آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش، با مشورت نمایندگان مجلس و سازمان برنامه و بودجه تدوین شده، ولی در هیات دولت به تصویب نرسیده است.

جزئیات جدید از رتبه بندی معلمان | زمان اجرای رتبه بندی معلمان مشخص شد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
طرح رتبه‌بندی معلمان دارای ابعاد و زوایای مختلفی است که فرهنگیان باید نسبت به آن آشنایی داشته باشند. رتبه‌بندی معلمان بر اساس اعلام مسوولان وزارت آموزش و پرورش فرآیندی است که منجر به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش می‌شود و هدف مستقیم رتبه بندی معلمان افزایش حقوق نیست اما منجر به افزایش حقوق هم می‌شود. مرحله اول طرح رتبه ‌بندی معلمان در نیمه ابتدایی سال ۹۴ با بار مالی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شد. در ادامه آخرین خبر از رتبه بندی معلمان را می خوانیم. رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با پایان زمان قانونی دولت برای ابلاغ آئین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان از شهریور ۱۴۰۰ اجرایی می شود.

آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش، با مشورت نمایندگان مجلس و سازمان برنامه و بودجه تدوین شده، ولی در هیات دولت به تصویب نرسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این مطلب در جلسه شورای در انتظار مصوبه هیات دولت اداری آموزش و پرورش شهرستان بردسکن، افزود: قرار بود در اول تیرماه رتبه بندی معلمان اجرا شود؛ ولی با این وضعیت معلوم نیست که رتبه بندی فرهنگیان چه زمانی اجرایی می‌شود.

سیدامیر شوشتری به کمبود ۱۷ هزار و ۵۰۰ معلم و ۴ هزار نیروی خدمات در استان اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است که حداقل کمبود بیش از ۵ هزار معلم را مرتفع کنیم.

وی ادامه داد: با اعلام نتایج آزمون دانشگاه فرهنگیان، حداقل ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش می‌شوند و ما برنامه ریزی کرده ایم در سال تحصیلی جدید هیچ کلاس بدون معلمی در استان نداشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اعلام اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید وسایل آموزشی در هنرستان‌های استان اختصاص داده شده است، گفت: مرحله اول آن در حال خرید است و مابقی آن تا اول سال تحصیلی جدید به تمامی هنرستان‌های استان تزریق می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن هم در این جلسه گفت: اکثر فضا‌های آموزشی و هنرستان‌های بردسکن به لحاظ تجهیزات و وسایل کمک آموزشی ضعیف هستند و یا تجهیزات آن به ۳۵ سال قبل برمی گردد که نیازمند به روزرسانی است.

علی اکبر چراغیان با اشاره به کمبود فضای آموزشی، افزود: ما برای سال تحصیلی جدید دست کم با کمبود ۱۳۵ معلم در مقاطع مختلف مواجه هستیم.

با توجه به اینکه طرح رتبه بندی معلمان به کمسیون دولت ارسال شده است و در حال بررسی می باشد، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: این طرح در آینده نزدیک ابلاغ و اجرا خواهد شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: قانونی که در مجلس شورای اسلامی درروزهای  پایانی سال ۱۴۰۰ مصوب شد به آموزش وپرورش مهلت دادن تا ۲۳ فروردین آیین نانه اجرایی قانون را تدوین و در اختیار دولت قرارداده شود.

مسعود بهرامی افزود: وزارت آموزش و پرورش با مشارکت نهادهای مختلف از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمان امور استخدامی آیین نامه رتبه بندی معلمان را تدوین و تحویل دولت داده است .

وی دراینباره گفت : طرح رتبه بندی معلمان توسط دولت به کمیسیون‌های تخصصی ارسال شده و از امروز در کمیسیون های تخصصی دولت در حال بررسی و در آینده بسیار نزدیک ابلاغ و اجرایی می‌شود .

طرح رتبه بندی معلمان به کمیسیون‌های تخصصی دولت ارسال شده است و در آینده بسیار نزدیک ابلاغ و اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: قانونی که در مجلس شورای اسلامی درروز‌های پایانی سال ۱۴۰۰ مصوب شد به آموزش وپرورش مهلت دادند تا ۲۳ فروردین آیین نامه اجرایی قانون را تدوین و در اختیار دولت قراردهند.

مسعود بهرامی افزود: وزارت آموزش و پرورش با مشارکت نهاد‌های مختلف از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سازمان امور استخدامی آیین نامه رتبه بندی معلمان را تدوین و تحویل دولت داده است.

وی دراین باره گفت: طرح رتبه بندی معلمان توسط دولت به کمیسیون‌های تخصصی ارسال شده و از امروز در کمیسیون‌های تخصصی دولت در حال بررسی و در آینده بسیار نزدیک ابلاغ و اجرایی می‌شود.

نوری: بودجه آموزش و پرورش با توجه به رتبه بندی معلمان ۳ برابر می شود          

یوسف نوری در جلسه شورای اداری شهرستان شاهین شهر و میمه در فرمانداری این شهر افزود: علاوه بر بودجه خود آموزش و پرورش، امسال بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان(سه برابر سال گذشته) به بودجه امسال افزوده شده است.

وی با اشاره به چالش‌های آموزشی مدارس در دوران کرونا گفت: دانش‌آموزان به مدت ۲ سال بصورت برخط(آنلاین) آموزش دیدند و بعد از آن با بازگشایی مدارس، انتقادات زیادی به این موضوع وارد شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: قرار است برای جبران کمبودهای آموزشی بویژه در پایه‌های اول، دوره‌هایی در تابستان برگزار شود. وی همچنین به طرح همسان سازی حقوق معلمان و در دستور کار قرار گرفتن آن اشاره کرد و گفت: تغذیه دانش‌آموزان نیز از سال آینده با برنامه‌ریزی جدی شروع می‌شود و امسال نیز بصورت آزمایشی این مورد پیگیری و انجام شد.

نوری همچنین با تاکید بر اهمیت توجه به ورزش در مدارس خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۱۰۰ سالن و زمین چمن در مدارس در حال احداث است.

وی با بیان‌اینکه دولت مصمم است در بین مردم حضور فعال داشته باشد و شفاف‌سازی کند، گفت: نهاد آموزش و پرورش نیازمند همکاری و تعامل با همه اقشار مردم است و به تنهایی نمی‌تواند درصدد جبران مشکلات برآید.

وزیر آموزش و پرورش، مهمترین چالش دولت را بدهی‌های برجا مانده از سال گذشته عنوان کرد و گفت: بعد از جبران این دیون، بدنبال غنیمت شمردن فرصت‌ها هستیم.

جلسه شورای اداری که با حضور فرماندار شاهین شهر، میمه و برخوار، امام جمعه، نماینده مردم شاهین شهر، میمه و بُرخوار در مجلس و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، وزیر آموزش و پرورش پس از شنیدن درخواست‌ها و گلایه‌های نمایندگان اقشار مختلف مردم، به قرائت پیام رییس جمهور مبنی بر اینکه "به جای نگاه به گذشته و اقداماتی که انجام نشده است، باید فرصت‌ها را غنیمت شمرد و بدانیم که چقدر می‌توانیم در وضعیت کنونی موثر باشیم" پرداخت.

وی افزود: چالش اول دولت سیزدهم بدهی‌های برجا مانده از گذشته بود؛ کمااینکه حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان از تنخواه گردان هزینه شده و سررسید اقساط به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده بود اما دولت با استفاده از راهکارهای مختلف مثل صرفه‌جویی، ارتباطات بیرونی، فروش نفت و … این بدهی‌ها را پرداخت کرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: چالش دوم دولت همه‌گیری کرونا بود که پس از مدتی واکسن تامین شد و همه‌گیری این ویروس در حال حاضر به حداقل رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز همراه با رییس جمهور و سایر اعضای هیات دولت و برخی معاونان ریاست جمهوری به استان اصفهان سفر کرد.

 نوری در سفر به شاهین شهر با حضور در جمع خانواده‌های شهدا با آرمان‌های امام و شهدا تجدید میثاق کرد و در افتتاح چند طرح از جمله ۲ مدرسه خیرساز حضور یافت.

شاهین شهردر فاصله ۲۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نماینده گناباد در مجلس گفت: شاهد آئین نامه ناقص و خلاف قانون رتبه بندی معلمان هستیم لذا هرچه سریع تر این آئین نامه را مطابق قانون اصلاح کنید و همچنین قانون مجلس درباره حقوق بازنشستگان نیز باید اصلاح شود.

نماینده گناباد در مجلس در بخش دیگری از تذکر خود خطاب به رئیس جمهور، بیان کرد: دامداران و مرغداران به فلاکت افتاده اند اما شرکای تجاری وزیر مشغول کاسبی هستند و تولیدکنندگان به حال خود رها شده اند، همچنین بخش بسیاری از تورم و مشکلاتی که مردم را دچار گرفتاری کرده است ناشی از ناکارآمدی برخی اعضای دولت می باشد بنابراین انتظار می‌رود برای التیام آلام جامعه اصلاحات لازم انجام شود.

در ادامه علی علیزاده نماینده مراغه در مجلس نیز در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور، عنوان کرد: وعده داده بودید لایحه نظام هماهنگ پرداخت را به مجلس ارائه می کنید یکی از مشکلات موضوع فاصله بین حقوق و مزایای سازمان های مختلف است.

وی افزود: در حال حاضر کارکنان سازمان ثبت و احوال، وزارتخانه های کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی، صمت و شهرداری شهرستان ها از فاصله حقوق خود با دیگر دستگاه‌ها گلایه مند هستند دولت هرچه سریع تر نسبت به تدوین لایحه نظام هماهنگ پرداخت اقدام کند تا به بی عدالتی ها خاتمه داده شود.

نماینده مراغه همچنین در تذکری به وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: تعداد زیادی از جوانان فداکار کشور به عنوان نگهبانان امنیت بانک فعالیت می‌کنند که قرارداد و حقوق مناسبی ندارند، مطالبه اصلی آن ها تبدیل وضعیت است که باید پیگیری شود.

همچنین رسول فرخی نماینده لاهیجان در مجلس  در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور، گفت: از تلاش صادقانه شما در سفرهای استانی جهت رفع مشکلات مردم تشکر می‌کنم اما مردم از افزایش قیمت کالاهای اساسی به شدت ناراضی هستند لذا ضرورت دارد جهت حل این مشکلات اقدام لازم را انجام دهید.

وی همچنین در تذکری خطاب به رئیس سازمان اداری استخدامی کشور، بر ضرورت تبدیل وضعیت کارکنان دولت تاکید کرده و گفت: وزارت راه و شهرسازی باید در تخصیص اعتبار پروژه میدان گیل شهرستان لاهیجان و جاده سیاه کلا به سیاهکل تسریع کند.

نماینده لاهیجان در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت اجرای قانون رتبه بندی معلمان تاکید کرده و گفت: لازم است وزارت کشور در خصوص پروژه های عمرانی و تامین ماشین آلات شهرداری های کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت و تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری ها اقدامات لازم را انجام دهد.