باشگاه تراکتور حضور در مارکت تابستانی را دیرتر شروع کرد ولی به زودی از خریدهای خود رونمایی می کند.

اختصاصی؛ رونمایی از لیست خرید تراکتور
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
به گزارش "ورزش سه"، در لیگ برتر 01-1400 یکی از ضعیف ترین عملکردهای تراکتور را شاهد بودیم. این تیم، فصل را با پنجره بسته شروع کرد و با توجه به جدایی تعداد زیادی از مهره های اصلی، جای خالی در ترکیب این تیم کم نبود. سه سرمربی مختلف (کریمی، لیکنز و ساغلام) در طول لیگ بیست و یکم هدایت تراکتور را به عهده داشتند و در نهایت سرمربی ترکیه ای توانست این تیم را از خطر سقوط نجات داده و فصل را با رتبه سیزدهم به پایان برساند. 
برای جبران این عملکرد ضعیف که با انتقاد شدید هوادارانی مواجه شد که انتظار تیمی بالای جدولی را دارند، باشگاه می خواهد فصلی متفاوت را در لیگ بیست و دوم داشته باشد. تراکتور با وعده مالک خود قرار است در حد یک تیم مدعی بسته شود و همین موضوع نگاه ها را به سمت تبریز معطوف کرده؛ جایی که طی سال های اخیر ستاره های زیادی رفت و آمد داشته اند. با این وجود اما طبق لیست خریدی که اخیرا به دست ما رسیده، قرار نیست فوق ستاره غیرمعمولی جذب شود، مگر اینکه سرخ پوشان فوتبال آذربایجان در خریدهای خارجی خود چنین تصمیمی را عملی کنند.

محمدرضا خانزاده/ گل گهر
حدود یک هفته پیش بود که تراکتوری ها با جذب خانزاده، رسما وارد بازار نقل و  انتقالات تابستانی شدند. این بازیکن سال گذشته از جمع سرخ پوشان جدا و راهی گل گهر شده بود اما خیلی زود تصمیم به برگشت گرفته و به پیشنهاد تیم سابق خود پاسخ مثبت داد. مدافع 31 ساله سیرجانی ها در لیگ‌های نوزدهم و بیستم بازیکن تراکتور بود و با این تیم به قهرمانی در جام حذفی هم رسید.

پوریا آریاکیا/ آلومینیوم
مدافع چپ فصل گذشته آلومینیوم با وجود تلاش بسیار این باشگاه، برای ماندن متقاعد نشد. باشگاه اراکی برای اینکه بتواند از جدایی این بازیکن حداکثر استفاده را بکند، پیشنهاد معاوضه او را با پورحمیدی به تراکتور داد. دروازه بان آلومینیوم به خاطر قرارداد با تراکتور باید برای فصل جدید راهی تبریز می شد اما طی این توافق، قرار شد آریا کیا راهی تراکتور شده و پورحمیدی در اراک بماند.

سه خرید از ذوب آهن
مرتضی خراسانی، مهاجم 25 ساله ذوب آهن به همراه سجاد دانایی، هافبک 26 ساله این تیم و میلاد کرِ 19 ساله سه بازیکنی هستند که در لیست خرید تیم تراکتور قرار دارند.
خراسانی فصل گذشته 9 بازی برای ذوب آهن انجام داد و در مجموع 407 دقیقه ای که در زمین بود موفق به گلزنی نشد. 
دانایی هم که توانایی بازی در هافبک و دفاع راست را دارد، در پایان فصل 99-00 از هوادار راهی ذوب آهن شد و در طول لیگ بیست و یکم جزو مهره های ثابت تیم تارتار بود. به نظر می رسد که تراکتوری ها برای حل مشکل دفاع راست خود که یکی از معضلات فصل قبل بود، روی این بازیکن به جمع بندی رسیده اند و نام او را در لیست خرید سرخ پوشان می بینیم.
میلاد کُر دیگر بازیکن ذوب آهن است که جزو سهمیه های زیر 23 سال محسوب می شود و در تورنمنت آسیایی اخیر نیز یکی از مدافعان مورد نظر مهدوی کیا در تیم ملی امید بود. تراکتوری ها در کنار جذب خانزاده باتجربه، این مدافع جوان را هم می خواهند.

محمدرضا عباسی/ فولاد
بعد از جدایی سامان نریمان جهان و خروج احتمالی پیمان بابایی از جمع تراکتوری‌ها، آنها بخشی از لیست خرید خود را به بازیکنان تهاجمی اختصاص داده اند. محمدرضا رضا عباسی یکی از این نفرات است که بعد از جدایی از فولاد، با تراکتور وارد مذاکره شد و یکی از خریدهای قطعی این تیم در مارکت تابستانی خواهد بود. این بازیکن 26 ساله فصل گذشته 15 بار به عنوان بازیکن فیکس و 10 بار به عنوان ذخیره برای فولاد بازی کرد.

رضا کاخ‌ ساز/ پیکان
بعد از اینکه تراکتوری ها معاوضه پورحمیدی با آریاکیا را نهایی کردند، یک دروازه بان جوان دیگر را وارد لیست خرید خود کردند تا کنار محمدرضا اخباری، او را برای فصل های آتی پرورش دهند. گزینه آنها رضا کاخ ساز است، دروازه بان باشگاه پیکان که یکی از منتخبان مهدوی کیا برای تیم ملی امید هم بود، یکی از گزینه های تراکتور برای لیست امیدها به شمار می رود.

خارجی هایی برای جذاب‌تر کردن مارکت
همان گونه که مشاهده کردید، لیست خرید تراکتوری ها از بین بازیکنان داخلی، نفراتی را شامل می شود که جذب آنها خیلی سر و صدا نخواهد کرد. باشگاه سرخ پوش اما در نظر دارد تا موازی با جذب این بازیکنان، با چند مهره خارجی نیز وارد مذاکره شود. این مذاکرات از هفته های گذشته شروع شده است.
ابتدا قرار بود با نفرات مورد نظر ساغلام که زمستان سال گذشته، عقد قرارداد با آنها به بن بست رسیده بود، صحبت دوباره شود اما با قطع همکاری طرفین و به روی کار آمدن بردیف، لیست خارجی های تراکتور دگرگون شد.

ملی پوشانی که رسانه‌ای شدند ولی نیامدند
طی هفته های اخیر نام های زیادی را به عنوان گزینه خرید تراکتور شنیده ایم. تعدادی از این نام ها، جزو بازیکنان فعلی و سابق تیم ملی بودند. از میان آنها کریم انصاری فرد و سعید عزت اللهی بیش از سایرین مورد توجه باشگاه تراکتور قرار گرفتند و مذاکراتی نیز با آنها شد که هنوز نتیجه بخش نبوده و طبق آخرین اطلاعات به دست آمده، مذاکرات فعلا متوقف شده است.