استوری که ظهر امروز آرش رضاوند به اشتراک گذاشته، می تواند نشانه ای برای انتقال دایمی او به فولاد باشد.

توافق غیرممکن استقلال - فولاد در حال انجام است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنی که به خوبی اعتماد مربیان خود را در استقلال به دست آورده بود، میان هواداران از مقبولیت کمتری برخوردار بود. هافبکی که از لحاظ آماری نمرات قابل قبولی را کسب می کرد اما حداقل همواره و گاها به شکل غلطی مورد انتقاد طرفداران قرار می گرفت. همین مسئله عاملی بود برای انتقال قرضی آرش رضاوند به فولاد.

بازیکنی که در ترکیب تیم جواد نکونام خوش درخشید و سرمربی جوان خوزستانی ها از مدیران تیمش درخواست کرد تا هر طور که شده، قرارداد این بازیکن را دائمی کنند. اما استقلال برای واگذاری قطعی این هافبک به فولاد، شرط و شروط های متعدد و دور از باوری را ارائه کرد؛ از جمله دریافت 35 میلیارد پول نقد (رقمی بیش از یک میلیون دلار) و یا معاوضه رضاوند با کوشکی و پهلوان و علاوه بر آن، پرداخت 10 میلیارد تومان دیگر از سوی فولاد!

پیشنهادی که روز گذشته رسانه ای شد و شاید در نگاه اول یک شایعه عجیب به نظر می رسید اما این مسئله کاملا واقعیت داشت. در واقع سنگ بزرگی که مدیران آبی پوش جلوی پای فولادی ها گذاشته بودند، به منزله عدم تمایل این تیم به فروش رضاوند بود و شاید هم استقلالی ها قصد داشتند از علاقه نکونام به سبک بازی رضاوند نهایت استفاده را برده و از همتایان خود بیشترین امتیازات ممکن را بگیرند، کاری که فولادی ها زمستان گذشته و با انتقال صالح حردانی در ازای عارف آقاسی و آرش رضاوند انجام دادند.

به هر شکل ممکن، رضاوند این روزها و برای پایبندی به مفاد قراردادش با استقلال در اردوی آنکارا حضور دارد اما او روز گذشته در تمرین تیمش حضور پیدا نکرد و نکته جالب اینکه کمی آنطرف تر نیز اردوی فولاد در منطقه ازمیت استانبول در حال برگزاری است و هم تیمی های چند ماه پیش رضاوند نیز خودشان را برای آغاز یک فصل پرماجرا آماده می کنند. همین نزدیکی محل برگزاری اردوی دو تیم سبب شده تا نیم نگاه نکونام به اردوگاه رقیب باشد تا بلکه او بتواند مهره مورد علاقه اش را از استقلال باز پس گیرد.

در شرایطی که استقلال هفته هاست برای جذب محمد محبی از سانتاکلارا تلاش می کند، مذاکرات طرفین تا به امروز بی نتیجه بود و از طرفی جدایی امیرحسین حسین زاده نیز قطعی به نظر می رسد و عدم حضور این بازیکن در اردوی ترکیه نشان دهنده همین مسئله است و چیدن تمامی این پازل ها در کنار همدیگر نشانه ای برای اجبار به تقویت تیم ساپینتو در بخش هجومی و جذب یک وینگر جدید است.

این مسئله نشان دهنده احتمال بازگشت استقلال به گزینه چند هفته قبل این تیم است. یعنی معاوضه آرش رضاوند با یک عنصر تهاجمی در فولاد که قابلیت بازی در پست وینگر را داشته باشد و دم دستی ترین گزینه ممکن نیز ستاره دو فصل گذشته پیکان یعنی علیرضا کوشکی است که در لیگ بیست و یکم راهی فولاد شد.

در واقع استارت تمامی این گمانه زنی ها از استوری آغاز شد که آرش رضاوند ساعاتی پیش و از طریق صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد. جایی که او با لباس تمرین تیم فولاد دیده می شود و عبارت "شُکر" و استفاده از ایموجی های خاص به معنای سپاسگزاری این بازیکن نشان دهنده احتمال انتقال دائمی او به فولاد است.

نکته جالب دیگری که از اردوی استقلال به گوش می رسد، تعجب ساپینتو از عدم جذب فرشید اسماعیلی است. اخباری به گوش می رسد مبنی بر اینکه سرمربی پرتغالی به مدیران باشگاه اعلام کرده که آنها چرا اسماعیلی را به راحتی از دست داده اند و برای جذب او وارد بازار نقل و انتقالاتی نشده اند.

همین مسئله سبب شده که حتی پای فرشید نیز به احتمال معاوضه با رضاوند باز شود. البته که موافقت نکونام با جدایی این هافبک شیرازی کمی سخت به نظر می رسد اما در نهایت ممکن است که حتی هیچ معاوضه ای نیز میان دو باشگاه صورت نگیرد و استقلال با دریافت رقمی معقول، رضایت نامه رضاوند را برای فولاد صادر کند تا این بازیکن به صورت دائم لباس این تیم خوزستانی را بر تن کند.

در نهایت باید منتظر اعلام رسمی دو باشگاه استقلال و فولاد درخصوص تعیین تکلیف آرش رضاوند ماند. آبی ها اکنون هم به یک مدافع راست نیاز دارند و هم بازیکنی در پست وینگر. ساپینتو که حتی کیفیت رضاوند را نیز مورد تأیید قرار داده بود، باید در این خصوص تصمیمش را بگیرد. او یا باید هافبک تیمش را به ازای جذب بازیکنی از فولاد به تیم نکونام واگذار کند یا تنها با دریافت مبلغی، اجازه جدایی او را صادر کند.

به نظر می رسد طی ساعات پیش رو بالاخره تکلیف رضاوند و فولاد مشخص شود. بحث ماندن یا جدایی او از استقلال این روزها بیش از پیش به درازا کشیده شده و باید دید چه سرنوشتی برای فصل جدید در انتظار این بازیکن خواهد بود. چیزی که در این لحظات مشخص شد، تمایل رضاوند برای جدایی است و عدم حضور او در تمرین روز گذشته نیز گواهی برای این موضوع است.