جلسه مدیران فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی با رفع ابهامات و البته بدون نتیجه‌گیری قطعی به پایان رسیده است.

جزئیات دقیق از جلسه سرنوشت‌ساز تیم ملی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، جلسه دراگان اسکوچیچ با مدیران فدراسیون فوتبال برگزار شد؛ بدون هیچ خروجی خاصی!

در بیانیه کاملا مبهم فدراسیون فوتبال درباره تصمیمات این نشست آمده است:

«اعضای هیئت‌رئیسه به‌همراه دبیرکل فدراسیون در این دیدار نقطه نظرات و نگرانی‌های موجود در خصوص شرایط تیم ملی را در گفت‌وگو با دراگان اسکوچیچ مطرح کردند. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز در این جلسه توضیحاتی پیرامون اتفاقات و موضوعات مطرح شده همچنین سوالات اعضای هیئت‌رئیسه ارائه داد. پس از توضیحات اسکوچیچ مقرر شد اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در نشست دیگری پیرامون شرایط و برنامه‌های تیم ملی تصمیم گیری کنند»

درباره جزئیات این نشست اما هیچ خبری تا به این لحظه به‌صورت رسمی بیرون نیامده است. اسکوچیچ با لبخند و بدون گفت‌وگو با خبرنگاران ساختمان فدراسیون را ترک کرد‌ و اعضای هیئت‌رئیسه به ادامه بررسی شرایط ادامه دادند.

از بین اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، شهره موسوی در بازداشت به سر می‌برد و طهمورث حیدری هم به‌عنوان سرپرست کاروان تیم ملی بانوان به تاجیکستان سفر کرده و ‌در این جلسه مهم غایب بودند.

طبق شنیده‌ها اسکوچیچ از اتفاقات رخ داده در صحبت‌های خود گلایه‌هایی مطرح کرده و از نحوه اعلام عزل خود از سرمربیگری تیم ملی ابراز ناراحتی کرده و تاکید داشته بعد از دو سال تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی برای تیم ملی و عبور از شرایط سخت، انتظار چنین رفتاری را نداشته است.

مدیران فدراسیون هم برای دلداری به این مربی کروات تاکید کرده‌اند اعضای کمیته فنی تصمیم‌‌گیرنده اصلی نیستند و تنها نظر مشورتی خود را اعلام می‌کنند و همچنین تصمیم نهایی در هیئت‌رئیسه گرفته می‌شود و برای همین این جلسه را با اسکوچیچ گذاشته‌اند تا نقطه نظرات او را هم درباره شرایط به‌وجود آمده بشنوند.

در این نشست اسکوچیچ گزارش کاملی هم درباره تلاش‌های خودش و همکارانش به هیئت‌رییسه ارائه داده و یادآوری کرده در شرایطی تیم ملی را تحویل گرفت که با یک مساوی احتمال حذف از جام ملت‌های آسیا و جام جهانی وجود داشته است.

او به همکاری با فدراسیون و تعامل با این مجموعه با وجود مشکلات بسیار زیاد اشاره داشته و به گفته خود و دستیارانش بارها شده که ماه‌ها حقوق خود را هم دریافت نکرده‌اند، اما این اتفاق تاثیر منفی برای تلاش آنها در راستای موفقیت تیم ملی و آماده‌سازی فنی نداشته است.

در جلسه امروز، اسکوچیچ از کارنامه خود هم دفاع کرده و توضیحاتی هم درباره بازی با الجزایر و شرایط تیم ملی به هیئت‌رئیسه داده است.

اما مهم‌ترین سوال مدیران فدراسیون از این مربی هم درباره این بوده که فضای عجیب رختکن و اختلاف با چند بازیکن را چگونه می‌خواهد کنترل کند و از نظر فنی چه ایده و برنامه‌ای برای تیم ملی در جام جهانی در سه بازی سخت مقابل انگلیس، آمریکا و ولز داشته است.

اسکوچیچ هم گویا با تاکید بر مشکلات فدراسیون در برنامه‌ریزی برای تیم ملی و اتفاقاتی که در فیفا‌دی قبلی رخ داد، گفته به موفقیت با تیم ملی و تلاش برای ارائه عملکرد خوب امیدواری زیادی دارد. او با اشاره به این حقیقت که مشکلات هیچ‌وقت موجب نشده حاشیه مضاعفی برای تیم ملی از طرف خودش و دستیارانش درست شود، اعلام کرده در نهایت تعهد کاری و احترام، هدایت تیم ملی را بر عهده داشته و نتایج او و صعود از بازی‌های سخت بحرین و صعود مقتدرانه و سریع به جام جهانی هم نشان دهنده همین حقیقت و تسلط کامل او روی تیم و کار بوده است.

در این جلسه از اسکوچیچ درباره بروز برخی بی‌نظمی‌ها و مشکلات در تیم ملی توسط اعضای هیئت‌رئیسه سوالاتی مطرح شده و مدیران درباره گزارش‌هایی که از داخل تیم دریافت کرده‌اند، سوالات خود را پرسیده‌اند که طبق شنیده‌ها اسکوچیچ در این‌باره گفته است: «من مسئول تمام شرایط فنی تیم هستم ولی وظیفه چک و کنترل کردن خصوصی‌ترین اتفاقات مربوط به بازیکنان و اتفاقات داخل اردو را نداشته‌ام و تا ساعت یک یا دو شب به‌همراه کادر خود در حال آنالیز حریفان و فیلم دیدن و برنامه‌ریزی تاکتیکی و فنی برای تیم ملی هستم».

اسکوچیچ حتی گفته اگر گزارشی درباره حواشی و مشکلات داخل تیم به مدیران فدراسیون داده‌اند، چرا این مسایل قبلا به خود او هم منتقل نشده است؟

سرمربی تیم ملی هم‌چنین مثال‌هایی درباره نحوه برخورد خود با بی‌انضباطی‌ها و حواشی تیم ملی به اعضای هیئت رئیسه یا خط زدن برخی بازیکنان به دلایل انضباطی ارائه داده و تاکید کرده الان هم می‌داند برای بردن یک تیم متحد و پرانگیزه به جام جهانی باید چه تصمیمی بگیرد این حواشی داخل رختکن تیم ملی کنترل و مدیریت شود.

اسکوچیچ در جلسه امروز با اشاره به دو دستگی داخل تیم ملی هم گفته نه موافق استوری حمایت برخی از بازیکنان برای خودش بوده و نه استوری برخی دیگر از بازیکنان که تلویحا با اقدام حامیان او مخالفت کرده‌اند.

او تاکید داشته بازیکنان باید حرفه‌ای رفتار کنند و فقط تمرکز خود را روی مسائل فنی بگذارند و تاکید داشته اتفاق رخ داده هم خواسته قلبی و حرفه‌ای او نبوده و اقدام شخصی بازیکنان بدون هماهنگی با او بوده است.

درباره این نشست بسیار مهم و سرنوشت ساز جزئیات کاملی در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته‌، اما طبق شنیده‌ها، اسکوچیچ چند بار درباره کارنامه خود حرف زده و در جایی دیگر از صحبت‌هایش تاکید کرده: «در شرایط کنونی کدام مربی است که به اندازه من شناخت کافی از شرایط تیم ملی و نفرات مختلف و تسلط کامل روی کار تیم ملی داشته باشد؟» او گفته هیچ‌کسی به اندازه او انگیزه و روحیه کار کردن با تیم ملی را ندارد و مربیان دیگر هم اصلا فرصتی برای تغییر دادن شرایط ندارند و اگر قرار است فرصتی داده شود، کارنامه و نتایج و تلاش دو ساله‌اش در تیم ملی که با صعود به جام جهانی از شرایط سخت همراه شده، می‌گوید که این فرصت باید در اختیار او بماند تا ماموریت خود را کامل کند.

در این جلسه درباره مسایل دیگری هم پرسش و پاسخ صورت گرفته و مربی کروات تمام تلاش خود را کرده تا ابهامات اعضای هیئت‌رئیسه را رفع کند.

منتهی در این نشست توافقی برای قطع رسمی یا ادامه همکاری صورت نگرفته و به اسکوچیچ اعلام شده که هیئت‌رئیسه جلسه‌ مشورتی دیگری هم با سایر مدیران و اعضای کمیته فنی برگزار خواهند کرد تا تصمیم نهایی اتخاذ شود و همچنین در پاسخ به این سوالِ اسکوچیچ که از اعضا سوال کرده کدام مربی را می‌خواهید بیاورید که به اندازه من تیم ملی و شرایط بازیکنان را بشناسد و تسلط کامل روی حریفان جام جهانی داشته باشد، پاسخ مهمی داده نشده است.

یکی از اعضای هیئت‌رئیسه هم در پاسخ به خبرنگار "ورزش سه" درباره جزئیات این نشست تاکید کرد: «هنوز هیچ تصمیمی درباره عزل رسمی یا ادامه همکاری با اسکوچیچ گرفته نشده و به‌زودی در این‌رابطه بعد از بررسی‌های بیشتر، تصمیم فدراسیون اعلام خواهد شد.»