عزت‌الله یوسفیان‌ملا گفت: دولت آقای رئیسی می‌توانست به طرفین مذاکره اعلام کند که می‌خواهد سطح مذاکره در حد وزاری خارجه باشد.

مذاکرات باید در سطح وزرای خارجه برگزار می‌شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: حدود 10ماه از عمر دولت می‌گذرد و اکنون شاید بتوان تحلیلی نسبی از عملکرد دولت در حوزه سیاست خارجی به دست داد؛ باتوجه به آنکه فرازونشیب‌های قابل توجهی در این زمینه وجود داشته است.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «دولت در حوزه دیپلماسی انصافا فعال عمل کرده است اما تا اینجای کار نتایج مورد نظر حاصل نشده است. دولت واقعا روز تعطیل ندارد و همه توانش را به کار گرفته به خصوص خود آقای رئیس‌جمهور که مدام در سفرهای استانی و خارجی است اما به نظرم به دلیل آنکه اقدامات دیپلماتیک دولت برنامه مشخصی ندارد، نتایج خاصی به دست نیامده است».

او ادامه داد: «در حوزه مذاکرات هم هنوز اتفاق ویژه‌ای رخ نداده است. البته این را هم بگویم که تیم دیپلماسی کنونی امکانات کمتری نسبت به تیم دیپلماسی دولت قبل دارد زیرا آقای ظریف رفیق گرمابه و گلستان آقای کری بود و کلا تیم دیپلماسی دولت آقای روحانی علاقه و ارتباط نزدیکی با آمریکا داشتند و زبان آنها را متوجه می‌شدند اما تیم فعلی این امکانات را ندارد. دولت آقای رئیسی می‌توانست به طرفین مذاکره اعلام کند که می‌خواهد سطح مذاکره در حد وزاری خارجه باشد و به جای آنکه یکی از معاونان وزارت خارجه مسئول مذاکرات شود، شخص آقای امیرعبداللهیان به وین می‌رفت».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «دولت در حوزه‌های کشورهای منطقه و شرق آسیا خوب عمل کرده است و توافقنامه‌هایی امضا شده است که نشان از فعال‌بودن دولت دارد و امیدواریم نتیجه این قراردادها هم مثبت باشد».

یوسفیان‌ملا در پایان گفت: «تا اینجای کار قراردادهایی با کشورهای همسایه و کشورهای شرقی بسته است که اتقاق خوبی است و در زمینه توسعه روابط منطقه‌ای و آسیایی نسبت به دولت قبل مثبت ارزیابی می‌شود اما باید دید که آیا نتایجش هم مثبت خواهد بود یا خیر؟»