در این فصل از لیگ‌های اروپایی شاهد درخشش مثال زدنی بازیکنان جوانی در دنیای فوتبال بودیم که در راس آنها نام ستاره برزیلی رئال به چشم می‌خورد.

وینیسیوس جونیور؛ موثرترین فوتبالیست زیر ۲۱سال جهان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" در فصل ۲۲-۲۰۲۱ بازیکنانی در سراسر فوتبال اروپا حضور داشتند که باوجود سن و سال بسیار کم، تاثیرگذاری فراوانی در نتایج تیمشان داشتند.

بدون شک یکی از ارکان اصلی قهرمانی رئال در چمپیونزلیگ و لالیگا در کنار سایر ستارگان پرفروغ کهکشانی‌های برنابئو، وینیسیوس جونیور برزیلی بود. ستاره‌ی ۲۱ ساله‌ای که حالا در آمار منتشر‌شده توسط بلیچر ریپورتز به عنوان تاثیرگذارترین فوتبالیست U21 فوتبال جهان در فصل گذشته معرفی شده است.

وینی با ۲۲ گل و ۲۰ پاس گل در ۵۳ بازی برای رئال در فصل گذشته، در مجموع با تاثیرگذاری روی ۴۳ گل آماری شگف‌انگیز خلق کرده است.

ارلینگ هالند که فصل آینده زیر نظر پپ گواردیولا در من‌سیتی توپ می‌زند، با وجود مصدومیت در بسیاری از مسابقات فصل گذشته، با ۲۷ گل و ۶ پاس گل در ۲۹ بازی، جایگاه دوم را از آن خود کرده و کریم آدیمی، پدیده ۲۰ ساله فوتبال آلمان که به تازگی به دورتموند پیوسته در رده سوم قرار دارد.

شارل د کتلار، ستاره بلژیکی تیم کلوپ بروژ که این فصل در لیگ برتر این کشور به قهرمانی با تیمش دست پیدا کرد، با ۱۸ گل و ۹ پاس گل در ۴۳ بازی برای بروژ رتبه چهارم را به خودش اختصاص داده و پشت سر او جاشوا زیرکزی مهاجم ۱۹۳ سانتی‌متری اندرلخت قرار دارد که برای سال آینده در بایرن مونیخ بازی خواهد کرد.

فیل فودن فوق‌ستاره من‌سیتی که به تازگی وارد ۲۲ سالگی شده نیز به عنوان بازیکنی که تا پایان فصل ۲۱ ساله بود، با ۱۴ گل و ۱۱ پاس گل در ۴۵ بازی نهمین بازیکن موثر فوتبال اروپا در فصل گذشته بود و بعد از او هم فلورین ریتز همبازی سردار آزمون در بایرلورکوزن به عنوان آخرین بازیکن این لیست ده‌نفره قرار دارد.