در شرایطی که هواداران پرسپولیس بیشتر درگیر ماجرای بازیکنان تازه وارد این تیم هستند، تا این لحظه جدایی 11 بازیکن از این تیم تقریبا قطعی به نظر می‌رسد.

نگاهی به تیم 11 نفره مخوف و جدایی طلب پرسپولیس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس بعد از اینکه قهرمانی فصل گذشته را از دست داد، دست به تغییراتی بنیادین زده است. کار از تغییرات در کادرفنی این تیم شروع شده و اکنون با جذب نفراتی که تاثیر زیادی در لیگ فصل گذشته داشته‌اند ادامه پیدا کرده است. علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلی‌گنجی، سروش رفیعی، سعید صادقی، دانیال اسماعیلی فر، محمدمهدی احمدی و گئورگی ولسیانی از جمله بازیکنانی هستند که به این تیم اضافه شدند و البته طبق وعده مدیران و خواسته یحیی گل محمدی کار جذب نفرات جدید همچنان دنبال می‌‎شود.

با این حال نگاهی به نفراتی که از این تیم جدا شده‌اند، می‌تواند اتفاق جالبی باشد. نفراتی که قطعا می‌توانند تاثیر بزرگی در تیم‌هایی که راهی آن خواهند شد، داشته باشند و گزاف نیست بگوییم جمع نفرات جدا شده از این تیم، اگر در تیمی جمع شوند در قواره مدعی و کسب سهمیه هم قادر به پایان رساندن لیگ خواهند بود.

دستیارانی در قواره سرمربی

تغییرات پرسپولیس از کادرفنی استارت خورد. حمید مطهری راهی نساجی مازندران شده و اکنون در قامت سرمربی اولین چالش خود را استارت خواهد زد. داوود فنایی به عنوان مربی دروازه‌بانان سه فصل اخیر سرخپوشان نیز اکنون در آستانه انتقال به هوادار تهران قرار دارد و مظاهر رحیم‌پور بدنساز این تیم نیز راهی هوادار تهران شده است. جدایی این نفرات هرچند تا این لحظه به جز در بخش بدنساز در دیگر اعضا با جذب نفرات جدیدی همراه نشده است، اما احتمالا طی روزهای آتی با مذاکرات نهایی با گزینه‌های خارجی به سرانجام خواهد رسید.

حامد لک؛ پایان هشت پا!

لک در بدو حضور در پرسپولیس نمایشی غیرقابل تصور از خود در لیگ قهرمانان به جا گذاشت تا جایی که در نیمه نهایی این تیم را در ضربات پنالتی یک تنه به فینال آسیا رساند. او البته خصوصا در فصل گذشته با هجمه‌های سنگینی مواجه شد که در نهایت در شرایطی که در نقل و انتقالات زمستانی با تمدید قرارداد هم مواجه شده بود، منجر به پایان کارش در این تیم شد. او راهی مس رفسنجان شده تا چالشی جدید را دنبال کند.

خط دفاعی؛ خروج ناگهانی ستاره‌ها

در خط دفاعی پرسپولیس تغییرات بزرگتر از همه پست‌ها تا این لحظه بوده است. سیدجلال حسینی کاپیتان پرافتخار پرسپولیس قرار است به عنوان مربی کار را استارت بزند و به دوران بازنشستگی رسیده و در سمت چپ دفاعی هم سعید آقایی به توافق با فولاد رسید تا حضور دوساله اش در پرسپولیس به پایان برسد. در سمت راست رامین رضاییان و در قلب دفاعی هم علیرضا ابراهیمی کار را در تیم دیگری دنبال خواهند کرد. اگر این چهار بازیکن در کنار یکدیگر قرار گیرند، خط دفاعی متعادل و قابل قبولی را شکل نخواهند داد؟

خط میانی؛ کوچ قابل پیش بینی

در خط میانی هم پرسپولیس تغییراتی داشته است. رضا اسدی بزرگترین تغییر در این پست بوده که البته هنوز تکلیفش برای فصل آینده مشخص نشده است. احسان پهلوان هم بعد از جذب سروش رفیعی و سعید صادقی ترجیح داد راهی فولاد خوزستان شود تا جمع نفرات پرسپولیس در ترکیب تیم نکونام (شیری، آقایی و پهلوان) تکمیل شود. محمد شریفی جوان و علی شجاعی نیز دیگر نفراتی هستند که از این تیم جدا شده‌اند.

خط حمله؛ عیسی نیست، مهاجمان دیگر در خطر خط قرمز

پرسپولیس برای تقویت خط حمله خود هنوز با مهاجمی به توافق نرسیده است. با این حال گفته می‌شود آنها با منشا و کاسیانو مذاکرات مثبتی را پیش برده‌اند و احتمالا در آستانه عقد قرارداد قرار گیرند. با این حال با توجه به مصدومیت و پایان قرارداد عیسی آل کثیر، او در این فصل در اختیار پرسپولیس (حداقل تا پایان نیم فصل و مذاکرات مجدد) نخواهد بود. مهدی مهدی خانی نیز دیگر بازیکنی است که جدایی‌اش از این تیم قطعی شده است.

این یازده بازیکن جدا شده از پرسپولیس قطعا ترکیبی قابل توجه در کنار هم محسوب خواهند شد. به این ترکیب باید سه گزینه خارجی را نیز به عنوان خروجی‌های احتمالی اضافه کرد. منوچهر صفروف، شرزود تمیروف و وحدت حنانوف جزو نفراتی هستند که با تقویت کامل تیم، احتمال جدایی‌شان از این تیم دور از ذهن نخواهد بود.

نظرتان را درباره خروجی‌های قطعی و احتمالی پرسپولیس برای فصل جدید، با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.