کشور قطر به دنبال میزبانی جام ملت های آسیا 2023 هم هست.

اشتهای سیری ناپذیر قطر برای میزبانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، چند ماه پس از برگزاری رقابت های جام جهانی شاید قطر جالب ترین میزبان برای بزرگترین رقابت های فوتبال در قاره باشد.

قطری ها که تجربه برگزاری جام جهانی را از سر خواهند گذراند درخواست رسمی خود را برای میزبانی جام ملت های آسیا نیز به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه داده‌اند؛ چیزی که شاید مطلوب کنفدراسیون فوتبال آسیا هم باشد اگرچه آنها قصد دارند این دوره از رقابت ها را در منطقه شرق برگزار کنند.

با این حال اگر پیشنهاد قطر که مدافع عنوان قهرمانی جام ملت ها هم هست برای AFC خوشایند باشد و آنها بپذیرند تا این تورنمنت را در غرب آسیا برگزار کنند خبر خوبی برای ایران هم محسوب می‌شود چرا که قهرمان شدن در شرق و در کشور هایی مثل استرالیا، کره جنوبی و اندونزی که درخواست میزبانی خود را برای جام ملت ها رسما به کنفدراسیون فوتبال آسیا تحویل داده اند کار دشوار تری است.

قطری ها کشوری بسیار قدرتمند در تشکیلات کنفدراسیون فوتبال آسیا هم هستند و به نظر می‌رسد بتوانند رای لازم را برای این کار کسب کنند.

البته از سوی دیگر به نظر می‌رسد اراده این نهاد تصمیم گیرنده در فوتبال آسیا به برگزاری مسابقات در شرق است و به همین دلیل کره جنوبی بیشترین شانس را برای کسب میزبانی دارد. آنها امکانات، ساختار و تجربه خوبی برای برگزاری تورنمنت ها دارند و دهه ها است که میزبان رقابت جام ملت های آسیا نبوده‌اند. البته مشکل کره برای دریافت میزبانی بحث کرونا و سختگیری های مربوط به آن در شرق آسیا است.