رفع ابهام درباره قانون کارت زرد و قرمز در والیبال در دنیای والیبال جریمه دریافت کارت قرمز یک بازیکن برای کل تیم اعمال می‌شود و صرفا دریافت این کارت موجب اخراج نخواهد شد.

چرا کاپیتان میلاد  عبادی پور از زمین اخراج نشد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در ست سوم بازی ایران و اسلوونی تنش‌ها میان بازیکنان ایران و داور بالا گرفته بود. روی امتیاز نهم این ست و سرویسی که توخته در زمین حریف خواباند اما داور به اشتباه امتیاز را به اسلوونی داد، مشاجره‌ای میان میلاد عبادی‌پور و داور شکل گرفت که منجر به دریافت کارت زرد و سپس کارت قرمز او شد.

برای خیلی از مخاطبان ابهامی در خصوص دریافت این کارت‌ها و جریمه آن به وجود آمده بود و خیلی‌ها به اشتباه این کارت قرمز را به منزله اخراج تلقی کردند؛ اما کارت قرمز در والیبال اصولا باعث اخراج بازیکن نمی‌شود و وقتی بازیکنی کارت قرمز می‌گیرد یک امتیاز به حریف داده می‌شود و طبعا سرویس هم به تیم مقابل بازیکن خاطی داده می‌شود.

در صورتی یک بازیکن از زمین اخراج می‌شود و نمی‌تواند به بازی ادامه دهد که داور در یک دستش کارت زرد و در دست دیگرش کارت قرمز را بگیرد و این کارت‌ها را همزمان به بازیکن نشان دهد. این اتفاق در والیبال خیلی کم رخ می‌دهد، بطوریکه باید درگیری و بحث یک بازیکن به قدری باشد که داور بخواهد او را از مسابقه اخراج کند.

اما به طور مثال موقعیتی مثل میلاد عبادی‌پور زمانی که ابتدا کارت زرد به بازیکن نشان داده می‌شود و دقایقی بعد کارت قرمز می‌گیرد یا این دریافت کارت‌ها در ست‌های مختلف صورت می‌گیرد اخراج از زمین و محرومیت از بازی بعدی وجود ندارد و صرفا جریمه آن بازیکن به صورت تیمی خواهد بود و یک امتیاز به حریف داده می‌شود.