اگر می‌خواهند ‌به معاهده پایبند باشند، هر آنچه در آنجا توافق شده عین همان "نه کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر" می‌تواند اجرا شود. | منبع: همشهری آنلاین