تیم ملی والیبال ایران امروز یک جدال سخت دیگر برابر صربستان پیش رو خواهد داشت.

سرمربی سابق  تیم ملی دشمن شماره یک ایران شد!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران دیروز یکی از مهم ترین(اگر نگوییم مهم‌ترین) بازی‌های خود در لیگ ملت‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشت؛ جایی که تیم جوان و با انگیزه بهروز عطایی مقابل اسلوونی قدرتمند قرار گرفت و به راحتی در سه ست متوالی حریف خود را شکست داد.

بردن اسلوونی از آن جایی اهمیت بسیار زیادی داشت که آن‌ها حریف مستقیم ما در راه صعود به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها به شمار می‌‌آمدند. در حقیقت شکست مقابل این تیم می‌توانست به طور کامل رویای صعود را برای تیم ملی ایران از بین ببرد.

هر طور که بود ما اسلوونی را شکست دادیم و حالا در موقعیت خوبی برای حضور در جمع هشت تیم نهایی لیگ ملت‌ها قرار گرفته ایم. اما این برد هم باعث نشد خیال ما از صعود راحت شود و هنوز اما و اگرهایی در این مورد وجود دارد.

دیگر رقیب ایران در راه صعود یعنی صربستان دیروز در مسابقه‌ای یک طرفه از ایتالیا شکست خورد تا این تیم برای صعود محکوم به پیروزی در هر دو مسابقه آخر خود باشد؛ آن هم نه هر بردی، پیروزی های سه امتیازی و و ترجیحا بدون واگذاری ست به حریفانی که یکی از آن ها خود ما هستیم.

اگر چه هلند نیز خطر حذف را حس می کند و آرژانتین نیز هنوز برای صعود شانس دارد اما با در نظر گرفتن همه شرایط می توان گفت که رقابت اصلی برای تبدیل به هشتمین تیم صعود کننده بین تیم های ایران، اسلوونی و صربستان است.

*اسلوونی یک مسابقه مهم دیگر مقابل لهستان پیش روی خود دارد که ملزم به پیروزی در آن و کسب سه امتیاز است. با این حال اگر آن ها بتوانند این کار سخت را انجام بدهند، باز هم باید به نتایج بقیه مسابقات نگاه کنند بنابراین می‌توان گفت که این تیم کار بسیار دشواری برای صعود دارد.

*تیم ملی ایران در صورتی که صربستان را با هر نتیجه‌ای شکست دهد به مرحله بعدی VNL صعود خواهد کرد. حتی در صورت برد در مسابقه امروز این شانس را داریم که به عنوان تیم هفتم هم صعود کنیم.

*در صورتی که ما دو ست از حریف امروز خود بگیریم و یک امتیاز کسب کنیم باز هم تقریبا صعودمان قطعی است، حتی اگر صربستان و اسلوونی در مسابقات خود(برابر چین و لهستان) به پیروزی برسند. البته یک حالت دیگر هم وجود دارد و آن هم برد آرژانتین در دو مسابقه خود مقابل فرانسه و آمریکا است که حتی کسب دو ست برای ایران را هم بی فایده می کند؛ اتفاقی که البته کمی دور از انتظار به نظر می رسد.

*حالت دیگر این است که ما مقابل صربستان فقط یک ست بگیریم یعنی ٣-١ ببازیم که آن موقع احتمال صعودمان بسیار کم خواهد بود. به این معنا که باید منتظر بمانیم چین از صربستان در بازی آخر ست بگیرد و اسلوونی هم برابر لهستان به امتیازات کامل دست پیدا نکند.

‌*احتمال دیگر شکست ٣-٠ ایران در مسابقه امروز است که تقریبا رویای صعود ما را بر باد می دهد؛ چرا؟ چون در این صورت باید منتظر امتیاز از دست دادن صرب‌ها مقابل تیم قعرنشین چین و عدم پیروزی اسلوونی برابر لهستان باشیم.

*در صورت برد ایران در مسابقه امروز برابر صربستان شانس رسیدن به رتبه هفتم ما به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد چرا که دو مسابقه بعدی هلند برابر لهستان و ایتالیا خواهد بود که به نظر نمی رسد آن ها شانس خیلی بالایی برای پیروزی در آن داشته باشند.

*بدون در نظر گرفتن تمام این حالات باید در مسابقه امروز برابر صربستان فقط و فقط با انگیزه برد پا به زمین بگذاریم تا کارمان به اما و اگر کشیده نشود؛ ماموریت دشواری که البته  تیم بهروز عطایی نشان داده  می تواند از آن سربلند بیرون بیاید‌‌.