با حضور بازیکنان طراز اول در خط میانی و همچنین جذب نفرات جدید، دست ریکاردو ساپینتو در میانه میدان باز است.

کمربند خط میانی استقلال با سگک آهنی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، عوامل مختلفی در فصل گذشته دست به دست هم دادند تا استقلال بتواند در پایان لیگ بیست و یکم عنوان قهرمانی را از آن خود کند. یکی از این عوامل، خط میانی خوب، یکدست و مقتدری بود که زبیر نیک نفس در کنار مهدی مهدی پور ساخته بودند که در این راه بازیکنانی مانند چشمی، مهری و رضاوند نیز به آنها کمک کردند.

حالا و با بازگشت آرش رضاوند به استقلال و همچنین جذب امید حامدی فر، دست ریکاردو ساپینتو برای ساخت یک کمربند قدرتمند در خط میانی بیش از هر زمان دیگری باز است. سرمربی پرتغالی علاوه بر در اختیار داشتن تمام مهره های فصل قبل، اکنون گزینه های جدیدی نیز در دسترس خود می بیند.

قطعا انتخاب نخست ساپینتو برای تشکیل خط هافبک تیمش، دو مهره کلیدی فصل گذشته است. زبیر نیک نفس توانست به خوبی در کنار مهدی پور دژ محکمی را در خط میانی تشکیل دهد. وظایف دفاعی بیشتر برعهده زبیر بود و مهدی پور نیز در کارهای خط حمله، ساخت موقعیت و ارسال ضربات کاشته به تیمش کمک می کرد.

آرش رضاوند که نیم فصل دوم راهی فولاد شد، در زمان حضور در ترکیب آبی پوشان عملکرد قابل قبولی داشت اما در میانه های راه دچار افت شد و مجیدی ترجیح داد او را با حردانی معاوضه کند. جابجایی که به سود استقلال تمام شد و صالح به مهره تأثیرگذاری در سمت راست تیمش تبدیل شد.

البته استقلالی ها تمایل داشتند این بازیکن را با مهره دیگری در فولاد معاوضه کنند که این اتفاق تاکنون رخ نداده و چیزی که مشخص است، رضاوند باید از امروز در تمرینات تیمش حضور پیدا کند تا اینکه در روزهای آتی ساپینتو چه تصمیمی درخصوص وی اتخاد خواهد کرد.

سعید مهری دیگر بازیکنی است که در تعدادی از بازی های فصل قبل برای تیم مجیدی به میدان رفت. نقطه اوج حضور مهری در ترکیب استقلال، گرفتن خطای پنالتی در بازی با گل گهر بود که در آن مقطع از فصل کمک بزرگی به تیم مجیدی کرد تا جام قهرمانی را به دست بیاورد. با این حال با توجه به ترافیک شدید در خط میانی، احتمال انتقال قرضی این بازیکن به تیم دیگری وجود دارد.

امید حامدی فر بازیکن جوانی است که این تابستان از صنعت نفت به استقلال آمد. او قابلیت بازی در خط دفاعی را نیز دارد با این حال در اکثر بازی های فصل قبل آبادانی ها، در میانه میدان بازی کرد. او نیز برای حضور در ترکیب اصلی، رقابت سختی با هم پستی هایش دارد و باید دید تا چه اندازه موفق خواهد بود.

البته نباید فراموش کنیم که عزیزبک آمانوف نیز می تواند به عنوان یک هافبک میانی بازی کند. این ازبکستانی چند پسته، فصل قبل در پست وینگر برای مجیدی بازی کرد و قبل از این نشان داده بود که می تواند در پست های دیگری نیز به میدان برود و به نوعی یک آچار فرانسه به شمار می رود.

به هر شکل با حضور زبیر نیک نفس، مهدی مهدی پور، آرش رضاوند، سعید مهری، امید حامدی‌فر و عزیزبک آمانوف، دست ریکاردو ساپینتو برای انتخاب مهره های خط میانی تیمش باز است. در صورت جدایی قرضی مهری، نفرات دیگر باید رقابت سختی جهت حضور در ترکیب اصلی داشته باشند که البته نام روزبه چشمی را نیز باید به این فهرست اضافه کرد.