اصلاح‌طلبان در پی بازدداشت مصطفی تاجزاده گویا بنا دارند با رادیکال‌کردن فضا بازهم به سمت مناقشه سیاسی تازه‌ای پیش بروند.

حمایت اصلاح‌طلبان از تاجزاده؛ آغاز جدال سیاسی تازه؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: سید مصطفی تاجزاده به تازگی دستگیر شد؛ بازداشتی که البته غیرقابل پیش‌بینی نبود زیرا اظهارات او در سال‌های اخیر آن‌قدر ساختارشکانه بود که هر عقل سلیمی می‌دانست که دیر یا زود به دلیل اظهارات نامتعارف و طرح موضوعاتی که رسما مصداق تشویش اذهان عمومی است، دستگیر می‌شود. دستگیری قابل پیش‌بینی او به‌کنار اما واکنش دیگر اصلاح‌طلبان به بازداشت او خود حکایتی جالب است که می‌تواند در بستر سیاسی این روزهای ایران محل تأمل باشد. گویا اصلاح‌طلبان به محض بازداشت تاجزاده جریانی تازه راه انداخته‌اند؛ جریانی که شبیه به آغاز یک مناقشه سیاسی دیگر می‌نماید. آنها می‌کوشند در شرایطی که بخشی از مردم نسبت به شرایط اقتصادی گلایه‌ها و چه‌بسا اعتراضاتی دارند، با راه‌انداختن موج رسانه‌ای اولا امیال سیاسی خود را پیش ببرند و با متشنج‌کردن فضا بکوشند تا در کنار اعتراض‌های اقتصادی، خواسته‌های سیاسی خود را نیز بر دغدغه‌های مردم تحمیل کنند و ثانیا با این شیوه به زعم خود نظام را تحت فشار قرار دهند. حتی به نظر می‌رسد تاجزاده بدش هم نمی‌آمد که دستگیر شود تا همه اصلاح‌طلبان به سمت فعالیت‌های رادیکال حرکت کنند و طیف معتدل این جبهه در انزوای تشکیلاتی قرار بگیرد.

اصلاح‌طلبان از این رهگذر تمایل دارند، در اعتراضات اقتصادی را با سیاسی آمیخته کنند تا شبیه به آنچه در سال88 مشاهده شد، به وجود آید که البته مسیر آنها برای تحقق چنین خواسته‌ای چندان هم ساده نیست زیرا اولا مردم دیگر هیچ اقبالی به آنها نشان نمی‌دهند و سرمایه‌ اجتماعی خاصی برای آنها وجود ندارد و ثانیا تجربه نشان داده است رادیکالیسم محکوم به انزوا و شکست است. هرچند شاید اصلاح‌طلبان آخرین راه برای بقای خود و زنده‌نگاه‌داشتن نام خود در اذهان مردم را ساختارشکنی می‌دانند؛ روشی که بی‌تردید نتیجه‌ای معکوس برای جبهه اصلاحات را به بار می‌آورد.