استقلال و گل‌گهر سیرجان امروز در حساس‌ترین دیدار هفته به مصاف هم رفته‌اند. دیداری که صحنه تقابل فرهاد مجیدی و امیر قلعه‌نویی شاگرد و استاد سابق است.

گزارش زنده؛ استقلال ۱ – گل‌گهر 0
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در مهم ترین دیدار هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر، استقلال در استادیوم آزادی به مصاف گل گهر می رود. پس از اتفاقات دیدار رفت که با رأی کمیته انضباطی به دلیل غیرقانونی بودن بازیکن گابنی سیرجانی ها با نتیجه 3 بر صفر به سود استقلال به پایان رسید، این دیدار از حساسیت های بالایی برخوردار است.

استقلال که هفته گذشته 2 امتیاز حساس را برابر نساجی از دست داد و همین مسئله سبب شد تا فاصله امتیازی این تیم با پرسپولیس به عدد 3 کاهش یابد، امروز به هیچ عنوان علاقه ای ندارد که با از دست دادن دوباره امتیاز، فاصله این تیم با شاگردان یحیی گل محمدی بیش از این کاهش یابد.

در سمت مقابل نیز امیر قلعه نویی حضور دارد. سرمربی سابق استقلال که در پنج دیدار قبلی خود مغلوب فرهاد مجیدی شده است، در پی شکستن طلسم ناکامی های خود برابر شاگرد سابقش است. او امروز با دست پر و در اختیار داشتن تمامی بازیکنان خود پای به زمین مسابقه می گذارد.

گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های استقلال و گل گهر سیرجان را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:

بازی از هفته سیزدهم بیست و یکمین دوره رقابت های لیگ برتر 

یکشنبه: 15/12/1400 ؛ ساعت: 17:30 

ورزشگاه: آزادی تهران /  بدون تماشاگر 

گروه داوری: بیژن حیدری / کمک ها: علیرضا ایلدروم – آرمان اسعدی ؛ داور چهارم: حسین زیاری / ناظر: علیرضا یزدانی

کارت زرد:

روزبه چشمی (16)

عزیزبک آمانوف (16)

علیرضا علیزاده (16)

محمدرضا خانزاده (45)

ترکیب استقلال:

سیدحسین حسینی

محمد دانشگر

روزبه چشمی

عارف غلامی

صالح حردانی

مهدی مهدی‌پور

عزیزبک آمانوف

جعفر سلمانی

امیرحسین حسین‌زاده

کوین یامگا

رودی ژستد

سرمربی: فرهاد مجیدی

ترکیب گل گهر:

محسن فروزان‌‌

آرمین سهرابیان

علیرضا علیزاده

علی اصغر عاشوری

مهدی تیکدری

میلاد زکی‌پور

سعید صادقی

محمدرضا خانزاده

امین پورعلی

مرتضی تبریزی

کیروش استنلی

سرمربی: امیر قلعه نویی

شرح گل ها:

استقلال یک – گل گهر صفر (دقیقه 45+4): پاس بسیار خوب عزیزبک آمانوف به کوین یامگا رسید و این بازیکن پس از برخورد با محسن فروزان روی زمین افتاد که بیژن حیدری یک خطای پنالتی به سود استقلال اعلام کرد. کوین یامگا پشت این توپ ایستاد اما محسن فروزان توانست این ضربه را مهار کند که در برگشت خود یامگا توپ را وارد دروازه کرد و استقلال را پیش انداخت.

لحظات حساس:

دقیقه 7: گل گهری ها با طراحی یک ضدحمله خطرناک به روی دروازه استقلال خطرساز شدند. پاس خوب سعید صادقی در موقعیتی ایده آل به مرتضی تبریزی رسید که ضربه فنی این بازیکن به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 17: حرکت انفرادی و فوق العاده عزیزبک آمانوف که از زمین خودی آغاز شد، تا پشت محوطه جریمه گل گهر ادامه یافت که شوت محکم این بازیکن را محسن فروزان به زیبایی راهی کرنر کرد.

دقیقه 19: استقلال باز هم صاحب یک فرصت خوب شد. پاسکاری بازیکنان این تیم درون محوطه جریمه به پاس حسین زاده برای رودی ژستد ختم شد که ضربه این بازیکن به علیزاده برخورد کرد و برگشت داده شد.

دقیقه 30: ضربه کاشته سعید صادقی از میانه میدان، با ضربه سر بازیکن گل گهر همراه شد که توپ او از شدت کافی برخوردار نبود و حسینی توپ را مهار کرد.

دقیقه 32: ارسال زمینی زکی پور به روی دروازه با دفع بد صالح حردانی همراه شد و توپ در پشت محوطه جریمه به امین پورعلی رسید که شوت این بازیکن با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 41: باز هم این گل گهر بود که موقعیت بسیار خوبی را از دست داد. پاس آشوری در سمت چپ محوطه جریمه استقلال به سعید صادقی رسید که شوت این بازیکن پس از برخورد به پای صالح حردانی به شکل بسیار خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 44: ارسال کرنر بازیکنان گل گهر به روی دروازه با برخورد توپ به دست محمد دانشگر همراه شد که بیژن حیدری یک خطای پنالتی به سود گل گهر اعلام کرد. سعید صادقی پشت این توپ ایستاد که ضربه این بازیکن به تیر دروازه برخورد کرد و وارد دروازه نشد.

در حاشیه:

* کمیته مشوقین باشگاه استقلال طرح موزائیکی را روی سکوها مهیا کردند که روی آن نوشته شده: آبی آسمانی، امسال قهرمانی.

* به مناسبت اعیاد شعبانیه و ولادت سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) پیش از شروع بازی مولودی از بلندگوهای استادیوم پخش شد.

*امین قاسمی نژاد که در نیم فصل اول کمتر فرصت بازی برای استقلال پیدا کرد و راهی گل گهر شد پیش از آغاز بازی برخورد گرمی با استقلالی ها داشت. وی برای دقایقی در بین بازیکنان استقلال حاضر شده و با آنها صحبت کرد.

* میلاد زکی پور و فرشید باقری که سابقه بازی در استقلال را دارند با روزبه چشمی خوش و بش کردند.

* به مناسبت روز درختکاری به صورت نمادین و در یک گلدان درختی توسط مسئولان برگزاری بازی و عوامل مسابقه کاشته شد.

* پیش از آغاز بازی یاد و خاطره شهدای ورزشکار گرامی داشته شد.در این مراسم میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران هم حضور داشت.

* یونس شاکری که دوران مصدومیت را پشت سر می گذارد با لباس شخصی از کنار زمین گرم کردن هم تیمی هایش را نظاره کرد.