فران سوریانو، مدیر سیتی با فلورنتینو پرز، رئیس رئال تماس گرفت تا در مورد مصاحبه اخیر خود توضیح بدهد.

عذرخواهی مدیر سیتی از پرز؛ سوئ تفاهم شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید فصل گذشته موفق شد جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را برای چهاردهمین بار بالای سر ببرد. 

این تیم روند عجیبی را در  این رقابت‌ها پشت سر گذاشته و در حالی رقیبان خودش را در مراحل حذفی پشت سر می‌گذاشت که در آستانه شکست و حذف از لیگ قهرمانان بود اما در نهایت توانست تا فینال راه پیدا کرده و با غلبه بر لیورپول، عنوان قهرمانی را از آن خود کند. 

فران سوریانو، مدیر اجرایی منچسترسیتی در این‌باره به پادکست دکتر فوتبال گفت:« مردم حالا درباره موفقیت رئال مادرید در لیگ قهرمانان حرف می‌زنند و من فکر می‌کنم منصفانه است اگر بگوییم که این تیم خوش شانس بود. شاید حتی بتوانم بگویم که حق آنها شکست برابر پاری‌سن ژرمن، چلسی، منچسترسیتی و لیورپول بود.»

او درباره اهمیت کسب این جام برای رئال مادرید اظهار داشت:« مردم دیگر به یاد ندارند که رئال مادرید در اواخر دهه 1980 میلادی تیمی عالی داشت که یکی از بهترین تیم‌های تاریخ فوتبال به حساب می‌آمد چون آنها نتوانستند قهرمان لیگ قهرمانان شوند.»

مدیر اجرایی سیتی همچنین درباره علاقه بیش از حد این باشگاه به کسب این عنوان اضافه کرد:« لیگ قهرمانان تنها هدف ما نیست چون شانس هم نقش زیادی در فتح این جام ایفا می‌کند. چند بازی برگزار می‌شود که ممکن است بد باشد، مانند بازی نیمه نهایی و در نهایت شما به همین‌خاطر حذف می‌شوید. تیمی که قهرمان لیگ شود بهترین تیم است. این موضوعی است که اهمیت بسیاری برای ما دارد و این چیزی است که ما برای آن تلاش می‌کنیم.»

این مصاحبه بازتابی بسیار منفی در اسپانیا داشت و هواداران رئال برابر آن به شدت موضع گرفتند. رسانه های مادریدی نیز به سوریانو تاختند و به نظر باشگاه رئال نیز از این مصاحبه خشمگین شده تا جایی که طبق ادعای ال چیرینگیتو، سوریانو شخصا با فلورنتینو پرز، رئیس رئال تماس گرفته و در مورد حرف هایش توضیح داده است.

سوریانو به پرز گفته که از حرف های او بد تعبیر شده و او منظور دیگری داشته است:« هدفم این نبود که قهرمانی رئال را زیر سوال ببرم. گاهی یک تیم در کوتاه مدت خوش شانسی می آورد، مثل رئال در بازی رفت و برگشت برابر ما ولی اگر به 5 سال یا 10 سال اخیر نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که موفقیت های رئال حاصل شانس نبوده و پشت آن تلاش سخت و تصمیمات خردمندانه نهفته است. معتقدم اگر سخت تلاش کنید، شانس هم به شما روی خوش نشان خواهد داد. برای موفقیت باید صبور بود و ذهنیتی قوی داشت.»