جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با سایت «خبرسراسری» خطاب به سوپرانقلابی‌ها: پیشینه زندگی شما مشخص است!

آرین‌منش: سوپرانقلابی‌ها برای انقلاب چه کردند که این‌قدر طلبکارند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبرسراسری، جواد آرین‌منش، فعال سیاسی اصولگرا، در آغاز درباره علت رفتار تندروها در جامعه و بروز و ظهورشان گفت: «پاسخگویی به این سوال قدری دشوار است. اندیشه رادیکالیسم و تندروی یک اندیشه‌ای است که در طول تاریخ هم وجود داشته است و برخی از افراد مسائل را تند می‌بینند و معمولا خود را سفید در میان سیاهی می‌بینند و کسانی که با نظراتشان موافق نباشند را سیاه و قابل انهدام و ریشه‌کن شدن تفسیر می‌کنند و این تفکر همین تفکری است که امروز در برخی از کشورها مثل افغانستان در میان طالبان شاهد آن هستیم که اندیشه تندروی و زیاده‌خواهی و اینکه خاکستری وجود ندارد و همه یا سفیدند یا سیاه و از نظر روانشناسی نیز یک خودبرتربینی میان خود دارند هیچگاه به خودشان رجوع نمی‌کنند که مثلا اگر بحث انقلابی‌بودن هست شما برای انقلاب چه‌کار کردید که این قدر طلبکارید؟ پیشینه زندگی شما مشخص است! طبیعتا این نوع اندیشه و تفکر جامعه را دچار اختلال و دو دستگی و آشوب می کند».

وی در ادامه درباره حامیان این جریان ها و اشخاص افزود: «البته من معتقد نیستم که این افراد تنها هستند اینها اگر حامی نداشته باشند افرادی که جامعه را دچار اختلال و تشنج می‌کنند و طرح سخنرانی‌های داغ و اتهام واردکردن به دیگران را پیگیری می‌کنند از اول انقلاب بودند و اگر مورد حمایت برخی از جریان‌ها و افراد نباشند و از حاشیه امن برخوردار نباشند، نمی‌توانند به عمر سیاسی خود ادامه دهند. دیدیم که گاهی این اختلاف افکنی‌ها جامعه را در گذشته هم دچار دوگانگی کرده است و این افراد نیز با حامی و پشتیبان از افرادی با نفوذ چنین حرکت هایی را استمرار بخشیده‌اند».

آرین‌منش در پایان درباره علت عدم برخورد با این افراد گفت: «علت عدم برخورد با این افراد این است که منافع برخی از اقلیت‌های گروهی و فکری در گرو وجود چنین مسائل و رفتاری است و شاید برخی بدشان نمی‌آید به دلیل حاشیه رانده‌شدن مسائل اصلی جامعه و مشکلات اصلی مردم برخی سوژه‌های این چنینی روی کار بیایند و بر روی مسائل اصلی سایه بیندازند و جامعه برخی مسائل اساسی را فراموش کند».