اصولی، سخنگوی فدراسیون فوتبال، گفته است قانون سقف قرارداد در فوتبال ایران متوقف شده است.

ماجرای متوقف شدن قانون سقف قرارداد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، او در تازه ترین مصاحبه خود پیرامون قانون اجرای سقف قرارداد گفت: مشکلی برای ثبت قرارداد وجود ندارد اما فعلاً پروسه متوقف شده است. سازمان لیگ این موضوع را اعلام خواهد کرد.

ماجرا چیست؟ این قانون از سوی اعضای هیئت رییسه سازمان لیگ مصوب شده است. اما مصوبات سازمان لیگ و همه کمیته های فدراسیون فوتبال زمانی اجرایی می شود که در نشست اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال مطرح و تایید شود. بعد از مصوبه قانون سقف قرارداد از سوی اعضای هیات رییسه سازمان لیگ هنوز هیئت رییسه فدراسیون فوتبال نشستی را برای تایید این قانون برگزار نکرده است و مادامی که این مصوبه تایید نشود قابل اجرا نخواهد بود. البته سازمان لیگ مصوبه خود را به باشگاه ها ابلاغ کرده و گفته در صورتی که این مصوبه از سوی اعضای هیئت رییسه فدراسیون فوتبال تایید شود حتی در صورت ثبت قراردادها اجرایی خواهد بود.

بر این اساس باشگاه ها حق عقد قرارد داد با بازیکنان ملی پوش تا 14 میلیارد تومان و بازیکنان غیر ملی پوش تا 8 میلیارد تومان را دارند و اعدادی بیش از این قابل ثبت و پیگیری از سوی باشگاه ها و بازیکنان نخواهد بود. پیش تر در فوتبال ایران قانون سقف قرارداد 350 میلیون تومان وضع شده بود که این قانون بعد از اجرا در یک مدت زمان کوتاه متوقف شد.

اصولی در مصاحبه خود گفته است که 14 باشگاه لیگ برتری با این قانون موافق و دو باشگاه لیگ برتری با آن مخالف هستند. او نامی از دو باشگاه مخالف نبرده است.