وزیرخارجه جدید فرانسه مدعی شد که پنجره احیای توافق هسته‌ای با ایران رو به بسته شدن است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از رویترز، وزیر جدید امور خارجه فرانسه گفت: تنها چند هفته فرصت برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران با قدرت‌های جهانی باقی مانده است.

«کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه در صحبت با نمایندگان مجلس این کشور این ادعا را مطرح کرد و گفت: «این وضعیت دیگر قابل تحمل نیست و تهران از تاکتیک‌های به تعویق انداختن و بازگشت از مواضع توافق شده قبلی در جریان مذاکرات دوحه در اوایل ماه جاری، استفاده می‌کند.»

او در بخشی دیگر از اظهارات خود مدعی شد: «زمان در حال گذر است و ایران باید این را بفهمد. این فرصت تا چند هفته دیگر بسته خواهد شد؛ هیچ معامله‌ای بهتر از آنچه روی میز است وجود نخواهد داشت.»

این ادعا بارها از مقامات غربی و اروپایی تکرار شده است که فرصت احیای برجام کم و توافق کنونی خوب است. هفته گذشته نیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از مکالمه با وزیرخارجه کشورمان مدعی محدود شدن فضای سیاسی برای احیای توافق هسته‌ای ایران شد.

«پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا، ابراز امیدواری کرد این اتحادیه بتواند مذاکرات هسته‌ای با ایران را در اسرع وقت از سر بگیرد. | منبع: باشگاه خبرنگاران جوان