صدور یک رای عجیب در فاصله دو روز مانده به هفته پایانی لیگ دسته سه، سرنوشت صعود تیم ها را کاملا تغییر داد.

حکم جنجالی، سرنوشت صعود لیگ سه را به هم زد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در آستانه برگزاری بازی های هفته پایانی لیگ دسته سوم فوتبال ایران، صدور رایی که به هفته دوم مربوط می شود، سرنوشت صعود را تحت تاثیر قرار داد. رای صادره باعث شد تا مردان پاشا 33 امتیازی شده و هیجان هفته پایانی با قطعی شدن صعود این تیم از بین برود. بیشترین ضرر را از این رای، تیم آکادمی کیا متحمل شد که پیش از صدور آن، با 28 امتیاز، شانس زیادی برای صعود داشت ولی حالا دیگر چنین شانسی را ندارد.

رای ای که رقابت را زودتر به پایان رساند

تیم های اول و دوم جدول روز شنبه در هفته پایانی به مصاف هم خواهند رفت. تقابل مردان پاشا (33) و آریو اسلامشهر (30) بدون دو امتیازی که به مردان پاشا داده شد، با فاصله امتیازی یک، قطعا می توانست جذابیت های بالایی داشته باشد. در چنین شرایطی آکادمی کیا نیز این شانس را داشت که با کسب پیروزی در بازی آخر، رتبه دوم را مال خود کند؛ حتی در صورت تساوی دو تیم بالای جدول، با توجه به پیروزی آکادمی کیا مقابل مردان پاشا در تقابل مستقیم (قانون بازی رو در رو ملاک اول است) آنها می توانستند در مسیر صعود به لیگ دو قرار بگیرند. حالا اما با یک تساوی، دو تیم بالای جدول صعود خواهند کرد.

5 امتیاز انضباطی و تغییر سرنوشت

جالب اینجاست که طی چند هفته اخیر به غیر از 2 امتیاز یاد شده 3 امتیاز دیگر هم به حساب مردان پاشا با حکمی دیگر واریز شد تا این تیم به صدر صعود کند؛ این 3 امتیاز به خاطر استفاده تیم دریای بابل از بازیکن غیرمجاز به نماینده البرز داده شد. حکم بعدی که در مورد آن صحبت کردیم و به هیچ عنوان زمان مناسبی برای صدور آن انتخاب نشده، مربوط به هفته دوم است؛ تیم نوین کشاورز علی آباد از مرحله یک لیگ سه بالا آمده بود و کارت هایی که بازیکنان این تیم گرفته بودند در مرحله اصلی هم اعمال می شد ولی بدون علم به این موضوع، نماینده علی آباد از یک بازیکن 4 کارته استفاده کرد.

جدول سمت چپ، شرایط را قبل از صدور رای هفته دوم در فاصله دو روز مانده به هفته آخر را نشان می‌دهد. جدول سمت راست هم نشان دهنده شرایط بعد از افزودن دو امتیاز به مردان پاشا است.

امضای میرشاد، حکم را اجرایی کرد!

طبق قوانین موجود، مهلت اعتراض به چنین مواردی 24 ساعت است. اعتراض البرزی ها به این رای بعد از فرصت یاد شده صورت گرفت و کمیته انضباطی آن را رد و اعلام کرد چنین حکمی قابل اجرا نیست. آنها شکایت خود را نزد کمیته استیناف بردند و پاسخ این کمیته هم همان پاسخ کمیته انضباطی بود ولی این هم پایان کار نبود و مردان پاشا با امضای مستقیم میرشاد ماجدی دستور اجرای این حکم را گرفتند تا به هر نحوی بود خواسته خود را به کرسی بنشانند. به این ترتیب حکمی که مربوط به هفته دوم بود، دو روز مانده به هفته پایانی صادر و ابلاغ شد تا سرنوشت صعود به کلی تحت تاثیر قرار بگیرد.

معادله صعود این گونه تغییر کرد

تیم آکادمی کیا برنده مجموع بازی های رفت و برگشت مقابل هر دو تیم مردان پاشا و آریو اسلامهشر است و به پشتوانه این برتری، امید زیادی داشت تا با پیروزی در هفته پایانی، جای یکی از این دو تیم را در رقابت کسب سهمیه بگیرد. مردان پاشا و آریو هفته پایانی در شرایطی به مصاف هم می روند که نماینده البرز بازی رفت را در خانه حریف با پیروزی دو بر صفر به پایان رسانده است. اگر مردان پاشا با 31 امتیاز راهی هفته پایانی می شد، تحت هر شرایطی (مساوی، یا پیروزی یکی از دو تیم) کیا با استفاده از قانون بازی مستقیم، رتبه اول یا دوم را مال خود می کرد.

با جدول جدید اگر مردان پاشا پیروز شوند یا بازی با نتیجه مساوی به پایان برسد، آکادمی کیا در صورت پیروزی در بازی آخر و به واسطه پیروزی در بازی رو در رو مقابل آریو به عنوان تیم دوم صعود می کند. اما اگر بازی دو تیم بالای جدول مساوی شود یا حتی آریو اسلامشهر آن را ببرد، برخلاف جدول قدیمی، باز مردان پاشا و آریو تیم های صعود کننده خواهند بود. به این ترتیب هیجان از هفته پایانی به شدت کاسته شده و نتایجی که می توانست به از دست رفتن شانس مردان پاشا و آریو تبدیل شود، اینک به نتایجی برای صعود آنها منجر خواهد شد.