مواضع اخیر ظریف درباره شهید فخری‌زاده با واکنش‌ها و انتقادات بسیاری همراه شده است.

مواضع نسنجیده آقای ظریف
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد جواد ظریف از مدت‌ها قبل و مشخصا از وقتی که آن فایل صوتی منتشر شد، نشان داد که مواضع بعضا نسنجیده‌ای دارد و به همین خاطر هم مورد انتقادات گسترده‌ای قرار گرفت.  اظهارات اخیر او مبنی بر اینکه شهید فخری‌زاده یکی از بی‌مبالات‌ترین آدم‌ها در حوزه امنیت است هم در همین راستا ارزیابی شده و با واکنش‌هایی همراه بوده است.

حامد فخری‌زاده در واکنش به این اظهارات وزیر خارجه سابق، نوشت: «جناب آقای ظریف! ایکاش من هم می‌توانستم مثل شما تقوا را زیر پا بگذارم و بدون توجه به مصالح کشور و مسائل امنیت ملی، بگویم آنچه را نباید گفت.»

روزنامه «صبح نو» نیز نوشته: محمدجواد ظریف در گذشته با معنابخشی افراطی به قدرت نظامی دشمنان و بازی سیاسی با دستاوردهای میدانی شهیدسلیمانی، رویه مخرب خود را به‌خوبی به نمایش گذاشته است.

این روزنامه افزوده: حالا ما هم یک مصوبه مجلس تصویب کردیم که امروز اگر ایران به توافق برسد باید از آن مصوبه برود پایین؛ زیرا امکان اجرای آن مصوبه قطع برجام است. کِی اسرائیلی‌ها ایشان را ترور کردند؟ بعد از انتخاب بایدن به‌عنوان رییس‌جمهور. بعد ما که قانون مبارزه راهبردی و همان تحریم راهبردی را نمی‌دانم چه چرتی است اسمش، تصویب کردیم، درواقع در پاسخ به کشتن فخری‌زاده توسط اسرائیل ضد برجام بود.

صبح نو اضافه کرده که ظریف که تمام تلاشش را برای زدن پنبه قانون مجلس یکبار دیگر به‌کار گرفته است تا بی‌کفایتی‌های خودش را توجیه کند، باز هم با موج‌سواری روی باورهای مردم به‌دنبال انعکاس بیشتر اظهاراتش است؛ راهبردی که پیش از این هم بارها شاهد آن بوده‌ایم و تنها با یک عذرخواهی به پایان رسیده است. اهانت به شهدا که حالا بی‌هیچ تردیدی از سوی وزیر خارجه سابق به رسانه‌ها کشیده شده است، باید بیش از گذشته مورد توجه مسوولان قرار گیرد تا یکبار دیگر شاهد تکرار آن نباشیم.

سیدنظام الدین موسوی، نماینده مجلس نیز در صفحه توییتر خود به این مواضع ظریف نقد کرده و نوشته: «جناب آقای دکتر ظریف شهید دکتر فخریزاده لاابالی نبود که سالها در گمنانی و سکوت مجاهدت کرد تا صنعت هسته‌ای ایران ملی و بومی شود. لاابالی کسی است که با هزاران ادعا برجام را امضا نمود اما دقت نکرده بود که هم در آن واژه تعلیق آمده و هم آمریکا می‌تواند آن را بی هیچ هزینه‌ای پاره کند».

جالب آنکه محمد جواد ظریف در واکنش به انتقادها از مواضع اخیرش با بازنشر پست سال ۹۲ در صفحه اینستاگرامش نوشت: «تیرها هنوز ادامه دارد، تحمل ما نیز…» | منبع: فردا