کمتر از پنج ماه به شروع رقابت‌های جام جهانی قطر باقی مانده است؛ اولین دوره این رقابت‌ها که در پاییز برگزار می‌شود.

لحظه به لحظه با جام جهانی 2022
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، وقتی قطری‌ها در سال 2008 پیشنهادشان برای میزبانی جام جهانی 2022 را ارائه دادند، کمتر کسی شانسی برای این کشور کوچک قائل بود و حتی بعد از اعلام نام آنها به عنوان کشور میزبان هم این شایعه وجود داشت که با توجه به شرایط آب و هوایی، ممکن است میزبانی از آنها گرفته شود اما قطری‌ها از همه موانع عبور کردند و حالا کمتر از 5 ماه به برگزاری اولین جام جهانی در خاورمیانه باقی مانده است.

از امروز آخرین اخبار و حواشی مربوط به تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها را می‌توانید در این صفحه دنبال کنید:

22 تیر

هشت سال پیش در چنین روزی، ماریو گوتزه در فینال جام جهانی 2014، با این ضربه استثنایی، گل پیروزی‌بخش آلمان را وارد دروازه آرژانتین کرد تا ژرمن‌ها چهارمین قهرمانی‌شان در تاریخ جام جهانی را جشن بگیرند و دست لیونل مسی از رسیدن به جام کوتاه شود. 

پرتغال در قطر هشتمین دوره حضور خود در جام جهانی را تجربه خواهد کرد. این پنجمین جام جهانی‌ای است که ابرستاره فوتبال این کشور در آن حضور خواهد داشت.

ایتالیا چهل سال پیش در روزهای پایانی تیرماه فاتح جام جهانی 1982 شد. لاجوردی‌ها ده دوره بعد، در جام جهانی 2022 قطر حضور نخواهند داشت.

فرانسه بیست و چهار سال پیش در چنین روزی، فاتح جام جهانی 1998 شد. شما شاهد اولین قهرمانی تاریخ فرانسه در جام جهانی بودید؟

127 گل در یک سال

25 گل ملی برای برزیل قبل از رسیدن به 20 سالگی

مشهورترین فرد دنیا، اسطوره ورزش فوتبال، پله

تاتا مارتینو، سرمربی مکزیک پس از جام جهانی از سمت خود کنار خواهد رفت.

پس از ورود به قطر برای جام جهانی امسال، بازیکنان واکسینه نشده برابر کرونا مجبور به قرنطینه می‌شوند. برگزارکنندگان مسابقات روز سه‌شنبه تأیید کردند که شرایط ورود به قطر قرنطینه کردن به مدت پنج روز در هتل است.

21 تیر

لیونل مسی در سال 2014- لیونل مسی در سال 2022؛ پخته‌تر و خوش‌تیپ‌تر، آماده برای درخشش در قطر

دوازده سال پیش در چنین روزی، آندرس اینیستا، گل پیروزی‌بخش تیم ملی اسپانیا در مقابل هلند را در فینال جام جهانی به ثمر رساند تا کشورش برای اولین بار فاتح جام طلایی بشود. شما در آن لحظه کجا بودید؟

غیررسمی؛ پیراهن دوم تیم ملی برزیل در جام جهانی 2022

غیررسمی؛ پیراهن اول تیم ملی انگلیس در جام جهانی 2022

پزشک تیم ملی غنا، از برگزاری یک کارگاه تئوری-عملی برای پزشکان تیم‌های ملی حاضر در جام جهانی قطر خبر داد. این کارگاه در کشور قطر برگزار شد. پزشک تیم ملی کشورمان هم قاعدتا در این کارگاه شرکت داشته است.

هواداران تیم ملی پرتغال از جمله پرشورترین هوادارانی هستند که جام جهانی قطر منتظر ورودشان به این کشور است. پرتغالی‌ها که این دوره شاهد آخرین حضور کریستیانو رونالدو در ترکیب تیم ملی کشورشان در یک جام جهانی هستند امیدوارند کریستیانو در پنجمین دوره حضورش در جام جهانی بتواند بزرگترین اتفاق در تاریخ فوتبال این کشور را رقم بزند؛ قهرمانی در جام جهانی

سرخیو آگوئرو ویدیویی از خود در هنگام دویدن و تمرین منتشر کرد و خطاب به لیونل اسکالونی، مربی تیم ملی آرژانتین به شوخی گفت که مهیای جام جهانی خواهد شد. آگوئرو سال گذشته به دلیل مشکل قلبی بازنشسته شد ولی گفته می شود به عنوان عضوی از کادر فنی همراه با آلبی سلسته در جام جهانی حضور خواهد داشت.

در جام جهانی امسال، فقط 8 ورزشگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت که کمترین از زمان مسابقات 16 تیمی در جام جهانی 1978 آرژانتین است. هر ورزشگاه در شعاع 21 مایلی مرکز دوحه واقع شده است و سیستم مترو و تراموا، همه آنها را به هم متصل می کند. در عمل، این به آن معناست که هواداران می توانند در یک روز به چندین ورزشگاه بروند.

انگلیس تحت هدایت گرت ساوت‌گیت قصد پایان دادن به طلسم 56 سال ناکامی در قهرمانی جام جهانی را دارد. سه شیرها در جام جهانی 2018 روسیه به نیمه‌نهایی رسیدند، در حالی که در مسابقات یورو 2020 از ایتالیا در فینال و در ضربات پنالتی شکست خوردند.

در نشست اخیر دوحه مقرر شد که فهرست 55 نفری ابتدایی تیم های حاضر در جام جهانی علنی نشود. این فهرست در اختیار فیفا خواهد بود و رسانه ای نخواهد شد. دو هفته قبل از شروع رقابت ها فهرست 26 نفره نهایی در اختیار رسانه ها قرار می گیرد.

20 تیر

کریستیانو رونالدو در چهار دوره جام جهانی موفق به گلزنی شده. به غیر از او تنها سه فوتبالیست دیگر چنین رکوردی دارند: پله، اووه زیلر، میروسلاو کلوزه. اگر کریستیانو موفق شود با پیراهن پرتغال در قطر گلزنی کند تنها فوتبالیستی خواهد بود که در پنج دوره جام جهانی گل زده است. 

یک سال پیش در چنین روزی تیم ملی ایتالیا قهرمان جام ملتهای اروپای 2020 شد. کمتر کسی باورش می شد که یک سال بعد قهرمان اروپا در جام جهانی حضور نداشته باشد. 

پائولو دیبالا با پیراهن جدید تیم ملی آرژانتین که آلبی‌سلسته در قطر به تن خواهد کرد. دیبالا در کنار مسی یکی از امیدهای آرژانتینی‌ها برای قهرمانی است.

لیونل مسی برای قهرمانی در جام جهانی قطر بی‌تابی می‌کند. تنها افتخاری که جای خالی‌اش در قفسه افتخارات ابرستاره آرژانتینی خالی است. آیا 173 روز دیگر لئو مسی ‌می‌تواند جام طلایی‌رنگ محبوبش را در قطر بالای سر ببرد؟

12 سال از قهرمانی اسپانیا در جام جهانی آفریقای جنوبی گذشت. لاروخا با گل اینیستا موفق به شکست هلند شد. تیم تحت هدایت لوئیز انریکه به دنبال تکرار آن موفقیت در قطر خواهد بود.

قطر خود را برای میزبانی از حداقل یک میلیون توریست در هنگام برگزاری جام جهانی آماده می‌کند.

اینیاکی ویلیامز، بازیکن بیلبائو، محمد سالیسو و طارق لمپتی از ساوتهمپتون و برایتون برای تیم ملی غنا در جام جهانی به میدان خواهند رفت.

امروز و با اعلام رسانه های قطری، فروش مشروبات الکی بیرون و داخل ورزشگاه های جام جهانی ممنوع شد.

19 تیر:

فیفا از خیمه‌های دونفره‌ای در منطقه‌ای الخور رونمایی کرد که به عنوان ارزان‌ترین اقامتگاه‌ها برای مسافران جام جهانی معرفی شده است. این خیمه‌ها که دارای تهویه مطبوع، حمام، وای‌فای و سایر امکانات رفاهی است، برای هر شب اقامت ۳۵۰ پوند (یک میلیون و سیصد هزار تومان) قیمت دارد.

فیفا قصد دارد درون رختکن تیم‌های حاضر در جام جهانی دوربین‌هایی نصب کند تا بینندگان تلویزیونی در جریان اتفاقات درون رختکن هم قرار بگیرند.

کاپیتان بعدی که جام قهرمانی جام جهانی را بالای سر می‌برد، چه کسی است؟

رونمایی از پیراهن‌ اول مکزیک برای جام جهانی

فروش بلیت‌های جام جهانی تا 16 آگوست (25 مرداد) ادامه خواهد داشت.

18 تیر:

سون هیونگ مین، ستاره کره جنوبی، می‌تواند یکی از نامزدهای کسب کفش طلای جام جهانی باشد. او امروز ۳۰ ساله شد.

17 تیر:

رونمایی از پیراهن آرژانتین برای جام جهانی قطر

سیستم خنک کننده ورزشگاه‌های جام جهانی 2022 که در همه ورزشگاه وجود دارد و باعث کاهش قابل توجه دما می‌شود تا بازیکنان و تماشاگران در شرایطی ایده‌آل از رقابت‌ها لذت ببرند.

10 تیر:

فیفا قصد دارد در جام جهانی قطر از سیستم نیمه خودکار برای تعیین آفساید استفاده کند تا احتمال خطا روی این موقعیت‌ها را به صفر برساند. این کار با چیپ‌هایی که درون توپ‌های این رقابت‌ها تعبیه شده، صورت می‌گیرد.

28 خرداد:

پوستر رسمی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر 

 ترمیم چمن زمین‌های فوتبال، به شیوه‌های مختلف انجام می‌شود. در قطر، یک پژوهشگاه چمن طبیعی که زیر نظر مجموعه آکادمی اسپایر است، برای پرورش چمن وجود دارد که برای ترمیم چمن کمپ‌های تمرینی و استادیوم‌های فوتبال، پشتوانه ایجاد می‌کند تا در صورت نیاز از این چمن استفاده شود.

کمپ‌های مجهز قطری‌ها برای تیم‌های حاضر در جام جهانی:

برنامه بازی‌های ایران:

انگلیس - ایران

دوشنبه، 30 آبان 1401

ساعت 16:30

استادیوم بین‌المللی خلیفه

ولز - ایران

جمعه، 4 آذر 1401

ساعت 13:30

استادیوم احمد بن علی

ایران - آمریکا

سه‌شنبه، 8 آذر 1401

ساعت 22

استادیوم الثمامه

گروه‌بندی رقابت‌های جام‌جهانی:

گروه A: قطر، اکوادور، سنگال و هلند

گروه B: انگلیس، ایران، آمریکا، ولز

گروه C: آرژانتین، عربستان سعودی، مکزیک و لهستان

گروه D: فرانسه، استرالیا، دانمارک و تونس

گروه E: اسپانیا، کاستاریکا، آلمان و ژاپن

گروه F: بلژیک، کانادا، مراکش و کرواسی

گروه G: برزیل، صربستان، سوئیس و کامرون

گروه H: پرتغال، غنا، اروگوئه و کره جنوبی