بخشی از صحبت های سرمربی آلومینیوم در نشست خبری اخیر به موضوع سقف قرارداد و تاثیر آن اختصاص داشت که رحمتی با یک مثال جالب آن را شرح داد.

وقتی همه سقف قرارداد را دور می زنند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، سید مهدی رحمتی، در نشست خبری خود با حضور اصحاب رسانه شهر اراک در خصوص شرایط تیمش برای فصل جدید گفت: تقریبا در انتهای فصل گذشته به تیم اضافه شدیم. تیمی داشتیم با میانگین سنی 32 سال. با توجه به صحبت هایی که با هیئت مدیره کارخانه و باشگاه داشتیم و در برنامه کوتاه مدتی که ارائه کردیم، قرار شد امسال دو هدف را داشته باشیم. یک، حفظ شخصیت و جایگاه قبلی تیم و دو، جوان تر کردن تیم نسبت به سال قبل. تمام نفراتی که می بینید به جز دو نفر، بقیه 22-21 سال و حداکثر 25 ساله هستند. 

تمام نفراتی که جذب کردیم، سابقه بازی در حداقل یک رده از تیم های ملی را دارند. برای جذب بازیکن چند مورد را مدنظر داشتیم. شخصیت بازیکن و توانمندی فنی دو مورد مهم در این زمینه بودند. از همه مهمتر نیز شاکله اصلی تیم سال قبل را توانستیم حفظ کنیم. قرارداد قاید رحمتی را تمدید کردیم، محمدزاده را توانستیم نگه داریم. این بازیکنان خودشان تمایل داشتند که بمانند و بازی کنند.

فوتبال ایران مهاجم و گلزن خوب کم دارد

او در پاسخ به سوالی در خصوص جذب مهاجم برای فصل جدید تاکید کرد: در جریان مشکلات سال قبل تیم هستیم. یکی مسن بودن تیم بود و دیگری هم که مشکل گلزنی بود؛ این مشکل کل فوتبال ایران است که مهاجم هدف و گلزن خوب خیلی کم داریم. شما سه تای اول جدول گلزنان را نگه کنید همه خارجی هستند. برای حل مشکل تهاجمی تیم برنامه هایی داریم که مطمئنا در ادامه به آن جامه عمل می پوشانیم. 

تقریبا 65 تا 70 درصد از نفراتی که می خواستیم را جذب کرده و تیم تکمیل شده  است. توانستیم تمرینات را به نسبت سال های قبل زودتر و با اکثریت نفرات شروع کنیم تا فصل بدنسازی را از دست ندهیم. فکر می کنم 2-3 بازیکن دیگر به جمع ما اضافه خواهند شد که به احتمال زیاد همان نفراتی خواهند بود که برای تقویت خط حمله در نظر داریم.

طبق سقفی که خودمان داریم پیش می رویم

یکی از جالب ترین بخش های این نشست، صحبت های رحمتی در مورد سقف قرارداد و تاثیر آن روی تیم آلومینیوم و کل فوتبال ایران بود. او تاکید کرد که در آلومینیوم این سقف از قبل بوده است: "با توجه به قراردادهای دو ساله ای که سال قبل داشتیم، یک سقف برای تیم مشخص کردیم. به هیچ عنوان از این سقف بالا نزدیم و روی اصول خودمان ماندیم. چه بسا بازیکنانی بودند که درخواست بیشتری داشتند ولی مصمم ایستادیم و اعلام کردیم که این پول ها را پرداخت نمی کنیم و طبق سقفی که داشتیم پیش رفتیم."

سقف قرارداد به راحتی دور زده می شود!

رحمتی با اشاره صادقانه به یک موضوع که خیلی ها انکارش می کنند، به پایین بودن تاثیر تعیین سقف قرارداد اشاره و افزود: فکر می کنم اولین باری که این مساله رخ داد و اولین قراردادی که در فوتبال ایران زیر ذره بین رفت، قرارداد من بود. از سپاهان به استقلال آمدم و بعد از آن رفتم فدراسیون که حتی آقایان کفاشیان، تاج، عزیزمحمدی و علیپور قرارداد 350 میلیونی من را تایید کردند. ولی صادقانه بگویم که رقم قرارداد من آن سال 350 میلیون نبود. آدم باید حقیقت را  بگوید. خیلی از بازیکنان در آن سال، سقف قرارداد را دور زدند. باشگاهها با توجه به شرایط، بودجه و هدف گذاری که دارند، مطمئن باشید سقف قرارداد را دور می زنند و کسی به آن پایبند نخواهد بود. ما هم به عنوان آلومینیوم از این مساله متضرر خواهیم شد.

از نواقص تیم ما نداشتن بازیکن جوان بود

سرمربی تیم آلومینیوم در خصوص نفرات جذب شده تیمش گفت: برای جذب این بازیکن با کادر فنی و مدیرعامل باشگاه ساعت ها صحبت کردیم. کیانوش کیا را در 17 سالگی در لیگ قهرمانان آسیا به زمین فرستادم،پس به او اعتقاد دارم. احسان حسینی را در پدیده به میدان فرستادم پس بدون شک به این نفرات اعتقاد دارم که جذب تیم شدند.سعی کردیم امسال میانگین سنی را کاهش بدهیم و به جوان شدن تیم کمک کنیم. مطمئن باشید در کوران بازی ها این نفرات کم کم به ما اضافه می شوند. از تیمی که در فینال حذفی برای ما بازی کرده آریا کیا و سلیمان زاده از جمع ما جدا شده اند. در خصوص معاوضه پورحمیدی و آریا کیا ما این پیشنهاد را ارائه کردیم و توافقنامه ای بین دو باشگاه امضا شده و اگر اتفاقی رخ ندهد این معاوضه انجام خواهد شد. در مورد سلیمان زاده هم باشگاه مس متعهد شده که 2 میلیارد تومان به ما بپردازد. از نواقص تیم ما نداشتن بازیکن جوان بود چون یک مقدار فصل گذشته دستمان روی نیمکت بسته بود. شاید اگر در فینال حذفی دستمان باز بود کمی شرایطمان بهتر بود ولی از حالا به این فکر هستیم که نقاط ضعف تیم در 30 دقیقه پایانی فینال جام حذفی را بر طرف کنیم. مطمئنا برای جذب 3 بازیکن آخر وسواس بیشتری خرج می کنیم که در جریان بازی ها به ما کمک کنند.