دقیقا دو دهه پیش، علیرضا اکبرپور، ستاره تکنیکی استقلال فاصله‌ای تا انتقال به پرسپولیس نداشت.

طاقت شاگرد حجازی تمام شد؛ می‌روم پرسپولیس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بعد از جدایی فرهاد مجیدی در مهر ماه سال 79 از استقلال، علیرضا اکبرپور احتمالا بهترین مهره هجومی استقلال برای دو یا سه سال بود. گل تماشایی و مهم او در دربی اسفند 79، طلسم نبردن‌های استقلال در دربی را شکسته و قهرمانی این تیم در آخرین دوره لیگ آزادگان را قطعی کرد.

اما بعد از قهرمانی دراماتیک پرسپولیس در اولین دوره لیگ برتر، اوضاع در باشگاه استقلال به‌شدت به‌هم ریخته بود. منصور پورحیدری بعد از شکست عجیب در انزلی از این باشگاه جدا شد و البته امیر قلعه نویی موفق شد دست به کاری بزرگ زده و علی‌رغم شکست با چهار گل در اصفهان مقابل سپاهان و در بحبوحه برگزاری جام جهانی 2002، استقلال را به مقام قهرمانی جام حذفی برساند.

اما علی فتح الله زاده تمایلی به همکاری با ژنرال نشان نداد و رولند کخ را به‌عنوان سرمربی بعدی استقلال انتخاب کرد. شرایط نابسامان و به‌هم ریخته باشگاه استقلال باعث شد دوستان و نزدیکان علی پروین، مذاکرات با علیرضا اکبرپور را آغاز کرده و با او به توافق شفاهی دست پیدا کنند.

در آن مقطع تردیدی در مورد رقم خوردن این انتقال وجود نداشت و به نظر می‌رسید پرسپولیس موفق به جذب بهترین بازیکن استقلال شده است. پس از تنها دو سال بعد از انتقال جنجالی مهدی هاشمی‌نسب به اردوی رقیب، بهترین فرصت برای تسویه حساب و انتقام فرا رسیده بود. حتی خود علیرضا اکبرپور در طی چند روز و در مصاحبه‌های مختلف انتقال خود به پرسپولیس را تایید کرد و البته نشریه خبر ورزشی نیز تصویری ادیت شده از این بازیکن، تایید کرد این انتقال قطعی شده است.

تصویری از جدال علیرضا اکبرپور در زمین گل آلود رشت با رضا حسن زاده، یکی از بهترین مدافعان تاریخ باشگاه استقلال که اواخر عمر ورزشی خود، شاگرد ناصر حجازی در استقلال رشت شده بود

اما فتح الله زاده که اصلا علاقه‌ای به ثبت این نقطه منفی در کارنامه‌اش نداشت، در نهایت به هر ترتیبی رضایت علیرضا اکبرپور برای ماندن را جلب کرد و در کمال تعجب، قرارداد ستاره ریزنقش آبی‌پوشان تمدید شد و این بدترین خبر ممکن برای هواداران پرسپولیس بود. به نظر می‌رسید روحیه ذاتا آرام و دور از جنجال این بازیکن و تبعات احتمالا شدید این انتقال، در نهایت باعث شد علیرضا اکبرپور تصمیم بگیرد در استقلال باقی بماند.

در نهایت علیرضا اکبرپور تا سال 84 در استقلال باقی ماند و رد پیشنهاد پرسپولیس باعث شد او به محبوبیت قابل توجهی در بین هواداران آبی‌پوش دست پیدا کند؛ ستاره‌ای با لقب هرکول جیبی

جالب اینجاست این بازیکن فصل بعد و در خرداد 82 در دربی دوباره دروازه پرسپولیس را باز کرد، اما در نهایت این قرمزپوشان بودند که در فصل قهرمانی سپاهان، برتری در دربی را از آن خود کردند. در گوشه دیگری از این نشریه نیز تصویری از احمدرضا عابدزاده دیده می‌شود؛ چند ماه بعد از آن بیماری تلخ، او در اواخر تیر ماه 1381 برای درمان راهی سوئد شد. حالا بیست سال از آن ماجرا گذشته؛ عابدزاده سرحال و قبراق در حال تماشای درخشش فرزند خود بوده و علیرضا اکبرپور نیز کیلومترها دورتر از جنجالی بزرگ، از فوتبال فاصله گرفته است.