برای فرهاد مجیدی که یک فصل برای قهرمانی جنگیده، موقعیت الاتحاد کلبا متفاوت است.

ماموریت متفاوت مجیدی؛ او نمی‌خواهد قهرمان شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"،  فرهاد مجیدی ، دستیار ایتالیایی و کادر واقعا فنی‌اش یک فصل رویایی را در لیگ برتر پشت سر گذاشتند. قهرمانی در لیگ برتر بدون شکست. عنوانی که شاید سال های سال از سوی هیچ تیمی و حتی استقلال هم تکرار نشود. آنها در جام حذفی هم می توانستند داعیه قهرمانی داشته باشند، اما در ضربات پنالتی خوب عمل نکردند و این مانع از دبل استقلال در فتح جام شد. 

همکاری با گابریل پین و البته صالح مصطفوی  البته که از هوشیاری فرهاد مجیدی در امر مربیگری است. مربی ای که برای حضور در راس کادر فنی استقلال صبر کرد تا نوبتش شود و شاید اگر مربی دیگری به جای او بود ابتدا در تیم های دیگری مربیگری می کرد تا به واسطه موفقیت در آن تیم ها به استقلال برسد اما فرهاد مجیدی آنقدر اعتماد به نفس داشت که یکضرب از استقلال شروع کرد و استقلال را به موقعیتی رساند که سال های سال از آن دور شده بود. 

او استقلال را به جامی که می خواست رساند و سراغ شغل جدید رفت. موقعیت مربیگری در لیگ حرفه ای امارات که تاکنون نصیب مربی لیگ برتری ایرانی نشده. 

دنیای مربیگری هم هر لحظه اش متفاوت است. فرهاد مجیدی فصل گذشته در استقلال برای قهرمانی و تصاحب جام تلاش می کرد اما این فصل در اتحاد کلباء نه. تیمی که فصل گذشته در لیگ برتر 14 تیمی امارات دهم شد. با 28 امتیاز از 26 بازی .

با این وصف ماجراجویی در فصل جدید لیگ برتر امارات و حتی حضور در نیمه بالای جدول لیگ برتر این کشور می تواند برای اتحاد کلباء و فرهاد مجیدی قانع کننده و رضایت بخش باشد. این چیزی است که اطلاع و پذیرش آن روی ایده مربگیری و نحوه بازی تیمی که در دست دارید تفاوت ایجاد می‌کند.

ماموریت مجیدی تغییر کرده است. قهرمانی نه؛ حضور شایسته در مسابقات. حضوری که می تواند درآنسوی مرزها دست کم نگاه تیم های متمول حاشیه خلیج فارس را نسبت به مربیان ایرانی تغییر دهد و هر فصل تنها مربی قهرمانی راهی تیم های خارجی شود فوتبال ایران در ترانسفر مربی هم گام مهمی خواهد برداشت.